اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ثبت اطلاعات ۹۸.۵ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی در «طرح کوچ»/ ۳۰ درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی‌اند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اطلاعات ۹۸.۵ درصد از دانش‌آموزان استان در طرح «کوچ» ثبت شده است.

ثبت اطلاعات ۹۸.۵ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی در «طرح کوچ»/ ۳۰ درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ماشاالله پروین امروز در جمع اصحاب رسانه در توضیح طرح «کوچ»، اظهار داشت: کوچ علامت اختصاری «کنترل وزن و چاقی» دانش‌آموزان است با این هدف که از چاقی، از اضافه وزن به سوی سلامتی و تندرستی، زندگی سالم و فعال کوچ کنند.

وی در خصوص اهداف این طرح، گفت: هدف اولیه آن براساس سند تحول بنیادین، حفظ سلامتی دانش‌آموزان است چرا که چاقی زمینه خیلی از بیماری‌های غیرواگیردار از جمله دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی، کاهش عزت نفس در دانش‌آموزان و... است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: چاقی و اضافه وزن تنها مختص دانش‌آموزان نیست، نزدیک به ۵۹.۵ درصد از مردم ایران دچار اضافه وزن و چاقی است.

وی اضافه کرد: طرح کوچ از هفته تربیت‌بدنی(۲۶ مهرماه) استارت خورد که از مجموع ۳۲۸ هزار دانش‌آموزان استان ۳۲۳ هزار نفر یعنی ۹۸.۵ درصد از دانش‌آموزان در این طرح اطلاعات قد و وزن آن‌ها ثبت شده و در این زمینه رتبه اول کشوری را کسب کرده‌ایم.

پروین ادامه داد: مرحله اول این طرح انجام شده غربالگری‌های برای تمامی مقاطع تحصیلی صورت گرفته و در سامانه سناد ثبت و شاخص توده بدنی دانش‌آموزان برای ما مشخص شده است.

وی افزود: ۶۴ درصد دانش‌آموزان در استان وزن طبیعی دارند و ۳۰ درصد هم اضافه وزن و چاقی داشتند که بیشتر مربوط به اضافه وزن بود و پنج درصدی هم لاغر و خیلی لاغر بودند.

پروین تصریح کرد: همکاران با مداخله و مشاوره، راهنمایی‌های لازم را از طریق فضای شاد برای دانش‌آموزان داشته‌اند که نتیجه آن بستگی به اراده خانواده‌ها و دانش‌آموزان دارد.

وی زمان مرحله دوم کوچ را اسفندماه اعلام کرد و گفت: نوع سبک غذایی و تغذیه و همچنین هرم غذایی را در برنامه شاد دانش‌آموزی درج می‌شود که اگر براساس هرم غذایی تغذیه خود را تنظیم کنند و فعالیت بدنی حداقل یک‌ساعت در روز را داشته باشند، مطمئنا مشکلی در خصوص کنترل وزن نخواهند داشت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول