اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

مدیر شبکه قرآن خبر داد: آغاز طرح حفظ 3 ساله قرآن کریم همزمان با ماه رمضان

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از آغاز طرح حفظ 3 ساله قرآن کریم از ابتدای ماه رمضان 1400 خبر داد.

مدیر شبکه قرآن خبر داد: آغاز طرح حفظ 3 ساله قرآن کریم همزمان با ماه رمضان

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم از آغاز طرح حفظ 3 ساله قران کریم همزمان با ماه مبارک رمضان 1400 خبر داد و با اشاره به دلایل تشکیل کمیته تبلیغات و رسانه در این ستاد گفت: با بررسی ابعاد این موضوع در اتاق فکر به طرحی برای حفظ قرآن کریم رسیدیم؛ طرحی جامع و زمان دار که در آن طی مدت 3 سال به صورت منسجم و با نقطه شروع و پایان مشخص بتوانیم هدف گذاری مشخصی داشته باشیم.

جواد شیخ اکبری با بیان اینکه این طرح ویژه گروه سنی خردسال، کودک و بزرگسالان طراحی شده است، گفت: تبلیغات معرفی این طرح ملی بر عهده شبکه قرآن و معارف سیماست و عمده کارهای اجرایی آن نیز برعهده رسانه ملی خواهد بود که باید به صورت منسجم بین نهادهای قرآنی و دستگاههای مرتبط تقسیم وظایف شود.

وی بر لزوم طراحی و مدل تبلیغاتی این طرح و زمینه سازی برای مشارکت مردم توسط ارگانهای مختلف و معطوف کردن نگاه ها و افکار عمومی به این طرح تاکید کرد و افزود: در مرحله اجرای طرح باید به سمت اقناع برویم و افکار عمومی را به موضوع ضرورت حفظ قرآن کریم معطوف کنیم.
دبیر شورای معارف سیما بکارگیری اپلیکیشن و استفاده از امکانات فضای مجازی برای همسو بودن با حافظین را از دیگر اقداماتی دانست که با همکاری معاونت فضای مجازی سازمان انجام می شود و گفت: در اپلیکیشن امکان فراهم آوری اطلاعات آمار حافظین کشور، فرایند ارائه طرح درس‌های روزانه و هفتگی در طول سه سال به همراه سنجش و دریافت محفوظات فراهم است و این اپلیکیشن نرم افزاری جامع برای استفاده و ارائه انواع گزارش‌گیری و بارگزاری فیلم‌ها از طرح حفظ و دانلود طرح درس خواهد بود.

در این جلسه همچنین رئیس دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم ضمن تشکر از پیشنهاد شبکه قرآن و معارف سیما برای انسجام در طرح ملی بشارت که از برنامه 1441 شروع شده، گفت: این طرح با افق بلندمدت 3 ساله و برای استفاده از همه دستگاه‌ها در ستاد راهبردی قرآن کریم که 17 عضو دارد مصوب شد و کارگروه تبلیغات و رسانه در کنار کمیته پایش و علمی با مدیریت آقای شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما شروع به کار کرده است.

محمدمهدی بحرالعلوم با بیان اینکه طرح حفظ 3 ساله قران کریم شامل 4 پیوست است، افزود: پیوست آموزشی و محتوایی، پیوست نظارتی، پیوست اقناعی و گفتمان سازی ، پیوست حمایتی و تشویقی پیوست‌های این طرح است.

وی ادامه داد: در طرح ملی 3 ساله حفظ قرآن کریم با توجه به اینکه عموم مردم مخاطب ما هستند و دستگاه‌های مختلف همکاری دارند، 5 جزء آخر قرآن در نظر گرفته شده و به دلیل اینکه جزء 30 در سال های قبل در طرح‌های بشارت شبکه قرآن کار شده و از جزء 29 شروع می کنیم.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این طرح ویژه افرادی است که خواندن قرآن را می‌دانند و برای مخاطبان مقطع برای دوم دبستان و 10 سال به بالا طراحی شده و همچنین برای کودکان 3 تا 10 سال نیز سوره‌های کوتاه و عبارات قرآنی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول