اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

امضای تفاهم همکاری جشنواره موسیقی فجر و فستیوال موسیقی بارسلون

جشنواره بین المللی موسیقی فجر و فستیوال موسیقی بارسلون اسپانیا تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم همکاری جشنواره موسیقی فجر و فستیوال موسیقی بارسلون

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، اردوان جعفریان مدیر بخش بین‌الملل سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر گفت: طی رایزنی که برای دعوت از هنرمندان خارجی برای حضور در بخش بین‌الملل سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر داشتیم، با فستیوال موسیقی بارسلون که یکی از فستیوال‌های شناخته شده در اسپانیا است تفاهمی را امضا کردیم که بر اساس آن دو طرف در طول سال هنرمندان‌ کشورشان را در مناسبت‌های فستیوالی و غیرفستیوالی به کشور دیگر بفرستند و برای حضورهنرمندان موسیقی ایران در اسپانیا و هنرمندان آن کشور در ایران تفاهم شد.

جعفریان ادامه داد: در اولین قدم از این تفاهم و مجموعه همکاری پذیرای اجرای یک هنرمند کوبایی مقیم اسپانیا هستیم. در دوران پساکرونا نیز در حوزه موسیقی آواز شرق و موسیقی مناطق ایران اجراهایی را به دعوت این فستیوال برگزار خواهیم کرد. 

مدیر بخش بین‌الملل سی و ششمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: ضرورت دارد که جشنواره به صورت یک دروازه فرهنگی دیده شود. اینکه جشنواره صرفاً واردکننده ایده و هنر طرف مقابل باشد کافی نیست و باید امکان تبادل با مخاطبان و هنرمندان به صورت دوسویه در آن وجود داشته باشد. این یک کارکرد مناسب برای جشنواره‌ها است که ما هم تلاش می‌کنیم جشنواره فجر در سال‌های آینده به این سمت حرکت کند.
****************************

اعتراض یک صنف هنری به تشکیل یک انجمن صنفی جدید

تعدادی از نمایندگان انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری استان تهران متشکل از منوچهر فیروزی، محمد طیبی جبلی، بابک بنی حسینی، غلامرضا رضایی و مهدی باطنی با انتشار متنی از روند تاسیس یک مجموعه صنفی جدید با عنوان «انجمن موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری استان تهران» با بنیانگذاری مهدی افضلی (مدیر عامل فعلی بنیاد فرهنگی هنری رودکی) که چندی پیش در رسانه‌ها منتشر شده، انتقاد کردند.

در متن ارسال شده از سوی نمایندگان انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری استان تهران آمده است:

«از حدود دو سال و نیم پیش گروهی به نمایندگی از مدیران آموزشگاه‌های هنری استان تهران جهت پیگیری مطالبات صنفی، کار گروهی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد، تا «انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری استان تهران» به ثبت برسد. اما متاسفانه با گسترده شدن روند شیوع ویروس کرونا این روند کند و مقرر گردید تا بعد از مدتی حتماً این انجمن تشکیل شود.

در این مدت اساسنامه این انجمن با تعامل، همفکری و چانه زنی‌های متعدد بین مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان آموزشگاه‌های هنری استان تهران آماده شده که مراحل آخر ثبت را طی می‌کند. ضمن اینکه مدیران معاونت هنری، مدیریت دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست و معاونت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز کاملاً واقف به این امر بوده‌اند. حتی تا چند روز پیش نیز پیگیری‌های لازم از طریق جناب آقای دکتر صفی پور و همچنین در جلسه مورخ ۱۱ بهمن با جناب دکتر جاودانی در اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران صورت گرفت و قول‌های تسریع در انجام این مهم نیز داده شد.

اما اتفاقاتی در مورخه ۱۲ بهمن با سرعتی باورنکردنی باعث شد تا سوالاتی برای مدیران موسسات فرهنگی هنری و آموزشگاه‌های هنری مطرح شود که چرا ما با پیگیری بیش از دو سال و نیم، هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم اما اشخاصی با روابط (خصوصی- دولتی) و از اهالی همان ادارات شروع به گرفتن مجوز با همین نام انجمن ما نموده‌اند!، چگونه بدون فراخوان بین مدیران موسسات هنری و آموزشگاه‌های هنری اقدام به برگزاری انتخابات در تالار رودکی نموده و مسئولان رده بالای وزارت ارشاد از جمله معاون هنری وزیر جناب دکتر حسینی نیز در این جلسه حضور داشتند!، مگر سیاست دولت بر اصل خصوصی سازی متمرکز نشده بود؟، چه عاملی باعث شد که از مدیران همان اداره برای ایجاد این انجمن استفاده شود؟، منظور و مقصود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خصوص معاونت هنری از موازی کاری‌های این چنین چیست؟، در پشت پرده این رویداد چه می‌گذرد که این افراد از پستی به پست دیگر جابه‌جا می‌شوند و در راس تصمیم‌گیری‌های امور فرهنگ و هنر قرار می‌گیرند!؟، چرا هیچیک از مدیر مسوولان موسسات و آموزشگاه‌های هنری در این جلسه، این انجمن و این رویداد نبوده و هیچ کسی جز برگزار کنندگان آن مطلع نبوده‌اند؟

ما مدیر مسوولان آموزشگاه‌های هنری خواستار شفاف سازی در این روند و رویداد شگرف و عجیب بوده و تقاضا داریم سریعاً نسبت به بررسی عدم صدور مجوز تحت این نام که نتیجه تلاش دو سال و نیم ما بوده اقدام کنند. با تشکر - مدیر مسوولان آموزشگاه‌های هنری»

روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد فرهنگی هنری رودکی طی روزهای گذشته بود که با انتشار یک خبر رسمی از آغاز به کار اولین انجمن مؤسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری استان تهران با هدف حمایت و توسعه کسب و کارهای مرتبط با هنر و رونق اقتصاد هنر در قالب تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی و معرفی مهدی افضلی به عنوان بنیانگذاراین انجمن خبر داد.

در این جلسه که با حضور مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، مهدی کرباسیان نماینده اتاق بازرگانی، غلامرضا ملکی، مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی اتاق تهران، اصغر همت، پیام دهکردی، اسماعیل آذر، علی متقیان، کامبیز صبری، ستاره اسکندری، امیر راد، احسان آقایی برگزار شده بود، پس از به رأی گذاشتن بخش‌هایی از اساسنامه، انتخابات هیئت مدیره انجمن برگزار و بر این اساس مهدی افضلی، حسین مسافرآستانه، علی متقیان، اصغر همت، احسان آقایی سیدمحمد عمرانی و علیرضا مسگرخویی به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول