اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دشمن روی جنگ نرم برنامه‌ریزی کرده است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز دشمن بر جنگ نرم علیه ایران تاکید دارد.

دشمن روی جنگ نرم برنامه‌ریزی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا کاظمی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان پس از انقلاب اسلامی از همه تلاش خود برای توقف جمهوری اسلامی استفاده کردند. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وظیفه ما حفاظت و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: باید این ارزش‌ها به نسل جوان منتقل شود.

وی با بیان اینکه عامل نخست پیروزی انقلاب اسلامی ایمان مردم بود و مردم خواهان تحقق اهداف اسلام بودند، بیان کرد: دیگر عامل پیروزی انقلاب وحدت و توحید کلمه بود که مردم با هم در برابر سلطه ایستادند. 

کاظمی اضافه کرد: وجود رهبری عامل سوم و اصلی وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه دشمن در جبهه جنگ نرم پایه‌های ایمانی را مورد هدف قرار داده است، افزود: امید دشمن به حمله به باورهای دینی مردم است. 

وی با اشاره به اینکه ایجاد شکاف برنامه دیگر دشمن برای مقابله با ایران است، تاکید کرد: هر کس در هر پستی به دنبال ایجاد شکاف باشد به کشور خیانت کرده است.

کاظمی با اشاره به اهمیت ولایت مداری تاکید کرد: همه باید ادامه دهنده راه  مقام معظم رهبری و شهدا باشیم.

وی اردوی راهیان نور را گنجینه‌ای ارزشمند برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: اگر ایثارگری‌های شهدا و خانواده آنها نبود چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند.  

کاظمی با اشاره به اینکه جنگ یک دانشگاه انسان سازی بود، بیان کرد: بخش مهم جنگ، فرهنگ جنگ بوده است و دانش‌آموزان باید با آن آشنا شوند. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت دشمنان ایران را به زانو درآورده است، تاکید کرد: دشمن در تلاش برای تضعیف این فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه باید با تبیین و توصیف درست فرهنگ شهادت را به نسل جوان معرفی کنیم، ادامه داد: در زمینه ترویج فرهنگ شهادت موفق بوده‌ایم.

وی با اشاره به امیدواری رهبری به نسل جوان بیان کرد: دشمنان از هیچ تلاشی برای سست کردن اعتقادات نوجوانان و جوانان نمی‌گذرند.

کاظمی با اشاره به سربلندی آموزش و پرورش در مواجهه با ویروس کرونا ادامه داد: حضور ایثارگرانه مردم ایران در شرایط کرونایی در جهان بی نظیر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به ادامه فرآیند تحصیل در فضای مجازی عنوان کرد: هر چند اعتقاد داریم هیچ چیزی جای آموزش حضوری را پر نمی‌کند، اما بستر فضای مجازی فرصتی برای گسترش برنامه‌های فرهنگی است.

دفاع مقدس اوج اقتدار ایران است

معاون سیاسی، اجتماعی و سیاسی استاندار زنجان نیز در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور مجازی اظهار کرد: ایثار و شهادت موضوعی است که باید در ترویج آن تلاش کرد.

خدا بخش مرادی نافچی با اشاره به اینکه دلاورمردی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نباید فراموش شود، عنوان کرد: هشت سال دفاع مقدس برهه‌ای حساس، با افتخار، با اقتدار و مشحون از شهادت، رشادت، بزرگمردی و گذشت است. 

وی با اشاره به اینکه همه این اتفاقات در اوج مظلومیت رخ داده است، عنوان کرد: حوادث این ایام الگویی عملی برای کتاب، داستان، فیلم‌ها و فرهنگ جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه دفاع در دوران جنگ تحمیلی نشان‌دهنده قدرت نظامی کشور است، تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس سبب تثبیت، ترویج و تبیین فرهنگ جمهوری اسلامی بود.

مرادی نافچی با بیان اینکه برای انقلاب اسلامی جانهای بسیاری فدا شد، ادامه داد: تاریخ،  فرهنگ ایثار وشهادت را به جامعه نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تحقق هدف نهضت عاشورا است، اضافه کرد: اگر فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به تصویر کشیده نشود، این فرهنگ و تاریخ و تاریخ‌سازانش مظلوم واقع می‌شوند.

مرادی نافچی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور، عنوان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور آثار و برکات زیادی را در جامعه و در آموزش و پرورش داشته است.

وی ادامه داد: با برگزاری اردوهای راهیان نور، دانش‌آموزان با توجه به اقتضای سنی در فضای عینی و عملی هشت سال دفاع مقدس قرار می‌گیرند.

در ادامه این برنامه، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، اردوی راهیان نور را یادگاری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: رزمندگان استان زنجان در همه عملیات‌ها حضور داشته و جانفشانی کردند. 

حسن مظفری با اشاره به اینکه امروز نام و نشانی جز قهرمانی و دلاورمردی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، به جا نمانده است، عنوان کرد: رزمندگان همیشه در یاد و خاطره ملت ایران باقی می‌مانند.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در آموزش و پرورش استان، افزود: سه ماه گذشته بیشترین کمک از بخش پرورشی و فرهنگی بوده و اعتبارات بالایی جذب شده است. 

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول