اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انتصاب فرماندار شاهرود به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود

استاندار سمنان گفت:‌ به‌زودی انتصاب فرماندار شهرستان شاهرود تعیین تکلیف می‌شود.

انتصاب فرماندار شاهرود به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علیرضا آشناگر عصر امروز در آئین افتتاح هم‌زمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود در ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: شهرستان شاهرود، همچنان که از نامش پیداست، شهرستان ویژه استان و موردتوجه دولت است و تشکیلات شهرستان نیز به همین واسطه ارتقا پیدا کرد.

وی با بیان اینکه شاهرود به دلیل تنوع اقلیمی خاص خود به‌عنوان قاره کوچک محسوب می‌شود، افزود: شاهرود دارای ظرفیت‌های کامل توسعه بوده و به خاطر تنوع اقلیمی، موقعیت بسیار ممتازی را بین شهرستان‌های استان دارد.

استاندار سمنان ادمه داد: وجود مناطق سردسیر و کوهستانی در شمال شاهرود و هوای معتدل در مرکز و وجود نخلستان و اقلیم کویری در جنوب این شهرستان سبب شده تا شهرستان شاهرود موردتوجه و عنایت خاص گردشگران باشد.‌

آشناگر با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی شهرستان شاهرود و میزبانی بیش از ۲۰ میلیون زائر امام رضا (ع)، فرصت مناسبی برای ثروت‌آفرینی در این شهرستان است، تصریح کرد: متناسب با موقعیت‌ها و ظرفیت‌های مختلف شهرستان‌های استان، با موانع و چالش‌هایی نیز مواجه می‌باشیم که مانعی در مسیر رشد و توسعه به‌شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از موانع و چالش‌های شهرستان‌ها باید با تلاش دولت و توسط مردم برطرف شود، تأکید کرد: دولت نباید از هیچ تلاشی برای توسعه شهرستان‌ها چشم‌پوشی کند و همه امکانات و اعتبارات خود را متناسب با ظرفیت‌ها توزیع سازد.

استاندار سمنان عنوان کرد: اگر نگاهی گذرا به اعتبارات و طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان در دهه فجر امسال داشته باشیم، درخواهیم یافت که اعتبارات امسال با جهش چشمگیری مواجه بوده است.‌

هزینه ۴۴۸ میلیارد تومانی طرح‌های دهه فجر شاهرود ‌

آشناگر گفت: کل اعتبارات طرح‌های دهه فجر امسال استان سمنان بالغ‌بر دو هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان است که قریب به ۴۴۸ میلیارد تومان آن در شاهرود هزینه می‌شود.‌

وی اظهار کرد: در دهه فجر امسال در شهرستان شاهرود بالغ‌بر ۲۱۳ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می‌شود که به نسبت اعتبار ۷۲ میلیارد تومانی سال قبل از جهش خوبی برخوردار است.

استاندار سمنان اضافه کرد: آنچه من را خوشحال می‌کند این است که پروژه‌های سرمایه‌گذاری موردتوجه قرار دارد و این یعنی مردم اظهار تمایل می‌کنند که در این استان سرمایه‌گذاری کنند که گام بسیار مثبتی محسوب می‌شود.

آشناگر افزود: نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی از نیروهای کارآمد و اجرایی کشور است و به دستگاه‌های اجرایی برای توسعه شهرستان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر به اعتبارات استان سمنان توجه کنید، متوجه توزیع عادلانه آن خواهید شد، ادامه داد: با وجود شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن بارها به شهرستان‌های استان ازجمله شهرستان شاهرود سفر کرده و ضمن دیدار با مردم و مسؤولان شهرستان بسیاری از مشکلات را در محل بررسی کرده و دستورات لازم صادر شد.

استاندار سمنان تصریح کرد: در برخی ارتباطات و جلسات ویدیوکنفرانسی مشکلات واحدهای مختلف شهرستان شاهرود همچون سیمان بیارجمند، ذوب‌آهن، سیم و کابل مغان، داروسازی و ... را بررسی کرده و حل آنها را جزو اولویت‌های کاری خود می‌دانم.‌

آشناگر بیان کرد: تلاش کرده‌ام تا به‌منظور تسهیل امور در برخی موارد، جلسات خارج از نوبت را برای سرمایه‌گذاران در این منطقه برگزار و مشکلات آنها را برطرف کنم.‌

 تأمین آب آشامیدنی پایدار برای شاهرود

وی با عنوان اینکه تأمین آب آشامیدنی پایدار برای شاهرود، جزو اولویت‌های کاری است و تلاش‌های خوبی در این راستا انجام شد، گفت: در سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه به شهرستان شاهرود، مطالبه جدی استان در رفع مشکلات پروژه قطری مطرح و دستوراتی صادر شد که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.‌

استاندار سمنان با بیان اینکه تلاش ما بر این است که از منابع مختلفی که در اختیار داریم، سهم شهرستان‌ها عادلانه توزیع شود، تصریح کرد: برخی پروژه‌های استان و شهرستان به دلایل مختلفی متوقف شده‌اند و از آنجا که اعتبارات این پروژه‌ها به‌صورت ملی تأمین می‌شود، لازم است تا رایزنی‌های جدی‌تری توسط مدیران کل با وزرای مربوطه انجام شود.

آشناگر با بیان اینکه باید اعتبارات استان سمنان، بدون هیچ نگاه منطقه‌ای توزیع شود، ادامه داد: سمنان، استانی پهناور و کم‌جمعیت است و پهناوری و وسعت این سرزمین در جذب اعتبارات نقشی ندارد که باید ضریبی از وسعت استان در اختصاص اعتبارات اعمال شود.

وی با بیان اینکه به‌زودی انتصاب فرماندار شهرستان شاهرود تعیین تکلیف می‌شود، اضافه کرد: هماهنگی لازم بین فرماندار، نماینده و امام جمعه در شهرستان شاهرود وجود دارد و همین امر سبب می‌شود که دستگاه‌ها نیز به‌منظور توسعه و ایجاد اشتعال و رفع بیکاری تلاش کنند.

تمام پروژه‌ها دارای پیوست دینی باشد

امام جمعه شاهرود نیز در این آیین اظهار کرد: انقلاب اسلامی در دوران معاصر با همت مردم انقلابی ایران، حادثه‌ای تأثیرگذار در تمام دنیا بود و امیدواریم تا همه ما مسؤولان بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی افزود: انقلاب ما، انقلاب فرهنگی است و با شناسنامه دینی شناخته می‌شود و توقع این است که تمام پروژه‌ها دارای پیوست دینی باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای ماندگاری ارزش‌ها و اهداف انقلاب پیشنهاد می‌شود مسئولان نیز مانند دانشجویان، دوره‌های انقلاب اسلامی با پیوست فرهنگی را طی کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول