اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

شاهکار قزوینی‌ها در جذب بازیکن خارجی/دریافت کننده‌ای که پاسور شد

پاسور بلغاری تیم والیبال شهرداری قزوین در یک سال گذشته عضو تیمی نبوده و برای حضور در پست دریافت کننده تمرین می‌کرد.

شاهکار قزوینی‌ها در جذب بازیکن خارجی/دریافت کننده‌ای که پاسور شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم والیبال شهرداری قزوین برای حضور قوی‌تر در مرحله برگشت مسابقات لیگ برتر والیبال مردان باشگاه‌های کشور، تغییر در ترکیب تیم و جذب بازیکنان جدید را در دستور کار قرار داد. در همین راستا چونو پنچف، پاسور اسبق تیم ملی بلغارستان با عقد قراردادی به تیم والیبال شهرداری قزوین پیوست.

گورچانیک زنیا دریافت کننده یونانی که سابقه حضور در تیم ملی یونان را دارد هم به جمع قزوینی ها اضافه شد. جواد حسین آبادی، پشت خط زن اراکی تیم والیبال خاتم اردکان نیز به شهرداری قزوین پیوست تا نماینده قزوین با این ترکیب، قوی‌تر از گذشته در مسابقات لیگ برتر حضور یابد. قزوینی ها پوریا و ‌پیمان نودوزپور، لیبرو و پاسور و احد رضایی پاسور تیم خود را هم در نیم فصل از دست دادند و آنها با امضای قراردادی به تیم‌های دیگر پیوستند.

عجیب ترین خرید قزوینی ها که در زمان سرمربیگری مسعود آرمات و سرپرستی رضا عسگری که حالا هر دو نفر در تیم ملی نوجوانان فعالیت می کنند صورت گرفت، جذب چونو پنچف بود. شاید جالب باشد بدانید که پنچف ها سه برادر هستند که چونو به ایران آمد و دو برادر دیگر در لیگ‌های لهستان و قطر توپ می‌زنند. 

چونو در اواخر نیم فصل اول مورد توجه قزوینی‌ها قرار گرفت و آنها با ایجنت های حاضر در بلغار ارتباط گرفتند تا قیمت و اطلاعات دقیق این بازیکن را بگیرند. در آن مقطع قیمتی بین 8 تا 10 هزار دلار به قزوینی ها اعلام و از آن پس ارتباط مسئولان باشگاه با ایجنت‌ها قطع شد، اما بعد از چند روز چونو به ایران سفر کرد.

نکته جالب توجهی که وجود دارد این است که قزوینی ها به دنبال جذب پاسور بودند و به آنها اعلام شده بود که چونو در یک سال گذشته عضو تیمی نبوده و در حال تمرین برای بازی کردن در پست پشت خط زن یا دریافت کننده است. لیگ بلغارستان با حضور 16 تیم برگزار می شود و چونو پنچف در هیچکدام از آنها حتی به عنوان پاسور دوم هم جایی نداشت و کار به جایی رسیده بود که وی تصمیم داشت پست خود را تغییر دهد.

پنچف را می توان ضعیف ترین بازیکن بلغاری تاریخ لیگ برتر والیبال ایران دانست، چراکه پیش از این بلغاری های زیادی به ایران آمده بودند و تاثیر زیادی در تیم های خود داشتند. نایدین نایدیف، اوگنی ایوانف، اسمیلن ملایکوف، متودی آنانیف، کراسیمیر گایدارسکی، میروسلاو گرادینارف، کراسیمیر استفانوف، دنیل میلوشف، نیکولای نیکولوف، والنتین براتوئف، اسوتوسلاو گوتسف و ... از جمله بلغاری‌های تاثیرگذار لیگ ایران بودند که شرایط شان اصلاً با چونو پنچف قابل مقایسه نیست.

هزینه حضور این بازیکن در لیگ ایران با احتساب مالیات و پول بلیت و ... به بیش از 15 هزار دلار می رسد که با توجه به نرخ ارز شاید برای تیمی که در انتهای جدول دست و پا می زند کمی منطقی نباشد، اما مشخص نیست چه دلایلی وجود داشت که مدیران تیم اصرار به حضور این بازیکن بی کیفیت در تیم خود داشتند. از طرفی روال این بوده که همیشه بازیکنان خارجی در تیم های خود به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب قرار می گیرند، اما شرایط برای پنچف جور دیگری رقم خورد و او به نوعی همچون یک توریست به ایران آمد و در بازی های کمی توانست در ترکیب تیمش قرار بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول