اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

زنگنه: خواهان مشارکت جدی قرارگاه خاتم الانبیاء هستیم

بیژن زنگنه با بیان اینکه پروژه پالایشگاه آناهیتا از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت: در حال حاضر این پروژه متوقف است؛ پروژه‌ای که بسیار مهم است و می‌تواند منجر به توسعه شود و از قرارگاه خاتم الانبیا خواهیم خواست به صورت جدی پای کار بیاید و پروژه را به اتمام برساند.

زنگنه: خواهان مشارکت جدی قرارگاه خاتم الانبیاء هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بیژن زنگنه، وزیر نفت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران و مسئولین استانی، جمعی از فعالین بخش خصوصی و تولید کنندگان برگزار شد، اظهار کرد: با آغاز بکار پتروشیمی اسلام‌آباد‌غرب، استان کرمانشاه به سومین قطب پتروشیمی کشور بدل خواهد شد.

وی افزود: راه‌اندازی پتروشیمی چهارم در اسلام آباد غرب فرصتی طلایی برای استان کرمانشاه است و با مشارکت و کمک صنعتگران می‌تواند منجر به تحول در استان شود.

زنگنه با اشاره به منابع گازی استان، گفت: ۲ میلیادر دلار در گیلانغرب و سرپل‌ذهاب برای ایجاد پتروشیمی و پالایشگاه سرمایه‌گذاری می‌کنیم.قصد داریم ذخایر گازی استان در میادین مختلف را تجمیع کرده و در پترو‌پالایشگاهی که در گیلان‌غرب خواهیم ساخت تصفیه و شیرین سازی کنیم.

وزیر نفت افزود: بخشی از گاز تولیدی در این پتروپالایشگاه به شبکه گازرسانی کشور تزریق می‌شود و بقیه نیز به یک پتروشیمی که نزدیک خط آهن ساخته خواهد شد منتقل می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که این پتروشیمی ۵۰۰ هزار تن خوراک دریافت کند، گفت: برای انجام مطالعات این پروژه مشاور گرفته شده است و سعی می‌کنیم برای ساخت آن از شرکت‌های داخل استان استفاده کنیم  تا به اشتغال کرمانشاه کمک شود.

زنگنه اظهار کرد: در استان نیروی فنی لازم برای کار در این پروژه‌ها کم داریم و باید با هماهنگی فنی و حرفه‌ای نیروی مورد نیاز خود را تربیت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی صنایع پایین دستی، گفت: این صنایع با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری توسط هلدینگ خلیج فارس ایجاد احداث خواهند شد.

وزیر نفت گفت: قصد داریم سه پارک کریستال ملامین، پلی اتیلن و متیل امید و اتلن اکساید را در استان کرمانشاه ایجاد کنیم مورد آخر را برای  منطقه اورامانات در نظر گرفته‌ایم تا منجر به توسعه و اشتغالزایی در این منطقه شود.

زنگنه در ادامه موضوع پالایشگاه آناهیتا را پیش کشید و بیان کرد: در حال حاضر این پروژه متوقف است؛ پروژه‌ای که بسیار مهم است و می‌تواند منجر به توسعه شود و از قرارگاه خاتم الانبیا خواهیم خواست به صورت جدی پای کار بیاید و پروژه را به اتمام برساند.

وی بیان کرد: استفاده درست از ظرفیت‌هایی چون صنایع فلزی، صنایع تبدیلی،معادن و گردشکری می تواند منجر به توسعه استان شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جمعیت استان از گاز برخوردارند، از لزورم تعادل در گازرسانی بین شهرستان‌های استان صحبت کرد.

انتهای پیام/ح/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول