اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ظریف گزینه قطعی اصلاح‌طلبان برای انتخابات۱۴۰۰/ تلاش برخی از نمایندگان مجلس برای ورود رئیسی به انتخابات

برخی بررسی‌های خبرنگار جهان نیوز، نشان می دهد که جریان اصلاحات با عبور از علی لاریجانی، محمد جواد ظریف را به عنوان گزینه اصلی خود در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب و بر کاندیدا شدن او اجماع و اصرار دارند.

ظریف گزینه قطعی اصلاح‌طلبان برای انتخابات۱۴۰۰/ تلاش برخی از نمایندگان مجلس برای ورود رئیسی به انتخابات

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بولتن جهان‌نیوز به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهد پرداخت. بیست و نهمین شماره این بولتن را در ادامه می‌خوانید:

مطالب اینستاگرام، توییتر و تلگرام کدامیک انتخاباتی تر شده؟

رصد و پایش فضای مجازی در هفته پایانی دی ماه ۹۹ نشان می دهد که ۱۳ درصد مطالب منتشره در اینستاگرام، ۱۷ درصد در توییتر و ۱۰ درصد در تلگرام درباره انتخابات ۱۴۰۰ بوده است.  همچنین بررسی ها نشان می دهد که بحث نامزدی نظامیان در انتخابات ۱۴۰۰ در حدود ۸۲ میلیون بازدید داشته است. طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ۶۹ میلیون بازدید داشته است.

ظریف گزینه قطعی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری

برخی بررسی‌های خبرنگار جهان نیوز، نشان می‌دهد که جریان اصلاحات با عبور از علی لاریجانی، محمد جواد ظریف را به عنوان گزینه اصلی خود در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب و بر کاندیدا شدن او اجماع و اصرار دارند. گروه های مختلف اصلاح طلبی پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی برخی گزینه های احتمالی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده اند.

در همین حال تاکنون محمد جواد ظریف بارها از عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفته است. در همین حال رصد و پایش فضای مجازی هم نشان می‌دهد پیام های کاربران در مورد اخبار انتخاباتی ظریف ۷۲ درصد خنثی و ۲۸ درصد منفی بوده است. این در حالیست که در مورد علی لاریجانی هم ۹۸ درصد خنثی و ۲ درصد منفی بوده است.

 تلاش برخی از نمایندگان مجلس برای ورود رئیسی به انتخابات

برخی از نمایندگان مجلس درصددند تا به طور رسمی از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کنند. این در حالیست که پاسخ علنی آیت الله رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، تاکنون منفی بوده است. در همین حال، برخی از کارشناسان نسبت به ورود یا عدم حضور آیت‌الله رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ دچار اختلاف نظر شده اند.

گروهی بر این باورند که قوه قضائیه در شرایط امروز بسیار مهمتر از ریاست جمهوری برای آیت الله رئیسی است. برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که آیت‌الله رئیسی تنها فردی است که می‌تواند میان نیروها و گروه‌های جریان انقلابی وحدت نظر ایجاد کند و باید در انتخابات ورود کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول