اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برگزاری رویداد ملی « مثبت دو» برای حمایت از ایده‌های حوزه خانواده و جمعیت

به همت سازمان بسیج دانشجویی و با همکاری بنیاد احسان رویداد ملی مثبت دو در حوزه مسائل خانواده و جمعیت برگزار می شود.

برگزاری رویداد ملی « مثبت دو» برای حمایت از ایده‌های حوزه خانواده و جمعیت

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نشست خبری رویداد ملی "مثبت دو" ( رویدادی در حوزه‌ خانواده و جمعیت) صبح امروز با حضور محمدجواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و سعید سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان برگزار شد.

* بحث خانواده و جمعیت از مهمترین مولفه های رسیدن به ایران قوی است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در این نشست گفت: انقلاب ما نمونه ای از یک حرکت اجتماعی بزرگ است و تا امروز هر جایی مردم در امری مشارکت داشتند آن مسئله به سرانجام رسیده است. 

وی با اشاره نقش جنبش دانشجویی در مسایل جامعه گفت: ما از ابتدای انقلاب میسر رسیدن یه ایران قوی را آغاز کرده ایم؛ بحث خانواده و جمعیت یکی از مهمترین مولفه های رسیدن به ایران قوی خواهد بود. 

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: اگر حرکت عمومی برای ایجاد خانواده هایی که ار لحاظ کیفی و کمی خانواده های قوی هستند شکل بگیرد؛ مسیر رسیدن به ایران قوی تسهیل خواهد شد.

نیک روش با اشاره به وظایف دولت و سایر قوا در حوزه جمعیت و خانواده گفت: نقش آفرین اصلی در این حوزه مردم هستند و تا زمانی که مردم به این سمت حرکت نکنند دولت و سایر نهادها هم استقبالی نشان نخواهد داد.

* حمایت از ایده های حوزه خانواده و جمعیت

محسن جهانی معاون گفتمان‌سازی سازمان بسیج دانشجویی کشور هم در این نشست با اشاره به روند شکل‌گیری رویداد مثبت دو گفت: رویدا مثبت دو؛ رویدادی گفتمانی و ترویجی است که ما در این رویداد به دنبال مشارکت آحاد جامعه در حوزه مسائل جمعیت و خانواده هستیم. 

وی اظهار داشت: ما در این رویداد با سه دسته از مخاطبین مواجه هستیم؛ دسته اول مخاطبین داوطلبانی هستتد که فقط دغدغه این حوزه را دارند و ایده ندارند؛ اینجا ما با برگزاری کارگاه و برنامه‌های مختلف تلاش می کنیم این مخاطبین به ایده‌های مناسب برسند. 

 

جهانی ادامه داد: دسته دوم مخاطبینی هستند که ایده دارند ولی این ایده ها خیلی پخته نیست که ما از این مخاطبین هم حمایت می‌کنیم تا ایده‌ها به پختگی لازم برسند. 

وی گفت: دسته سوم مخاطبینی هستند که ایده‌های پخته دارند ولی نیاز به حمایت دارند که در این راستا هم ما در سازمان بسیج دانشجویی و بنیاد احسان از این ایده‌ها حمایت خواهیم کرد. 

* سیاست‌های کلی حوزه خانواده و جمعیت به خوبی اجرا نمی شود

فضه سادات حسینی دبیر علمی رویداد مثبت دو هم در این نشست با اشاره به مشکلات حوزه خانواده و جمعیت گفت: خانواده همچنان تقدس خودش را دارد ولی متاسفانه داریم مقداری از آنچه باید باشد فاصله می گیریم و رویکرد خانواده محوری در آیین نامه ها و قوانین خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. 

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی حوزه خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: متاسفانه می ببنیم در بحث اجرا آنچنان که باید یه این سیاست‌ها توجه نمی‌شود. 

حسینی اظهار داشت: اگرچه بحث اقتصاد به عنوان مسئله اصلی فرزندآوری مطرح می‌شود ولی وقتی با بسیاری از خانواده‌ها صحبت می کنیم می بینیم بیشتر این مسئله از مسائل فرهنگی تاثیر می گیرد که اینجا نیاز به فرهنگ سازی وجود دارد. 

وی گفت: هر کسی در هر سطح و جایگاهی که ایده؛ دغدغه و تجربه‌ای در حوزه خانواده و جمعیت دارد می‌تواند به این رویدا وارد شود. 

* جریان اصیل دانشجویی می تواند در حوزه خانواده و جمعیت تاثیرگذار باشد

سعید سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان هم در این نشست گفت: در انقلاب اسلامی نیاز داریم یکسری از فرهنگ‌های غلطی که ایجاد شده را از میان برداریم و به گفتمان انقلاب برگردیم. 

وی اظهار داشت: به نظر می رسد هر زمانی جریان اصیل دانشجویی با پرچم داری بسیج دانشجویی وارد عرصه شده توانسته به نتایج مثبتی برسد؛ در حوزه خانواده و جمعیت هم همین‌طور خواهد بود. 

 

سلیمانی تاکید کرد: همانطور که توانستیم گفتمان علم و فناوری را ایجاد کنیم در حوزه خانواده و جمعیت هم باید وارد میدان شویم؛  در این حوزه ما نیاز به یک اتفاق در کف صحنه داریم و باید جریان‌های مختلف نسبت به این مسئله حساس شوند. 

وی اظهار داشت: ما در بنیاد احسان در مسئله ازدواج آسان هم برنامه‌های خوبی را داشتیم و این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت. 

سلیمانی تاکید کرد: ما نیاز داریم در حوزه خانواده و جمعیت ایده های بیشتری را داشته باشیم و به نظر می رسد با این اقدامی که در بسیج دانشجویی و هسته‌های مسئله محور شکل گرفته این ایده‌ها جمع آوری خواهد شد. 

به گزارش فارس در ابتدای این نشست سید امین جواهری فیلم‌ساز و ابوالفضل محمودیون به ارائه ایده‌ها و مطالب خود در حوزه مسایل خانواده و جمعیت پرداختتد. 

گفتنی است این رویدا در محورهای مقابله با پدیده تک فرزندی، چالش‌های ناباروری، معیشت و فرزند آوری،  تشویق به ازدواج و  مقابله با پدیده‌ طلاق برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای ثبت نام در این رویداد از امروز تا 4 اسفند 1399 فرصت دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول