اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اهدای جهیزیه به نیازمندان توسط جوانان کلاله‌ای

جوانان مؤسسه مردم‌نهاد «پویندگان دل‌های مهربان» شهرستان کلاله در اقدامی خیرخواهانه اقدام به تهیه سه جهیزیه برای سه زوج نیازمند کردند.

اهدای جهیزیه به نیازمندان توسط جوانان کلاله‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، جوانان و نخبگان در هر جامعه‌ای می‌توانند زمینه‌ساز حرکت‌های مثبت یا منفی در آن جامعه و به نوعی جریان‌ساز و ایجاد کننده مسیری نو به عنوان یک ریل اساسی برای کشور باشند.

توجه به نیازمندان و محرومان هر چند وظیفه قانونی نهادهای متولی و به طور کلی دولت‌هاست اما نگاه اسلام به مقوله نوع‌دوستی و همیاری مسلمانان نسبت به یکدیگر نگاهی مترقی و جامع است که انسان‌ها را موظف می‌کند با توجه به پیرامون خود به کمک نیازمندان و محرومان بشتابند و به همین دلیل است که فرامینی همچون انفاق، صدقه، زکات، خمس، قرض‌الحسنه و ... در شرع و البته ادبیات دینی ما شکل گرفته است.

جوانان غیور و ولایی شهرستان کلاله در شرقی‌ترین نقطه استان گلستان در قالب مؤسسه مردم نهاد «پویندگان دل‌های مهربان» در اقدامی شایسته و تحسین‌برانگیز در حد وسع و توان خود برای کمک به سه زوج نیازمند و محروم به وسط میدان آمده و با تهیه جهیزیه برای این عزیزان در ایام‌الله دهه فجر بار دیگر طعم شیرین انقلاب و نگاه انقلابی را به محرومان عزیز که صاحبان اصلی این نظام و انقلاب هستند چشاندند.

این اقدام شایسته که با همکاری خیرین، نیکوکاران و اداره ورزش و جوانان شهرستان کلاله صورت گرفته بود توانست با جمع‌آوری مبلغ ریالی بالغ بر ۵۰ میلیون تومان برای سه زوج نیازمند جهیزیه‌ای شامل «یخچال»، «جارو برقی»، «اجاق‌گاز طرح فردار»، «فرش ۱۲ متری»، «سرویس تفلون»، «اتو»، «بخاری گازی»، «لباسشویی»، «سرویس قاشق و چنگال» و «پتو دو نفره» تهیه کند.

گفتنی است این موسسه پیش از این نیز در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از جمله ازدواج آسان و کمک به محرومین و نیازمندان در شرایط کرونایی اقدامات شایسته‌ای را طراحی و اجرایی کرده است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول