اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

بازماندگی از تحصیل 140 هزار دانش‌آموز/ واریز سرانه برای تمام مدارس/ حقوق هیچ معلمی در کشور با تأخیر پرداخت نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۴۰ هزار از بچه‌هایی که قبلاً تحت آموزش قرار نگرفته بودند، تحت آموزش قرار گرفتند و 140 هزار نفر هم بازمانده از تحصیل هستند.

بازماندگی از تحصیل 140 هزار دانش‌آموز/ واریز سرانه برای تمام مدارس/ حقوق هیچ معلمی در کشور با تأخیر پرداخت نمی‌شود

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو، درباره سطح سواد در کشور، اظهار کرد: در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله که هدف‌گذاری اصلی سوادآموزی روی این جمعیت است، میزان باسوادی ۹۶ درصد است و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است بتوانند این میزان را تحت پوشش قرار دهند؛ در جمعیت بالای ۶ سال هم نسبت باسوادی ما ۹۰ درصد است و این در حالیست که در زمان پیروزی انقلاب، ۴۷.۵ درصد باسواد داشتیم.

وی ادامه داد: سوادآموزی در ایران فراز و نشیب‌هایی داشته است و یک دوره‌ای شتاب گرفت و فعالیت‌های گسترده‌ای انجام گرفت و هرچقدر به سمت عددهای نهایی می‌رویم، جمعیت پراکنده‌تر و کار دشوارتر می‌شود و قطعا همکاران ما در سازمان نهضت سوادآموزی همه تلاش خود را می‌کنند تا هرچه زودتر شاهد محو بیسوادی باشیم. 

* دریافت کد ملی کلاس اولی‌ها برای تشخیص بازماندگان از تحصیل  

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: برای محو بیسوادی مهم این است که ورودی به بیسوادی بسته شود یعنی کسانی که به سن تحصیل رسیدند، تحت آموزش قرار گیرند؛ امکانات خودمان و برخی نهادها و دستگاه‌های دیگر را بسیج کردیم و با همکاری سازمان ثبت احوال داریم از طریق کد ملی تمام متولدینی که باید به کلاس اول بیایند، این افراد را شناسایی می‌کنیم و بین دفاتر توزیع کردیم و خواستیم پیگیری کنند؛ در طی سال‌های دولت تدبیر و امید، حدود ۱۴۰ هزار نفر از بچه‌هایی که قبلاً تحت آموزش قرار نگرفته بودند، تحت آموزش قرار گرفتند. 

وی درباره تعداد دانش‌آموزانی که هنوز تحت پوشش قرار نگرفتند، گفت: احتمالا حدود ۱۴۰ هزار نفر باقیمانده است منتها نکته‌ مورد توجه این است که چرا این افراد آموزش ندیده‌اند؟ ما روی این موضوع هم بررسی کردیم؛  ۱.۲ درصد به دلیل این است که جایی زندگی می‌کنند که ممکن است دسترسی به آموزش نباشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بیش از ۵ هزار مدرسه داریم که زیر ۵ دانش‌آموز دارد و چتر آموزشی ما خیلی گسترده است و بقیه ممکن است به دلیل بیماری یا مشکلات اقتصادی باشد که کودک کار یا دلیل دیگر مانند معلولیت باشد.

وی افزود: تحصیل هم کسانی که معلولیت دارند و هم آنهایی که مشکلات اقتصادی دارند را پیگیری می‌کنیم تا با همکاری بهزیستی، وزارت رفاه، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان تحت پوشش قرار گیرند و یک مجموعه‌ای تشکیل دادیم که ۹ سازمان و دستگاه هستند و با حساسیت این موضوع را پیگیری می‌کنند.

* برخی فکر می‌کنند شاد جایگزین آموزش حضوری شده است

حاجی‌میرزایی درباره شبکه آموزشی دانش‌آموزان شاد، گفت: نظام آموزشی در برابر بزرگترین چالش قرن قرار گرفت و قطعا در یک قرن گذشته، نظام آموزشی با یک چنین چالش جدی مواجه نبود. به یکباره همه روش‌های قبلی که برای کار آموزش داشتیم با محدودیت و مسدود شدن روبرو شد؛ دانش‌آموزان و معلمان که قبلا به مدرسه می‌آمدند از مدرسه رفتن منع شدند و این درحالیست که خدمت آموزشی باید انجام می‌شد و شاد در این میان به کمک ما آمد.

وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند که شاد جایگزین آموزش حضوری شده است، افزود: هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نیست بلکه شاد در غیاب آموزش حضوری در شرایطی که نمی‌توانیم آموزش حضوری داشته باشیم، بهترین راه‌حل هست که آمده بخش مهمی از مشکلات ما را حل کرده است و دائما هم قابلیت‌های آن را توسعه می‌دهیم.

* رونمایی از نسخه وب شاد

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: آخرین قابلیت‌هایی که تحت عنوان شاد ۳ رونمایی شد، نسخه وب بود چون کسانی که از سیستم عامل  iOS استفاده می‌کنند، نمی‌توانستند روی تلفنشان با شاد ارتباط برقرار کنند و الان از طریق وب می‌توانند استفاده کنند. البته قبلاً این امکان بود اما در حال حاضر قابلیت‌هایش بیشتر شده است.

وی درباره آمار دانش‌آموزانی که امکان استفاده از شاد را ندارند، گفت: برای ما بسیار اهمیت دارد که همه دانش‌آموزان تحت آموزش باشند و مأموریت ما پوشش کامل آموزشی همه دانش‌آموزان است. شاد، تلویزیون و هر امکان دیگر، ابزارهایی است که برای تحقق این هدف درنظر گرفته شده است؛ اخیرا تیم‌های متنوعی را به سمت استان‌ها بسیج کردم و از تمام استان‌ها بازدید به عمل آمد و به حدود ۵ درصد دانش‌آموزان مراجعه کردند و ۶۰۰ هزار نفر مورد پرسش قرار گرفتند که الان از چه وضعیتی استفاده می‌کنند.

* به ازای هر 1000 دانش‌آموز، 3 نفر از هیچ آموزشی استفاده نمی‌کنند

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان از طریق شاد با ما ارتباط دارند و بقیه یا از طریق تلویزیون یا از طریق بسته‌های آموزشی است، اظهار کرد: حدود  ۲۰ درصد از طریق بسته‌های آموزشی است که این بسته‌ها، محتواییست که در استان‌ها تولید می‌شود و به روش خودآموز، محتوا را با توضیحات کامل در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند و مجددا به آنها رجوع می‌کنند و تحویل می‌گیرند و بسته دیگری را تحویل می‌دهند. الان در تمام استان‌ها یک استودیو فعال شده و یک مجموعه تحقیقاتی از بهترین دبیران روی تولید محتوا و عرضه به شکل‌های گوناگون کار می‌کنند. 

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از دانش‌آموزان به دلیل شرایط کرونا از تحصیل جاماندند، افزود: سؤال مهمی است. در این نمونه ۶۰۰ هزار نفری که مورد رجوع قرار گرفته است، ۰.۳ درصد کسانی بودند که آموزش را پیگیری نکردند یعنی به ازای هر هزار نفر، ۳ نفر است‌؛ به استان‌ها مأموریت دادیم که این موضوع را بررسی کنند و حتی مواردی است که با خانواده‌ها صحبت کردند. این گروهی که اعزام کردم، با ۱۷ هزار نفر از والدین صحبت کردند و درباره ارتباط معلم با دانش‌آموز و تحصیل فرزندانشان پرس‌وجو کردند. امروز این گزارش را به بنده دادند و بسیار امیدوار شدم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این نکته که درست است در شرایط کرونا، عملکرد کادر پزشکی بسیار رفیع است اما معلمان، سربازان خاموش این عرصه هستند، ادامه داد: واقعا کار معلمان سخت‌تر شده و زمان کارشان بیشتر شده است؛ تصور کنید یک معلمی که قبلاً سرکلاس درس می رفت و تمام دانش‌آموزان سر کلاس حضور می‌یافتند اما الان دانش‌آموزان پراکنده هستند و باید به شکل‌های مختلف تحت پوشش قرار دهد؛ اکثریت قریب به اتفاق معلمان ما هم احساس مسؤولیت می‌کنند که کار فوق‌العاده سختی است و به سختی انجام می‌شود.

وی در واکنش به این جمله که شبکه شاد در روزها با مشکل مواجه می‌شود و  تا بعدازظهر قطع و وصلی زیاد دارد، اظهار کرد: قطعا همکارانی که سؤال کردند می‌توانند داوری کنند که به تدریج هر چقدر گذشته است، عملکرد شاد از این حیث بهتر شده است. ما از طریق گزارشی که روزانه از میزان ترافیکی روی شاد برقرار است، آگاه می‌شویم. برای حل این مشکل، آموزش دانش‌آموزان ابتدایی را به بعداز ظهر و دانش‌آموزان متوسطه را به صبح موکول کردیم تا بار ترافیکی توزیع شود. الان اگر نمودار عملکرد شاد را ببینید مثل شتر دوکوهان است. دو برجستگی دارد یکی در ساعت ۱۰ تا ۱۲ و دیگری ۲ تا ۴ عصر است. در غیر این ساعات با ترافیک کمتری مواجهیم.

*  هیچ توافقی با هیچ مؤسسه‌ کنکوری نکردیم

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در شاد فعال هستند، اظهار کرد: ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در روز است اما این میزان بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار در روز در نوسان است. غیر از کلاس، ارتباط وسیع دیگری را داریم. یک میلیون معلم، ۷۲۰ منطقه آموزشی و ۱۰۵ هزار مدرسه داریم که تحت شبکه شاد هستند و من هر هفته با مدیران مدارس یک استان حرف می زنم.

وی درباره تفاهم‌نامه سازمان پژوهش و موسسات کنکوری، گفت: اطمینان می دهم روی شاد به هیچ عنوان فعالیت موسسات کنکور جریان ندارد‌ ما هیچ توافقی با هیچ مؤسسه‌ای نکردیم؛ در آغاز کرونا نشان می‌داد که ۷۰ درصد معلمان برای اولین بار با پدیده آموزش مجازی آشنا می‌شوند و کم‌کم مهارت‌های خود را توسعه می‌دهند.

* حضور 5 تا 60 درصدی بچه‌ها در مدارس

وزیر آموزش و پرورش درباره نگرانی‌ها از امتحانات نهایی و حضوری، بیان کرد: من نگران هستم. سلامت بچه ها مهم است اما مخاطرات ناشی از دور بودن بچه‌ها از مدرسه یک مخاطرات خاموش است و فوق‌العاده نگران کننده است و ممکن است آینده آنها را تحت تأثیر قرار دهد. سلامت روانی، اجتماعی، جسمی آنها را به خطر بیندازد.

وی افزود: اعتقادم این است و همه تلاشم را می کنم که اگر ستاد کرونا اجازه دهد حتی اگر یک روز و یک ساعت هم می شود، دانش آموزان ارتباطشان با مدرسه قطع نشود ولی الان ستاد کرونا این موضوع را اختیاری تصویب کرده است. در برخی از مناطق سفید و آبی، با اینکه اختیاری است بچه ها می آیند و ما از ۵ درصد تا ۶۰ درصد شاهد حضور بچه ها منتها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

*  وقتی امتحان به فضای مجازی منتقل می‌شود با اما و اگرهایی همراه است

حاجی‌میرزایی درباره فشار برخی مدارس غیردولتی برای حضوری شدن مدارس این دانش‌آموزان، گفت: به سازمان مدارس غیردولتی گفتیم که باید نظارت کند و همه باید از دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا تبعیت کنند. ما تابع هستیم. تلاش ما این است که با ستاد به تفاهم برسیم و بدون نظر ستاد کاری را نمی‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ سال گذشته امتحانات پایه نهم و دوازدهم را حضوری برگزار کردیم و بیش از ۶۰۰ هزار نفر آمدند و ۲۱ روز امتحانات را دادند؛  البته از ستاد ملی کرونا اجازه گرفتیم چون امتحانات پایه نهم و دوازدهم ، امتحانات تأثیرگذار است و ترجیح می‌دهیم امتحانات مطمئن‌تری باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: وقتی امتحان به فضای مجازی منتقل می‌شود با اما و اگرهایی همراه است؛ سهم معلمان را در تعیین نمره دانش‌آموزان افزایش دادیم و سهم امتحان را کاهش داریم. به جهت اینکه معلمان در طول سال تحصیلی، از دانش‌آموزان ارزیابی دقیق‌تری دارند و روش‌هایمان را بهبود می بخشیم. الان ورژن دیگر شاد که رویش کار شده است برای آزمون سازها با کیفیت بهتر و  مخزن سؤالات مناسب است که در اختیار دانش‌آموزان قرار ‌گیرد.

وی درباره کیفیت سال تحصیلی کرونایی گفت: واقعا نمی پسندم که اعتبار یک سال تحصیلی را با شایعات و اطلاعات غیر دقیق زیر سؤال ببریم‌. امتحانات پایه دوازدهم به صورت سراسری و نهایی برگزار شد. هم شرکت کنندگان تعدادشان نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد و هم نمراتشان بهتر شد چون دانش‌آموزان نقش محوری‌تری را در آموزش پیدا کردند.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: نمی خواهیم اجازه دهیم که اعتبار یکسال تحصیلی مخدوش شود. همه تلاشمان را می کنیم که اعتبار سال تحصیلی محفوظ بماند و اینطور نباشد افرادی که در سال کرونا مدرک گرفتند، مدرکشان درست نباشد. 

* ۸۴ درصد بچه‌های تا 3 ساله در خانواده تربیت می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه آموزش و پرورش برای مهدهای کودک، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت یک نظام یکپارچه است و تربیت از اوان کودکی آغاز می‌شود. مطالعات و تحقیقات متخصصان تعلیم و تربیت می‌گوید هرچقدر تربیت به سنین اوان کودکی نزدیکتر می‌شود، اهمیتش بیشتر می شود چون بچه‌ها در این دوره تأثیرپذیری‌شان بیشتر است و پایداری تأثیرات بیشتر است پس سرعت و عمق یادگیری بیشتر هست بنابراین باید به این دوره توجه کرد. 

وی با بیان اینکه درباره این دوره در گذشته غفلت شده است، افزود: از سال ۹۲ آموزش پیش‌دبستانی محوریت پیدا کرد و ما در سال گذشته یک میلیون و ۵۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی را تحت آموزش آوردیم. شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت این مقطع یعنی از اوان کودکی تا ۶ سالگی که سه سال آن دوره پیش‌دبستانی محسوب می‌شود و سه سال قبل از دوره پیش‌دبستانی است، اهمیت دارد پس سازمانی تحت مدیریت وزارت آموزش و پرورش تشکیل شود و مسؤولیت این را داشته باشد که تربیت این سنین را مدیریت کند. 

حاجی‌میرزایی ادامه داد: منظور از تربیت این سنین، این نیست که ما ترجیح دهیم که همه این بچه‌ها مهدکودک بیایند. ۸۴ درصد بچه‌ها در خانواده تربیت می‌شوند و بنا نداریم از خانواده بیرون بیاوریم.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌دبستانی ۳ ساله هست و دوره رسمی ما هم هست، گفت: توصیه می‌کنیم خانواده ها در دوره پیش دبستانی شرکت کنند اما آن دوره‌ای صفر تا ۳ سالگی که تربیت به عهده خانواده است، نقش این سازمان، مشورتی، ارائه خدمات مشاوره‌ای، تولید محتوا و آموزش و توانمندسازی والدین است. در دوره پیش‌دبستانی هم آموزش توسط بخش غیردولتی انجام می‌شود و تحت نظارت آموزش و پرورش است‌‌.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آنهایی هم که فرزندشان به مهدکودک می‌رود طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسؤولیت صدور مجوز مهدکودک‌ها و نظارت بر برنامه‌های آموزشی و تربیتی آنها به عهده وزارت آموزش و پرورش است. این سازمان تصویب شده‌است و اساسنامه آن در شورای عالی به تصویب رسیده که در مرحله ابلاغ است. پس از تصویب اساسنامه، ۶ ماه زمان وزارت آموزش و پرورش دارد که این سازمان را مستقر کند.

وی درباره امتحانات سال آینده گفت: برای امتحانات سال آینده از ستاد کرونا مجوز دریافت می کنیم البته امیدوارم تا زمان امتحانات شرایط کرونا بهتر شده و ستاد کرونا اجازه دهد که امتحانات را حضوری برگزار کنیم.

* ماجرای حق‌التدریس بر اساس ۴۰ دقیقه چیست؟ 

حاجی‌میرزایی در پاسخ به این پرسش که ماجرای حق‌التدریس بر اساس ۴۰ دقیقه چیست؟، اظهار کرد: سیاست ما هیچ تغییری نکرده است و در مورد پرداخت حق‌التدریس هم هیچ تغییری پیدا نکرده است و دقیقا مانند سال‌های گذشته این کار انجام می‌شود. ۳۵ دقیقه را هم به طور قاطع تکذیب می کنم. 

وی افزود: در ازای کار انجام شده، حق التدریس پرداخت می‌شده و هیچ تغییری در سیاستگذاری ما نیفتاده است و اگر همکاری است که احساس می‌کند در محاسبه حق‌التدریس مشکلی است به اداره خودش مراجعه کند.

* حقوق هیچ معلمی در سراسر کشور با تأخیر پرداخت نمی شود

وزیر آموزش و پرورش درباره اعلام پرداخت حقوق معلمان، گفت: به ما می گویند و حق هم دارند ما کار خیلی فوق العاده انجام ندادیم. کسی زحمت کشیده، حقوقش را دادیم یا اگر افزایش حقوق داشتیم، جبران عقب ماندگی‌های حقوقی را کردیم زیرا  حقوق فرهنگیان از مابقی کارکنان دولت کمتر بوده است. تلاش کردیم اینها را به حقوق سایر کارمندان دولت برسانیم. نیاز به مانور تبلیغاتی ندارد اما چرا می‌گوییم چون سوال می‌شود. هر دوربینی که جلوی بنده قرار می‌کیرد، این را می پرسد، اگر جواب ندهم، می گویند نمی‌خواهند بپردازند. 

وی ادامه داد: قطعا همه تلاشم این است که حقوق فرهنگیان را تا جایی که می توانم ارتقا دهم و در پرداخت آن سرعت داشته باشم. حقوق هیچ معلمی در سراسر کشور با تأخیر پرداخت نمی شود. 

حاجی میرزایی اضافه کرد: آن چیزی که هست حق‌التدریس شاغلان است. حق التدریسان آزاد هم حقوقشان را سر ماه می‌گیرند. حق‌التدریسان شاغلین در همه سال‌ها در چند مقطع پرداخت می‌شود و ماهانه پرداخت نمی‌شود چون جزو حقوق محسوب نمی‌شود اما هفته گذشته ۳۸۰ میلیارد دریافت کردیم و مطالبات اسفند گذشته تا پایان سال تحصیلی گذشته باقی مانده بود که در اختیار استان‌ها قرار دادیم و  قول گرفتیم ۶ ماه سال جاری را تا قبل از عید دریافت کنیم و تمام تلاشم را می کنم که تا قبل از عید پرداخت شود.

وی در پاسخ به این پرسش که سرانه به مدارس داده نمی شود؟، گفت: سرانه‌ای که امسال پرداخت شده تا کنون ۳ برابر سال قبل است و به همه مدارس پرداخت شده است. هر مدرسه‌ای اگر نگرفته است اعلام کند تا پرداخت کنیم. بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. 

حاجی‌میرزایی افزود: آب و برق مدارس مجانی است و آن کسانی که بابت آب و برق مشکل دارند یا بیش از الگوی مصرف استفاده کردند یا ممکن است مطالباتی برای سال های قبل باشد و برای حل آن به اداره مربوطه خود مراجعه کنند.

وی درباره اخذ شهریه در مدارس غیردولتی اظهار کرد: مدارس غیردولتی بابت خدماتی که ارائه نمی‌کنند قطعا حق ندارند، پولی بگیرند. اگر گزارش شود حتما رسیدگی می‌شود. ما شورای نظارت در استان‌ها و مرکز داریم و مجازات ‌هایی در قانون برای کسانی که تخطی کردند پیش‌بینی شده است . در سایت سازمان مدارس غیردولتی میزان شهریه مدارس غیردولتی تعیین شده است و شماره تلفن برای رسیدگی به شکایات درج شده است.

* ماجرای نیروی انسانی در آموزش و پرورش به اعتقاد من قصه پرغصه‌ای است

وزیر آموزش و پرورش درباره تأمین نیروی انسانی این وزارتخانه گفت: ماجرای نیروی انسانی در آموزش و پرورش به اعتقاد من قصه پرغصه‌ای است. یعنی در طی سال‌های گذشته به دلیل قوانینی که وضع شده، تعهداتی برای آموزش و پرورش ایجاد شده است که افرادی هستند که باید آنها را استخدام کنیم. ما هم طبق قانون این کار را انجام خواهیم داد و انجام می‌شود اما مشکلی که ایجاد می‌کند این است که از طریق یک انتخاب برتر، گزیده نشدند. درست است که در بین آنها افراد واجد صلاحیت بسیار خوب هم هست اما ۶۰ درصد این افراد، رشته تحصیلی‌شان با کاری که باید تدریس کنند همخوانی ندارد.

وی افزود: قانون پیش بینی کرده است که باید یک سال دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان بگذارنند. دقت زیادی را در این دوره اعمال کردیم البته امسال به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و با محدودیت‌هایی روبروست. عالم با معلم فرق می‌کند یکی ممکن است عالم فیزیک و شیمی باشد اما معلم فیزیک و شیمی باید بتواند خلق موقعیت یادگیری کند و مفاهیم را بر جان دانش‌آموزان بنشاند که مستلزم قابلیت‌ها و توانایی‌هاست. 

حاجی میرزایی با بیان اینکه کمبود ۱۹۷ هزار نفری از روش‌های متنوع مانند خرید خدمت، سرباز معلم. حق‌التدریس شاغلان  و حق‌التدریس آزاد رفع می شود، گفت: نسبت به بخش عمده آن تعهد استخدام داریم، ۲۵۷۰۰ نفر را مجوز گرفتیم که انتخاب آنها از بالاترین امتیاز انجام شده است و چند روز پیش ۳۰ هزار ردیف استخدامی جدید گرفتیم و در حال انتخاب از بالاترین امتیاز هستیم. حدود ۳۰ هزار نفر دیگر باقی می ماند. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بعد از تعیین تکلیف این افراد، دیگه منحصرا از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی جذب نیرو می‌شود.

وی درباره لایحه رتبه بندی معلمان بیان کرد: آموزش و پرورش لایحه را تدوین کرد و به دولت داد که با قید فوریت ارجاع به کمیسیون شد و با قید فوریت بررسی انجام گرفت. همه خارج از روال عادی طی شد و اگر قرار بود روال طبیعی طی شود، حداقل ۶، ۷ ماه طول می کشید. این فرایند به سرعت طی شده و الان در دستور کار هیأت دولت است‌ و در نوبت طرح در دولت قرار دارد؛ ان‌شاءالله همین هفته‌ها در دولت مطرح می‌شود و از دولت به مجلس می رودو همزمان پس از اینکه مجلس نهایی کرد دولت اعتبارش را در بودجه ۱۴۰۰ دیده است و ان‌شاءالله از ابتدای ۱۴۰۰ رتبه‌بندی را اجرا می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۵ هزار نیروی خدماتی نیاز داریم، گفت: برخی مدارس برای نگهداری و مراقبت از امکانات و تجهیزات مدارس نیازمند سرایدار است با یک منع قانونی مواجه شدیم که امسال در بودجه پیش بینی کردیم ان‌شاءالله اگر امسال تصویب شود می توانیم در سال آینده مشکل نیروهای خدماتی را حل کنیم

وی درباره توجه به پرورش اظهار کرد: خواهش می کنم سری به بخش فرهنگی شاد بزنند. مسابقه و جشنواره برپاست. برخی محتواها در شاد بیش از یک میلیون بار بازدید می شود.

حاجی میرزایی درباره پاداش پایان خدمت بازنشستگان گفت: تا قبل از شروع سال تحصیلی آینده پرداخت می شود.

وی با اشاره به آموزش هنرستان‌ها بیان کرد: ستاد ملی کرونا اجازه داد که دروس عملی هنرستان به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌ها اجرا شود. سال تحصیلی آنها تا زمان پایان کلاس‌هایشان ادامه می یابد.

وزیر آموزش و پرورش درباره استعدادهای درخشان هم با بیان اینکه ساختار سمپاد از مرکز به ساز مان تبدیل شد‌، گفت: امسال دانش آموزان حدود ۳۰ مدال  گرفتند که ۱۰ مدال طلا در المپیاد فیزیک، شیمی، زیست شناسی و کامپیوتر بود و در کامپیوتر برای اولین بار ۳ طلا گرفتیم؛ البته هر تعداد دانش‌آموز به المپیاد فرستادیم همه مدال گرفتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول