اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحقیقات جدید: هر 10 روز، مبتلایان به کرونای انگلیسی در آمریکا دو برابر می‌شود

بر اساس نتایج یک تحقیق جدید، گونه انگلیسی کرونا با سرعت انتقال 35 تا 45 درصد بیشتر از نوع اولیه در آمریکا در حال شیوع است و تا ماه آینده میلادی به شایع‌ترین نوع در این کشور تبدیل خواهد شد.

تحقیقات جدید: هر 10 روز، مبتلایان به کرونای انگلیسی در آمریکا دو برابر می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک تحقیق جدید که روز یکشنبه منتشر شد، نشان داده شمار مبتلایان نوع انگلیسی ویروس کرونا هر ده روز یکبار در آمریکا دو برابر می‌شود که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.

گروهی از محققان تخمین زده‌اند که احتمال می‌رود کرونای انگلیسی موسوم به «B.۱.۱.۷» با سرعت انتقال ۳۵ تا ۴۵ درصد بیشتر، به شایع‌ترین نوع در آمریکا تا ماه مارس تبدیل شود.

به نوشته وبگاه «هیل»، این تحقیق که پایگاه اینترنتی medRxiv آن را منتشر کرده هنوز مورد بررسی کارشناسان دیگر قرار نگرفته و در مجلات پزشکی منتشر نشده است.

در این تحقیق آمده است: بررسی ما نشان می‌دهد ایالات متحده در مسیر مشابه سایر کشورها که سویه انگلیسی به سرعت به سویه غالب در آن‌ها تبدیل شد، قرار دارد که به اقدامات فوری و قاطع برای به حداقل رساندن میزان عوارض و تلفات آن نیاز است.

دانشمندان با بررسی نیم میلیون آزمایش کرونا و ۲۱۲ ژنوم، پیش‌بینی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا را که گفته بودند نوع انگلیسی به شایع‌ترین نوع در آمریکا تا ماه مارس تبدیل خواهد شد، تایید کردند.

«کریسیتین آندرسون» یکی از نویسندگان این تحقیق و ویروس شناس انیستیتوی تحقیقات «اسکریپس» در کالیفرنیا به نیویورک تایمز گفت چیزی در این مقاله تعجب‌آور نیست اما مردم باید بدانند.

محققان تخمین می‌زنند سویه انگلیسی که ابتدا دولت انگلیس بیستم دسامبر آن را اعلام کرد، پیشتر در ماه نوامبر در آمریکا ظهور یافته است. اولین مورد در آمریکا ۲۹ دسامبر در کلرادو تایید شد و از آن زمان دستکم در ۳۳ ایالت شیوع یافته است. طبق این تحقیق، این نوع دستکم در هشت مورد متفاوت به دلیل افزایش سفرها بین انگلیس و آمریکا در روز شکرگذاری و کریسمس به آمریکا آورده شده است.

دانشمندان تخمین می‌زنند این نوع جهش یافته کرونا درصد بیشتری از موارد ابتلا به کووید-۱۹ در برخی ایالت‌های آمریکا مانند فلوریدا را تشکیل می‌دهد، جایی که برآورد می‌شود ۴.۵ درصد موارد ابتلا از این نوع باشد.

به گزارش «تایم»، به طور کلی، برآورد می‌شود نوع انگلیسی دو درصد همه موارد ابتلا در آمریکا را تشکیل می‌دهد، به این معنی که روزانه ممکن است هزار نفر دیگر دچار این نوع شوند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا ۶۱۱ مورد ابتلا به نوع انگلیسی را در آمریکا تایید کرده‌اند اما احتمال می‌رود تعداد بسیار بیشتر از این باشد که به دلیل دشواری فرایند تایید ابتلا به نوع انگلیسی اعلام نشده است.

 پیشتر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا گفت که گونه جدید ویروس کرونا که از آن با نام کرونای انگلیس یاد می‌شود تا اواسط بهار به گونه غالب در آمریکا تبدیل خواهد شد.

آمریکا همچنان بحران‌زده‌ترین کشور جهان به لحاظ درگیری با کروناست و طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و ۲۶۰ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۴۶۳ هزار و ۴۳۳ نفر افزایش یافت. این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۸۸ هزار و ۳۷۱ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۲۷ میلیون و چهار هزار و ۵۲۹ نفر رسید.

بحران کرونا در بسیاری از شهرهای آمریکا به قدری جدی شده که حتی سردخانه‌ها اکثراً مملو از اجساد شده است؛ به طوریکه اخیراً روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد که بحران کرونا در لس آنجلس به حدی وخیم شده که صنعت کفن و دفن در آن فروپاشیده و سردخانه‌ها و مراکز تدفین مملو از اجساد است و خانواده‌ها به جای عزاداری برای عزیزانشان باید راهی برای به خاک سپردن آن‌ها پیدا کنند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور‌های دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

با اینحال، بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» در آمریکا ثبت شده، حدود ۶۰ نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن‌های «فایزر» یا «مدرنا» جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول