اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیگیری حقوق معوق کارکنان شرکت آبفای استان/ مدیرکل کار: دستور پرداخت مطالبات صادر شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: مطالبات کارگران شرکت آبفا در کمیسیون کارگری، شورای تأمین و وزارت نیرو بررسی و دستور پرداخت مطالبات نیز صادر شده است.

پیگیری حقوق معوق کارکنان شرکت آبفای استان/ مدیرکل کار: دستور پرداخت مطالبات صادر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیرو پیام مخاطبان این رسانه مبنی بر عقب افتادن 12 الی 17 ماهه حقوق کارکنان شرکت آبداران علت این موضوع و نحوه پیگیری پرونده‌های این‌چنینی را از اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری جویا شدیم که جزئیات گفت‌وگو در ادامه آمده است.

سید حفیظ‌‌الله فاضل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شهرکرد، گفت: موضوع عقب‌افتادن حقوق کارگران در هر جلسه کمیسیون کارگری بررسی و نامه‌نگاری‌های لازم با مسؤولان استانی و ملی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حق‌ و حقوق کارگران شرکت آبداران سابق یا آبفا نیز چندین‌بار مورد بحث قرار گرفت و حتی مصوب شد از اعتبارات خوددرآمدی پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این موضوع در سال گذشته و ابتدای سال جاری از سازمان برنامه و بودجه پیگیری و اعتبارات لازم افزوده شد، افزود: مطالبات کارگران شرکت آبفا در کمیسیون کارگری، شورای تأمین و وزارت نیرو بررسی و دستور پرداخت مطالبات نیز صادر شده است.

فاضل اضافه کرد: هفته گذشته نیز جلسه‌ای با همین عنوان برگزار شد و شرکت آبفا قول پرداخت مطالبات را داده است و به دنبال راهکار از برنامه و بودجه می‌باشد.

وی تشریح کرد: بسیاری از کارگران در قالب نیروی شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری هستند و اداره آبفا یا هر اداره دیگر مختار است حق کارگران را یا مستقیم به حساب شخص کارگر واریز و این مبلغ را از صورت وضعیت پیمانکار کسر کند و یا مبلغ را به پیمانکار دهد که در این صورت پیمانکار ابتدا حق خود را از آن کسر و ما بقی را بین کارگران تقسیم می‌کند.

مطالبات کارگران به حساب خودشان واریز شود

فاضل تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کارگران بهتر است مطالباتشان به حساب خودشان پرداخت شود که مکاتبات و حتی تهدیدهای بسیاری در این خصوص انجام شده است اما کارگران برای دریافت حقوقشان از شرکت خاطی شکایت نمی‌کنند که اگر این امر اتفاق بیفتد کلیه اموال شرکت به مزایده گذاشته می‌شود.

وی ترس از اخراج را دلیل اصلی عدم شکایت کارگران دانست و ادامه داد: ممکن است با طرح شکایت کارگر از پیمانکار در پایان کار قرارداد او دیگر تمدید نشود و حمایتی شامل حال کارگر نمی‌شود اما اگر شکایت در حین قرارداد باشد درخواست عودت کارگر به شرکت را خواهیم داد.

شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو کم‌کارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان گفت: قبل از شکایت کارگران وضعیت حقوق و معوقات شرکت‌ها و اداره‌ها پیگیری می‌شود که اگر از 2 ماه بیشتر شود مکاتبات با اداره و وزارت‌خانه انجام و پرونده به دادگاه ارسال می‌شود البته شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو در استان کم‌کارند و همه مطالبات ما در این حوزه است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول