اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مطالبه‌گری و حق‌طلبی از دستاوردهای اصلی انقلاب است

امام جمعه شیراز ضمن تاکید بر حق‌طلبی و مطالبه‌گری گفت: مردم بعد از انقلاب اسلامی از خفقان طاغوت رها شده، آزادانه مطالبه می‌کنند و حرف می‌زنند.

مطالبه‌گری و حق‌طلبی از دستاوردهای اصلی انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با افسران و کارکنان پایگاه هوایی شهید دوران شیراز، گفت: ما در بحبوبه انقلاب، صحنه‌هایی را دیده ایم که نسل جوان مشاهده نکرده و معمایی که در دهن نسل جوان برآمده از نهضت ایجاد می شود، ناشی از همین ناآگاهی است.

وی ادامه داد: این ندانستن‌ها، پرسش‌هایی را به دنبال دارد که اگر بی پاسخ بماند، پس از مدتی ارزش کار نسل قبلی در چشم نسل های جدید کمرنگ خواهد شد. 

نماینده ولی فقیه در فارس خطاب به افسران نیروی هوایی گفت: امروز ملت ایران به وجود سربازانی مثل شما افتخار می کند چرا که شما مدافع آسمانی هستید که این گنبدهای فیروزه ای در آن می درخشد و به عنوان سومین حرم اهل البیت (ع) مشهور است. 

آیت الله دژکام، محوری‌ترین شعار انقلاب را استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: اگر تاریخ را رصد کنید و به مقایسه وضعیت مجموعه نیروی هوایی در دوران قبل و بعد از انقلاب بپردازید، متوجه اقتدار و استقلال نیروهای ارتش بعد از انقلاب اسلامی می شوید.

 وی خاطرنشان کرد: در دوره پهلوی، یک گروهبان آمریکایی به امیرهای لشکر ما دستور می داد و در باشگاه صنعت نفت انگلیسی ها در آبادان تابلوی، ورود ایرانی و سگ ممنوع است، نصب شده بود.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: چالش اصلی امام خمینی (ره) با نظام شاهنشاهی بر سر کاپیتالاسیون  بیگانگان، استقلال کشور همچنین مقوله آزادی بود و برداشتی که از آن میشد، بود.

وی ضمن تاکید بر حق طلبی و مطالبه گری گفت: باید بتوانیم حق خودمان را مطالبه کنیم و آزادی در نقد نباید به گونه ای باشد که توهینی به بزرگترها شود و مردم امروز آزادانه مطالبه می کنند و حرف می زنند.

آیت الله دژکام بیان کرد: بی ادبی رسم ما ایرانیان نبوده است و اکنون نیز باید ادب نسبت به بزرگتر ها رعایت شود به همین سبب رهبری معظم در روز میلاد حضرت زهرا فرمودند که ادبی مانند ایرانیان در اروپا و غرب نیست و ما در کشوری هستیم که آزادی همراه با ادب و غیرت است.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه اورهال انواع هواپیما یک پیشرفت در صنعت هوایی محسوب می شود، گفت: از نظر تحول اجتماعی، تشکیل یک نظام ۶۰ تا ۷۰ سال به طول می انجامد با وجود این سال ۵۷ قبل از اینکه انقلاب پیروز شود، هیچگونه جمهوری به این صورت نداریم و قبلا کسی تجربه اش نکرده است. 

آیت الله دژکام اظهار داشت: جوانان پرسش به حقی دارند، ۴۲ سال است که هر چه جلوتر می رویم، بزرگی کار بیشتر نمایان می شود و یک گوشه نظام، ساختن هواپیما است و نباید نا امید باشیم، پس رسیدن به فناوری و تکنولوژی امکان پذیر است.

 وی با بیان اینکه باید در زمینه تولید، توزیع و معیشت عادلانه رفتار شود، گفت: نقش روحانیت مانند پدر و برادر است و امروز باید به همدیگر کمک بدهیم‌ و همه نیروهای نظامی پیشرونده باشند بنابراین مردم برای یک افسر نیروی هوایی، جایگاهی ویژه مدنظر دارند و  از این جایگاه برای پیشبرد اسلام استفاده نمایید.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول