اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اعطای وام 100 میلیونی با سود 18 درصد به مسکن ملی دردی دوا نمی‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وام 100 میلیونی با سود 18 درصد برای مسکن ملی گفت: این کار دردی دوا نمی‌کند و این سود بسیار زیاد است.

اعطای وام 100 میلیونی با سود 18 درصد به مسکن ملی دردی دوا نمی‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 20 بهمن)‌در جلسه علنی و در جریان بررسی طرح جهش تولید و تأمین مسکن اظهار داشت: کسانی که وارد سفته‌بازی می‌شوند باید سریع‌تر از این بازار خارج شوند؛ متأسفانه شرایط به صورتی است که داشتن مسکن و سرپناه برای خیلی‌ها آرزو شده است.

وی افزود: دولت در طرح اقدام ملی مسکن به دنبال اعطای وام 100 میلیونی به مردم است و عملا خانه‌های این طرح 400 میلیون تومان برای مردم هزینه خواهد داشت این در حالی است که اگر می‌توانست 300 میلیون تومان آورده برای خرید مسکن داشته باشد که تا کنون خانه‌دار شده بود همچنین وام با سود 18 درصد بسیار زیاد است و برای مردم پرداخت آن بسیار سخت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه در طول یکسال گذشته کارهای بسیار خوبی را در حوزه مسکن انجام داده‌اند ولی باید برای اقشار آسیب‌پذیر و تحت پوشش کمیته امداد و کارگران و کارمندان فکری عاجل شود.

یوسفی افزود: دریافت مالیات از خانه و زمین و ... از جیب دلال مسکن خارج می‌شود و نبایستی دولت به این درآمد نگاه خاص داشته باشد؛ جریمه گرفتن مالیات بر خانه‌های خالی یا مالیات بر عایدی مسکن و یا معاملات مکرر و زمین مکرر باید برای خانه‌سازی‌های جدید استفاده شود این در حالی  است که صدای برخی‌ها در دولت با تصویب این موضوع درآمده و گفته‌اند که اگر این موضوع در مجلس یازدهم مصوب شود سرمایه‌دار از حوزه مسکن خارج می‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که بعضی‌ها از سرمایه‌گذاران مسکن که خانه ساخته و آن را رهن و اجاره می‌دهند و سفته‌بازی می‌کنند حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول