اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مادران و همسران شهدای رفسنجان تکریم شدند

آیین تکریم و تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدای رفسنجان برگزار شد.

مادران و همسران شهدای رفسنجان تکریم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، آیین تکریم و تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدا، جانبازان و ایثارگران شهرستان رفسنجان به‌مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای برگزار شد.

مصطفی دهقان‌رجبی در این مراسم اظهار کرد: نمی‌توان از بزرگواری، شهامت، شجاعت، ایثار و فداکاری شهدا، ایثارگران، و جانبازان یاد کنیم اما از فداکاری، صبوری و همراهی همسران و مادران آنها یاد نکنیم، اگر این حمایت و همراهی مادران و همسران شهیدان نبود این مسیر پیموده نمی‌شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان عنوان کرد: باید به بهانه‌های مختلف دینی که به گردن‌مان در برابر مادران و همسران شهدا داریم، ادا کنیم.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یا شهدا، اظهار کرد: طبق آیات قرآن همسران، مادران و خواهران شهدا در ثواب شهدا و حیات طیبه شهدا شریک هستند.

وی با اشاره به معیارهای ارزش‌گذاری انسان‌ها تصریح کرد: زن و مرد از یک ماده قابله ساخته شدند، عنصری که زن و مرد از آن ساخته شده‌اند خاک است، بنابراین زن و مرد هم از نظر مبدأ قابلی هم مبدأ فاعلی یکسان هستند و مبدأ سوم از عوامل مهم ارزش‌‌‌گذاری مبدأ تعلیمی است که مبدأ تعلیمی انسان اعم از زن و مرد خداوند است.

امام جمعه رفسنجان افزود: اگر مردی به میدان مبارزه می‌رود ارزش کار همسرش کمتر از او نیست.

وی گفت: خانواده شهید سلیمانی با اینکه می‌دانستند سردار برای یک عملیات سخت و خطرناک می‌رود اما هرگز مانع رفتن اون نمی‌شدند و گاهی از بنده تقاضا می‌کردند که از طرف آنها قربانی کنم.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان با اشاره به اهمیت نقش مادران و همسران شهدا اظهار داشت: همواره دچار غفلت و نسیان در بعضی مسائل هستیم  و کمتر نامی از همسران شهدا برده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر فرزندان شما در جبهه ها مردانه جنگیدند یا به شهادت رسیدند و یا جانباز و آزاده شدند ابتدا حرکت آنها با رضایت کسانی بوده که یا مادر همسر یا خواهر بودند هرکدام از اینها می‌توانست یک رزمنده‌ای در خانه نگهدارد نه‌تنها نگه نداشتند، بلکه حمایت و پشتیبانی کردند و مسئولیت‌ها را برعهده گرفتند.

فرماندار رفسنجان افزود: الان هم خانواده جانبازان به‌ویژه جانبازان شیمیایی و قطع‌نخاع هنوز در جبهه هستند و مقاومت می‌کنند که نباید از  ایثارگری همسران این جانبازان غافل شویم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول