اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

جذب 52 هزار نیرو در وزارت بهداشت/ افزایش 130 درصدی حقوق کادر بهداشت و درمان در 2 سال گذشته

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی در اواخر هفته جارِی، گفت: از هر 5 داوطلب یک نفر جذب وزارت بهداشت خواهد شد.

جذب 52 هزار نیرو در وزارت بهداشت/ افزایش 130 درصدی حقوق کادر بهداشت و درمان در 2 سال گذشته

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سید کامل تقوی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت در نشست خبری مجازی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در تأمین سلامت مردم، اظهار داشت: در سال 92 تعداد 20 هزار بیمار را می‌توانستیم اکسیژن رسانی کنیم اما این رقم در آذر سال جاری به 65 هزار بیمار افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده وزارت بهداشت در ترمیم حقوق کادر بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: مجموع حقوق همکاران بهداشت و درمان نسبت به سال 97 بالغ بر 130 درصد رشد پیدا کرده است؛ ضمن اینکه سعی کرده‌ایم حقوق نیروهای قراردادی، ضریب K، شرکتی‌ها و قراردادمعین را نیز افزایش دهیم؛ به طوری که میزان حقوق نیروهای غیر رسمی وزارت بهداشت اکنون 70 تا 80 درصد حقوق نیروهای رسمی است.

تقوی‌نژاد با اشاره به افزایش تعداد نیروهای وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: موفق شدیم طی سال‌های 99 و 98 ، 52 هزار مجوز استخدامی دریافت کنیم؛ به طوری که اگر به وضعیت استخدام نیرو طی سال‌های 96 تا 92 نگاهی بیاندازیم، مشاهده می‌کنیم در طی این سالها، هر ساله 7 هزار نیرو اضافه شده اما در 2 سال گذشته به طور متوسط سالی 26 هزار نیرو جذب کرده‌ایم که از این تعداد 20 هزار نیرو مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی در 24 بهمن ماه جاری، ابزار داشت: در این آزمون 219 هزار نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند که در نهایت 39 هزار نفر جذب می‌شوند؛ به طوری که از هر 5 نفر یک نفر به شرط کسب حدنصاب لازم جذب خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت اضافه کرد: 15 هزار نفر از افرادی که در آزمون پذیرفته می‌شوند مربوط به پرستاران است؛ به طوری که برای جذب در این گروه 73 هزار داوطلب شرکت کرده‌اند.

تقوی نژاد بیان داشت: 2 هزار پزشک متخصص، 5 هزار و 600 نیروی بخش بهداشت و 5 هزار و 200 نیروی بخش فوریت‌های پزشکی از جمله نیروهایی هستند که از طریق آزمون آتی جذب وزارت بهداشت خواهند شد.

تقوی‌نژاد یادآور شد: در مجموع از مجموعه استخدام‌های سال گذشته و سال جاری 21 هزار پرستار جذب وزارت بهداشت خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول