اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

پرداخت کمک هزینه معیشتی به معلولان شدید ۱۸ ساله فاقد شغل

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت کمک هزینه معیشیت به معلولان شدید و خیلی شدید ۱۸ ساله فاقد شغل با هدف اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت خبر داد.

پرداخت کمک هزینه معیشتی به معلولان شدید ۱۸ ساله فاقد شغل

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت کمک هزینه معیشت به معلولان شدید و خیلی شدید ۱۸ ساله فاقد شغل با هدف اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: مبلغ ۴۸۰ هزار تومان برای این افراد که در دهک درآمدی یک تا سه قرار دارند، واریز شد.

وحیدقبادی دانا  با بیان اینکه در مجموع برای ۱۴۷ هزار و ۲۲۷ خانوار، مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال به ازای هر معلول ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی آنها واریز شد، ادامه داد: البته برای اجرای کامل ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت  ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده است که حدود ۳ برابر بودجه کل بهزیستی است در حالی که در بودجه سال جاری مبلغ ۲۹۱ میلیارد تومان برای اجرای این ماده قانون درنظر گرفته شده بود که علاوه بر مبلغ مستمری در ۴ نوبت هر ۳ ماه یکبار این مبلغ واریز شده است.

قبادی دانا همچنین از واریز شهریه نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ دانشجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: دانشجویان تحت پوشش در رویکرد جدیدسازمان بهزیستی با هدف شفافیت در آمار و سرعت‌بخشی به پرداخت شهریه ساماندهی شدند و بدهی‌های سال‌های ۹۷ تاکنون تسویه شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه از واریز شهریه دانشجویی فرزندان افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هم خبر داد و عنوان کرد: پرداخت شهریه فارغ از دهک‌های درآمدی خانواده دانشجویان و فارغ از شدت معلولیت صورت پذیرفته است. این در حالی که براساس بودجه مصوب سازمان بهزیستی کشور برای معلولان خفیف تا دهک ۱۰ نیز برای اولین بار پرداخت شهریه به طور کامل انجام شده است.

 

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول