اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

پدر داماد رئیس‌جمهور: برچسب «سلطان موز» به من نمی‌چسبد/ هفته‌ای 5 تریلی موز وارد می‌کنم

پدر داماد حسن روحانی گفت: در حالی به من برچسب سلطان موز می‌زنند که در هفته در نهایت 5 تریلی واردات موز دارم که از هفته آینده دیگر ندارم.

پدر داماد رئیس‌جمهور: برچسب «سلطان موز» به من نمی‌چسبد/ هفته‌ای 5 تریلی موز وارد می‌کنم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، با چند برابری شدن قیمت موز در کشور شائبه‌های زیادی درباره واردات این محصول و درآمدهایی که نسیب واردکنندگان می‌شود مطرح شده است. یکی از کسانی که در مضان این مسائل قرار گرفته است محمد حسین بهشتی، پدر داماد حسن روحانی، رئیس جمهور است. روزنامه آفتاب یزد در این خصوص گفت‌وگویی با وی انجام داده است که مهمرتین بخش‌های آن در ادامه آمده است. 

پسر من داماد آقای روحانی است و سابقه دوستی و رفاقت من و آقای روحانی نیز بسیار قدیمی است، بنده با رئیس‌جمهوری از سال ۱۳۵۸ دوست هستیم. فرزندان ما نیز در سال ۱۳۷۰ ازدواج کردند. اما اگر بنا بود سوءاستفاده از این موقعیت شده باشد باید در آن سال‌ها رخ داده بود؛ کما اینکه هر 4 فرزند من پزشک هستند و با وجود این نسبت فامیلی، هیچگاه تمایلی به حضور در یک ارگان دولتی یا استفاده از امتیازی خارج از آنچه در توان ذاتی خانوادگی ما از پیش از انقلاب وجود داشته، نداشته‌ایم.

خواهش من این است که اگر کسی می‎داند من از رانت استفاده کرده‌ام، مدرکش را به قوه قضائیه اعلام کند تا بدون هیچ اغماضی به آن رسیدگی شود.

بر اساس تصویب‌ هیئت وزیران، واردات موز در ازای صادرات یک ‌و نیم برابری سیب یا سایر اقلام و مقادیر مشخص شده امکان‌پذیر است؛ لذا به طور مثال، ارز مورد نیاز برای واردات موز از ارز حاصل از یک‌ونیم برابر سیب صادر شده تامین می‌شود تا نه تنها بار ارزی بر کشور تحمیل نکند، بلکه از باغداران و فروش محصولات آنها نیز حمایت گردد.

واردکنندگان موز سیب را در مقطع زمانی صادرات کیلویی 30 هزار تومان صادر کرده‌اند و در آن هنگام نیز موز کیلویی 20 هزار تومان بوده است.

ی با بیان اینکه با بیش از ۴۵ سال سابقه در صادرات و واردات میوه و سبزیجات، جزو نخستین واردکنندگان موز به کشور بوده و متعاقباً ارز دریافتی در هر مرحله را مطابق تعهد خود جهت واردات موز استفاده کرده تصریح می‌کند: مجموعه تحت نظارت من با حدود نیم‌قرن فعالیت و با صادرات سالانه بیش از ۵۰ هزار تن میوه به خارج از کشور، موجبات اشتغالزایی و ارز‌آوری قابل‌توجهی را در زمینه محصولات کشاورزی و باغداری برای کشور فراهم کرده است.

بنده از پیش از انقلاب در بازار میوه فعال بودم. در واقع کارت بازرگانی بنده در سال ۱۳۴۵ صادر شده است. آن زمان هم بنده یکی از افراد مطرح در صنف خودم بودم و به قولی دستمان به دهنمان می‌رسید. کار بنده از ابتدا همین بارفروشی بوده و دو سال نیز اجاره‌داری دشت مغان را انجام داده‌ام.

در حالی به من برچسب سلطان موز می‌زنند که در هفته در نهایت 5 تریلی واردات موز دارم که از هفته آینده دیگر ندارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول