اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

طرح طبقه‌بندی مشاغل در عملیات غیرصنعتی ماهشهر اجرایی می‌شود

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماهشهر از اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل برای شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر تا اواخر ماه جاری خبر داد.

طرح طبقه‌بندی مشاغل در عملیات غیرصنعتی ماهشهر  اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارکنان مشمول قانون کار، کارکنان با رعایت شرایط احراز پیش بینی شده در شناسنامه شغلی از گروه و مزد شغل و مزد سنوات برخوردار می‌شوند.

در این طرح برای ساده‌ترین کار ضریب یک در نظر گرفته می‌شود و شغل‌ها با توجه به پیچیدگی و مهارت‌های مورد نیاز ضرایب بیشتری می‌گیرند همچنین هر چه سابقه فرد بیشتر شود گروه شغلی وی بالاتر می‌رود که یعنی نسبت به حقوق ساده‌ترین کار باید درصد بیشتری حقوق بگیرد و پائین‌ترین حقوق همان دستمزدی است که توسط وزارت کار هر ساله اعلام می‌گردد.

اما کارگران و پیمانکاران شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر از اجرایی نشدن این طرح گلایه‌مند هستند که مجید بالینی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندر ماهشهر در این خصوص اظهار کرد: طرح طبق طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران شرکت عملیات غیرصنعتی که در قالب ۱۱ پیمان هستند اجرا شده و برای تمام آن‌ها دفترچه این طرح صادر شده است.

وی افزود: با توجه به قانون که باید طرح طبقه‌بندی مشاغل پیمانکاران از کارفرمایان که در این‌جا شرکت عملیات غیرصنعتی است تبعیت کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندر ماهشهر گفت: شرکت عملیات غیرصنعتی از سال ۸۳ این طرح را اجرایی کرده و هم‌اکنون درحال بازنگری در دفاتر ارزیابی مشاغل استان است.

وی ادامه داد: طبق قول کارشناس طرح طبقه‌بندی مشاغل در استان این طرح برای شرکت عملیات غیرصنعتی تا اواخر ماه جاری نهایی خواهد شد.

مجید بالینی تصریح کرد: چنانچه این طرح مورد ارزیابی قرار گرفت و ضریب ریالی آن مثبت شود همچنین مابه‌التفاوت آن محاسبه گردید طبقه‌بندی مشاغل پیمانکاران نیز ارزیابی مجدد خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول