اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله تروریست‌های جبهه النصره به مناطقی در شمال غربی سوریه

وزارت دفاع روسیه از حملات مکرر تروریست‌های «جبهه النصره» به برخی مناطق شمال غربی سوریه از جمله «ادلب»، «حما» و «لاذقیه» خبر داد.

حمله تروریست‌های جبهه النصره به مناطقی در شمال غربی سوریه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه کاهش تنش در «ادلب» و برخی مناطق در شمال غربی سوریه از جمله «حماه»، لاذقیه» و «حلب» در شبانه روز گذشته 23 حمله تروریستی انجام دادند.

 به نوشته خبرگزاری سوری «سانا» «ویاچسلاو سیتنیک» معاون رئیس مرکز هماهنگی روسیه مستقر در حمیمیم در بیانیه‌ای گفت: «این مرکز 23 حمله تروریستی را از مناطقی که تروریست‌های جبهه النصره مستقر هستند، رصد کرده که 13 مورد ر ادلب، پنج مورد در حل ، سه مورد در حماه و دو مورد در لاذقیه است.»

بر اساس این گزارش، تروریست‌های جبهه النصره که در ادلب و برخی مناطق حومه پراکنده هستند حملات خود را با راکت به مناطق امن ادامه می‌دهند و جان بسیاری از غیر نظامیان را می‌گیرند و برخی دیگر را زخمی می‌کنند، علاوه بر این به اموال شخصی و عمومی هم آسیب می‌رساند.

تروریست جبهه النصره ماه گذشته نیز با موشکی شهر «صراقب» در جنوب شرقی ادلب را هدف قرار دادند و باعث وارد آمدن خسارات به منزل ساکنان منطقه شدند.

جبهه النصره که از آن بعنوان شاخه القاعده در سوریه یاد می‌شود، هم اکنون در قالب گروهک «هیئه تحریر الشام» بر بخش‌های از استان ادلب تسلط دارد. این گروهک تروریستی علی‌رغم تغییر چند باره نام خود و در نهایت حضور در قالب هیئه تحریر الشام، اما همچنان به عنوان یک گروهک تروریستی از آن یاد می‌شود. «محمد الجولانی» از اکتبر 2017 به این سو سرکردگی این گروهک تروریستی را به طور رسمی بر عهده دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول