اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مشارکت بانک کشاورزی در ساخت سد گرین نهاوند/ ایجاد ۴۰۰ شغل جدید در همدان

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان از مشارکت در ساخت سد گرین نهاوند خبر داد و گفت: ۵۱۲ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۲۴۴ میلیارد ریال در سال ۹۹ پرداخت شده است.

مشارکت بانک کشاورزی در ساخت سد گرین نهاوند/ ایجاد ۴۰۰ شغل جدید در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هوشنگ حیدرنژادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران به ۵۱۲ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۲۴۴ میلیارد ریال در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: در این بخش بیش از ۹۱ درصد اعتبار جذب و بیش از ۴۰۰ اشتغال جدید ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش تسهیلات گلخانه‌ها با احتساب توسعه روستایی ۶۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۹۶ میلیارد ریال در سال جاری پرداخت شده است افزود: این تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مبلغ هست برابر شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان از اعطای یک‌هزار و ۴۱۹ فقره تسهیلات بخش مکانیزاسیون به میزان هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در بخش رونق تولید ۱۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال در سال ۹۹ پرداخت شده که عمدتا به شکل تمدیدی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه اشتغال پایدار روستایی در بخش حمایتی تسهیلات پرداختی ۳۱۸ فقره به مبلغ یک‌هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال تا مقطع بهمن‌ماه بوده است اضافه کرد: تعداد تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی نهادهای حمایتی در سال جاری ۹۵۲ فقره به میزان ۴۰۳ میلیارد ریال با جذب ۹۷ درصد است.

حیدرنژادیان با اشاره به ۲۷ هزار فقره تسهیلات پرداختی به مبلغ ۱۶ هزار میلیارد ریال در سال جاری تصریح کرد: نقش بخش کشاورزی در تامین غذا و بانک کشاورزی به عنوان بازوی مالی اجتناب ناپذیر است.

وی از «کشاورز کارت» به عنوان خدمت جدید یاد کرد و متذکر شد: اعتبار ابلاغی یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که کمک شایانی برای تامین نهاده‌های بخش کشاورزی به دنبال دارد و تاکنون ۷۶۵ فقره کشاورز کارت به مبلغ ۱۲۰ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال در همدان پرداخت شد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: معدل طرح‌های تملیکی بانک در طول سالیان متمادی ۱۱۲ طرح است که ۳۲ فقره واگذار شده به طوری که بالغ بر ۷۰ درصد از این میزان در حوزه واحدهای مسکونی است.

وی از مشارکت در ساخت سد گرین نهاوند خبر داد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری پروژه سد گرین یک‌هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال با مشارکت سه بانک کشاورزی، صادرات و تجارت با عاملیت بانک کشاورزی است به نحوی که ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری این طرح توسط بانک کشاورزی و الباقی توسط دو بانک دیگر تامین می‌شود.

حیدرنژادیان با بیان اینکه در سال ۹۷ مجموع سپرده های بانکی ۱۱ هزار میلیارد ریال است عناون کرد: امروز این میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال سپرده داریم که نست به دو سال گذشته رشد خوبی داشته است.

وی در ادامه متذکر شد: یک‌هزار و ۸۶ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۹۲۹ میلیارد ریال با درصد جذب ۹۹ و رشدی معادل ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت شده و به طور کلی در سال جاری ۹۰ درصد از کل تسهیلات این بانک در بخش کشاورزی جذب شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۳۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی پرداخت شده است اضافه کرد: مطالبات غیرجاری استان در پایان دی‌ماه ۲هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال بوده که این مقدار ۸.۹ درصد از کل مطالبات و تسهیلات استان را در مقطع یاد شده شامل می‌شود این درحالی است که میزان این ضریب در سطح بانک کشاورزی کشور ۹.۷ درصد است.

 وی در پایان سخنانش از پرداخت  ۸۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات عشایری در استان خبر داد و گفت:در پرداخت تسهیلات به عشایر هیچ محدودیتی وجود ندارد اگرچه گاهی مشکل ثبت نام در سایت صندوق توسعه ملی وجود دارد که این مشکل مربوط به بانک نیست و صندوق توسعه ملی در حال به‌روز رسانی است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول