اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن به چندین وزارتخانه در عدن

شبه نظامیان گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی وابسته به امارات به چندین ساختمان وزارتخانه‌های دولت مستعفی یمن در شهر عدن در جنوب این کشور حمله کردند.

حمله شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن به چندین وزارتخانه در عدن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه‌هایی مسلح وابسته به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب یمن) که مورد حمایت امارات است، روز یکشنبه به ساختمان‌های وزارت خارجه، آموزش و پروش، دادگستری و چند نهاد دولتی در شهر «عدن» پایتخت موقت دولت مستعفی منصور هادی حمله کردند.

یک واحد امنیتی از نیروهای شورای انتقالی جنوب هم به مجتمع قضایی در عدن حمله کردند.
این افراد مسلح با سلاح کشیدن به روی کارمندان، سعی در ایجاد فضایی از رعب و وحشت داشتند و هدف از کار خود مطالبه مزایایی از این نهادها دانستند.

به گزارش شبکه الجزیره، دولت مستعفی یمن با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این اقدام شبه نظامیان شورای انتقالی گفت:«ما اقدام گروه‌هایی مسلح در حمله به ساختمان‌های وزارتخانه‌های خارجه، آموزش و پرورش و دادگستری در عدن را محکوم می‌کنیم.»

در این بیانیه با اشاره به وجود تلاش‌ها برای ناکام گذاشتن توافق بر سر دولت جدید آمده است: «باید همه دستگاه‌های امنیتی زیر پرچم وزارت کشور ساماندهی شوند.»

دولت جدید وابسته به حکومت مستعفی منصور هادی در 29 آذر ماه گذشته پس از کشمکشی طولانی و در راستای توافق‌نامه ریاض که میان شورای انتقالی جنوب و دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در تاریخ پنجم نوامبر سال ۲۰۱۹ در ریاض به امضا رسیده بود، تشکیل شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول