اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

استمرار گران فروشی کالاها علیرغم ادعای نظارت بر بازار وزیر صمت

در حالی که وزیر صمت مدعی است که بازار رها نشده و تحت نظارت مستمر است، اما همچنان برخی کالاهای اساسی در بازار کمیاب و یا با قیمتی بیش از قیمت مصوب عرضه می‌شود.

استمرار گران فروشی کالاها علیرغم ادعای نظارت بر بازار وزیر صمت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی قیمت تخم مرغ در بازار نشان می‌دهد که  قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی‌های سطح شهر بین 40 تا 48 هزار تومان است. 

این در حالی است که ستاد تنظیم بازار در دی ماه امسال که برای سومین بار در سال جاری قیمت مصوب جدیدی برای تخم مرغ اعلام کرد و قیمت هر کیلوگرم از این کالای مصرفی را برای مصرف کننده 16 هزار و 900 تومان اعلام کرد و براین اساس قیمت هر شانه تخم مرغ با وزن یک کیلو و 900 گرم نیز حدود 34 هزار تومان تعیین شد. 

براین اساس علیرغم اعلام قیمت مصوب،  قیمت هر شانه تخم مرغ فله‌ای در بازار حداقل 6 هزار تومان بیش از قیمت مصوب عرضه می‌شود. 

وزیر صمت: اجازه گران فروشی نمی‌دهیم

فروش کالا با قیمتی بیش از قیمت مصوب، در حالی است که علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هماهنگی آغاز طرح ویژه بازرسی و نظارت در ایام پایانی سال و نوروز که هفته گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اعلام کرد که بازار رها نشده و مورد نظارت مستمر است و اجازه نمی‌دهیم که گران فروشی و بی ثباتی قیمت‌ها مردم را در شرایط سخت اقتصاد آزار دهد.

به گزارش فارس گران فروشی در بازار و عرضه کالا فقط مختص تخم مرغ نیست و در حال حاضر شکر نیز در خرده فروشی‌ها بیش از قیمت مصوب عرضه می‌شود.

در حالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر فله‌ای برای مصرف کننده 8 هزار و 700 تومان تعیین شده، اما این کالا با قیمتی بیش از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود و قیمت هر کیلوگرم از این کالا بیش از 11 هزار تومان است.

همچنین با توجه به مشکلی در تامین روغن جامد مورد نیاز بازار وجود دارد، قیمت روغن جامد نیز بسیار گران تر از قیمت واقعی آن است. 

به گفته علی بهره‌مند رئیس اتحادیه شیرینی، قنادی و کافه قنادی در حالی که قیمت مصوب هر حلب روغن 10 کیلویی مخصوص قنادی‌ها 120 هزار تومان است، اما این کالا در بازار سیاه به قیمت 500 هزار تومان عرضه می‌شود. 

عرضه کالا به قیمتی بیش از قیمت مصوب در حالی است که  سید جواد احمدی معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز بر طرح بازرسی، نظارت و پایش بازار اقلام هدف و پرمصرف ویژه ایام پایانی سال تاکید دارد و با بیان اینکه این طرح  از 15 بهمن در سراسر کشور آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال 1400 ادامه دارد، گفت: این طرح با نظارت ویژه و مستمر بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور بر کلیه مراکز عرضه کالا شامل لبنیات (شیر،  ماست و پنیر)، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی جات واحدهای ارائه خدمات از جمله شرکت های مسافرتی، هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی و انجام می‌گیرد. 

این گزارش می‌افزاید، در حالی که به گفته مسئولان طرح نظارتی نوروز با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات و با توجه به ضرورت استمرار تشدید فعالیت‌های نظارت و بازارسی بازار کالا و خدمات به ویژه اقلام پرمصرف برگزار می‌شود، اما همچنان قیمت برخی اقلام از جمله تخم مرغ، شکر، روغن جامد و ... بیش از قیمت مصوب و واقعی است و با توجه به کمبودی که در عرضه روغن جامد در بازار وجود دارد، این کالا در بازار سیاه به چند برابر قیمت فروخته می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول