اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برای اولین بار پس از 10 سال؛ فرود هواپیمای صهیونیستی در ترکیه

پس از ابراز تمایل رئیس‌جمهور ترکیه برای بازگرداندن روابط با رژیم صهیونیستی، منابع صهیونیستی خبر دادند که برای اولین در ده سال گذشته یک هواپیمای این رژیم در فرودگاه استانبول فرود آمده است.

برای اولین بار پس از 10 سال؛ فرود هواپیمای صهیونیستی در ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع صهیونیستی خبر دادند که یک هواپیمای مسافربری این رژیم، شامگاه روز شنبه، در فرودگاه استانبول بر زمین نشسته است.

وبگاه خبری «فلسطین الان»، امروز (یکشنبه)، به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در این خصوص گزارش داد که هواپیمای یادشده وابسته به شرکت «یسرائیر» است که پس از اخذ موافقت کامل مقامات ترکیه و همچنین مقامات رژیم صهیونیستی در استانبول فرود آمده است.

طبق این گزارش، پیشتر، سرویس‌های امنیتی به هواپیماهای صهیونیستی اجازه سفر به ترکیه را نمی‌دادند زیرا آنکارا حضور نمایندگان امنیتی رژیم صهیونیستی در هواپیماها یا حتی در دفاتر فرودگاه نمی‌پذیرفت؛ اقدامی که یدیعوت آحارانوت علت آن را تیرگی روابط دو طرف در سال‌های گذشته عنوان کرده است.

فلسطین الان همچنین به نقل از دیگر منابع صهیونیستی گزارش داد که این هواپیما به این علت این سفر را انجام داده است تا افرادی را که در ترکیه سرگردان بوده‌اند، به تل‌آویو بازگرداند.

این پرواز که در ده سال گذشته بی‌سابقه بوده در حالی انجام شده است که اخیرا منابع خبری از نزدیک شدن تل‌آویو و آنکارا به یکدیگر خبر دادند.

منابع صهیونیستی اخیرا گزارش دادند که روابط اطلاعاتی میان آنکارا و تل‌آویو از سر گرفته شده است. پس از گذشت چند روز از انتشار این گزارش‌ها، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تأیید تداوم تماس‌های اطلاعاتی آنکارا با رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کرد روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی بهبود پیدا کند (جزئیات بیشتر).

از طرفی دیگر، در روزهای پایانی هفته گذشته، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای سفارت خود در آنکارا کاردار تعیین کرده است.

 رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۸ به علت اختلاف با آنکارا بر سر مسئله فلسطین سفیری در ترکیه ندارد. علی‌رغم آنکه تل‌آویو و آنکارا سفرای خود را در سال ۲۰۱۸ اخراج کرده‌اند، با این حال، روابط تجاری میان دو طرف از آن زمان تا امروز هیچگاه قطع نشده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول