اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

میانگین سرانه مطالعه برای هر نفر در قروه ۳ دقیقه است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قروه گفت: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته میانگین سرانه مطالعه در قروه به ازای هر نفر در طول شبانه روز ۳ دقیقه است که افزایش آن نیازمند توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان خانواده‌ها است.

میانگین سرانه مطالعه برای هر نفر در قروه ۳ دقیقه است

جواد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: ۷ هزار و ۵۶۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان عضو هستند که ۴هزار و ۳۶۸ بانوان و ۳ هزار و ۱۹۲ نفر دیگر آقایان تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: عمده اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نهادینه‌کردن فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان است و در این زمینه بیش از سه هزار و ۵۳۳ کودک در کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه عضویت دارند و مطابق با گروه‌های سنی آنها کتاب‌های متنوعی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی قروه گفت: ۵۵ هزار جلد منابع کتاب در کتابخانه‌های قروه وجود دارد که در حوزه‌های مختلف علمی، دینی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، قصه و...کتاب‌های متعددی وجود دارد و در اختیار علاقمندان به کتابخوانی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره کتابخان‌ های عمومی قروه در ادامه اذعان داشت: در سال گذشته یک هزار و ۲۶۴ برنامه فرهنگی توسط کتابداران کتابخانه‌های عمومی اجرا شده که نشست‌های کتابخوان، قصه‌گویی، مسابقات کتابخوانی، نقاشی، کارگاه‌های آموزشی، بازدید مدارس از کتابخانه‌ها، حضور کتابداران در مدارس و...بوده است.

عباسی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته ۶۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی قروه وجود داشت که این میزان در سالجاری با حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مردم به ۷۵ هزار جلد رسیده است.

وی در مورد توسعه فرهنگ کتابخوانی در روستاهای قروه گفت: با همکاری انجمن معلولان باران، کتابخانه سیار راه‌اندازی شده است و از این طریق انواع کتاب در گروه‌های مختلف سنی در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد، همچنین این طرح توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان روستائیان را فراهم ساخته است.

وی در ادامه تصریح کرد: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی هر ساله از ابتدای دهه فجر به مدت یک ماه نمایشگاه فروش کتاب با ۵۰ درصد تخفیف در قروه برگزار می‌شود.

به گفته رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قروه، طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته سرانه مطالعه در قروه به ازای هر نفر در طول شبانه روز ۳ دقیقه است و افزایش آن نیازمند توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان خانواده‌ها است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول