اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن :ائتلاف سعودی-آمریکایی با بستن فرودگاه صنعاء موجب مرگ 80 هزار بیمار شد

مدیر کل فرودگاه بین المللی صنعاء پایتخت یمن گفت که ائتلاف سعودی-آمریکایی با بستن فرودگاه صنعاء موجب مرگ بیش از 80 هزار بیمار یمنی شدند که نیاز به درمان در خارج از کشور داشتند.

یمن :ائتلاف سعودی-آمریکایی با بستن فرودگاه صنعاء موجب مرگ 80 هزار بیمار شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مدیر کل اداره فرودگاه بین المللی «صنعاء» پایتخت یمن گفت که بسته شدن فرودگاه صنعاء توسط ائتلاف سعودی طی چهار سال و نیم گذشته منجر به مرگ بالغ بر ۸۰ هزار بیمار یمنی شده است که نیاز به درمان در خارج از کشور داشتند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «خالد الشریف» در اظهاراتی خبری گفت که بسته شدن فرودگاه منجر به وارد آمدن خسارات سنگینی در ابعاد انسانی و بهداشتی و در همه ابعاد زندگی غیرنظامیان یمنی شده است.

وی با اشاره به رنج مداوم یمنی‌ها از تعطیلی چهار سال و نیمه فرودگاه صنعاء گفت: «هزاران نفر بر اثر جنایت تعطیلی فرودگاه صنعاء درگذشتند و با بی تفاوتی جامعه بین المللی نسبت به این قضیه اوضاع فاجعه بارتر از قبل می‌شود.»

مدیر فرودگاه صنعاء گفت: «با توجه به ادامه جنگ و وخامت اوضاع بهداشت و سلامت که ناشی از محاصره همه جانبه یمن توسط ائتلاف سعودی است، بیش از ۴۵۰ هزار بیمار دیگر برای درمان نیاز به انتقال به خارج از کشور دارند.»

الشریف با بیان اینکه بیش از یک میلیون بیمار یمنی به دلیل محرومیت از داروی بیماران خاص در معرض مرگ هستند، گفت: «بیش از سه هزار بیمار هم که نامشان در فهرست وزارت بهداشت ثبت شده است ،دچار بیماری‌های قلبی هستند و نیاز به درمان به خارج از یمن برای انجام اعمال جراحی دارند.»

او همچنین گفت که بیش از یک میلیون یمنی قادر به ورود به یمن نیستند و هزاران دانشجو هم به دلیل بسته ماندن فرودگاه صنعاء و محاصره یمن از استفاده از بورس تحصیلی خود محرومند.

مدیر فرودگاه صنعاء همچنین خسارات مستقیم از حملات نیروهای ائتلاف سعودی به فرودگاه بین المللی صنعاء را بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار اعلام کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول