اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

فرماندار اشکذر؛ علی‌رغم ظرفیت بالای اقتصادی نیروی کار بومی نداریم

فرماندار اشکذر با بیان این که بالغ بر ۵۰ طرح عمرانی و صنعتی مختلف ویژه بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان افتتاح و در دستور کار قرار گرفته است، گفت: نداشتن نیروی کار بومی مهمترین چالش این شهرستان است.

فرماندار اشکذر؛ علی‌رغم ظرفیت بالای اقتصادی نیروی کار بومی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، هادی هادی‌نسب در پایان بازدید خبرنگاران استان از برخی صنایع و ظرفیت های اقتصادی شهرستان اشکذر، در نشست خبری که به میزبانی یکی از باشگاه‌های سوارکاری این شهرستان برگزار شد، پرورش اسب اصیل عرب را یکی از ظرفیت‌های شهرستان اشکذر در استان یزد دانست و اظهار کرد: بالغ بر ۲۵۰۰ رأس اسب اصیل در ۴۸ باشگاه رسمی اسب سواری این شهرستان پرورش می‌بینند.

وی اشکذر را سومین شهرستان صنعتی استان یزد دانست و در این خصوص افزود: متأسفانه حوزه صنعتی اشکذر آن طور که باید متناسب و همسو با استان توسعه پیدا نکرده است.

فرماندار اشکذر فعالیت ۱۱۱۵ واحد صنعتی را از جمله ظرفیت‌های این شهرستان دانست و گفت: ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر در واحدهای صنعتی اشکذر مشغول به فعالیتند که فقط سه هزار نفر از آنها بومی هستند.

هادی‌نسب نداشتن نیروی کار بومی را مهمترین چالش شهرستان اشکذر عنوان و تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم وجود واحدهای صنعتی متعدد در سطح این شهرستان نیروی کار بومی لازم برای بکارگیری در حوزه‌های مختلف نداریم.

وی آلودگی های زیست محیطی را از دیگر چالش های این شهرستان در استان یزد دانست و بیان کرد: وجود صنایع مختلف، قرار گیری در مسیر بادغالب واحدهای صنعتی اردکان و میبد و عدم تقویت محیط زیست از جمله دلایل افزایش آلودگی‌های محیط زیستی در اشکذر است.

فرماندار اشکذر با بیان این‌که این شهرستان از ظرفیت‌های اقتصادی مختلفی برخورداری است که باید بیش از پیش حمایت شوند، خاطرنشان کرد: اشکذر در بحث تنوع کشت رتبه اول استان و در بحث گستردگی مقام دوم استان را دارد.

هادی نسب وجود ۷۵۰ واحد گلخانه‌ای در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار، فعالیت ۱۶ واحد تولیدی کاشی و سرامیک، ۱۴ واحد نساجی و ۱۷ واحد مقواسازی را از دیگر ظرفیت های اقتصادی شهرستان اشکذر دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ واحد تولید دام سبک و ۳۲۰ واحد تولید دام سنگین در این شهرستان فعال هستند.

وی در پایان سخنان خود در خصوص برنامه‌های قابل دهه فجر امسال در شهرستان اشکذر، گفت: بالغ بر ۵۰ طرح عمرانی و صنعتی مختلف ویژه بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان افتتاح و در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ر

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول