اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

زیرساخت افزایش بهره‌وری تولید دام و طیور در سمنان فراهم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: زیرساخت‌های افزایش بهره‌وری تولید دام و طیور در این استان فراهم است.

زیرساخت افزایش بهره‌وری تولید دام و طیور در سمنان فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد عصر امروز در نشست تقدیر از فعالان ملی و استانی بخش کشاورزی اظهار کرد: بهره‌وری یکی از مهم‌ترین مسائلی است که دولت زیرساخت آن را فراهم کرده و باید نسبت به امر، نگاه نو و جدیدی هم در بخش خصوصی و هم در دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

وی گفت: استفاده از تجربه تولیدکنندگان نمونه استان و انتقال آن به دیگر نقاط می‌تواند یکی از مواردی باشد که می‌تواند در افزایش بهره‌وری مؤثر واقع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان دارای ۴۶۰ واحد تولیدی در حوزه طیور با ظرفیت تولید سالانه ۱۲ میلیون قطعه است، ابراز کرد: ۲۶۸ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد که اگر در بخش دامداری و طیور همت مضاعفی در استان وجود داشته باشد، رسیدن به میزان تولید دو برابری در دام و طیور کار دشواری نیست.

شریفی‌نژاد با بیان اینکه زیرساخت‌های افزایش بهره‌وری تولید دام و طیور در استان سمنان فراهم است، گفت: با نگاه نو یعنی نگاهی که به بهره‌وری، سرمایه‌های انسانی، تأکید داشته باشد و با یک ارزش‌افزوده بتوانیم نتیجه بهتری را بگیریم، می‌توانیم شاهد ارتقای تولید در بخش‌های مختلف استان به‌خصوص دام و طیور باشیم.

شریفی‌نژاد با بیان این نکته که با توجه به ریسک تحریم و کرونا مملکت به رشد و توسعه تولید نیاز دارد، عنوان کرد: رشد اقتصادی ممکن نیست مگر در سایه خلاقیت و نوآوری، در واقع معتقد هستیم اگر همه منابع را به کار بگیریم و فرایندها را اصلاح کرده و از فناوری روز استفاده کنیم باید در انتهای زنجیره شاهد نتایج کلیدی باشیم که همانا جهش تولید محسوب می‌شود که به دنبال خود بهره‌وری را نیز خواهد آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: بخش کشاورزی در سیمای اقتصادی استان قسمت اعظمی از اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: ۱۵ درصد اشتغال استان در این بخش است و خوشبختانه بخش کشاورزی ما حدود ۳۰ میلیون دلار ارزآوری دارد و شاهد تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن فراورده‌های کشاورزی در سطح استان طی یک سال هستیم که نشان از ظرفیت‌های خوب تولیدی استان در این بخش دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان بالغ‌بر ۲۹۰ هزار تن فراورده‌های دامی تولید می‌شود، گفت: این تولیدات در زمره پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب استان محسوب می‌شود و ما باید به این نگاه‌های نو که در استان وجود دارد و به این حجم از تولید به خودمان ببالیم.

شریفی‌نژاد با اشاره به درخشش دو کشاورز استان سمنان در سطح ملی گفت: با توجه به داشته‌های خوب استان سمنان در بخش دامداری و کشاورزی، امیدواریم که در سال آتی نیز درخشش ما در این زمینه بیشتر باشد و جمع کثیری از تولیدکنندگان ما به این رویه جدید تولید بپیوندند تا نگاه جدید به تولید داشته باشیم که به رشد و توسعه اشتغال و اقتصاد محلی کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول