اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتور جمهوری‌خواه: احتمال محکوم شدن ترامپ در دادگاه سنا، صفر است

«رند پال»سناتور جمهوری‌خواه ضمن انتقاد از اقدام دموکرات‌ها در پیش بردن روند استیضاح دونالد ترامپ در سنای آمریکا، احتمال محکوم شدن رئیس‌جمهور سابق را به دلیل حمله به کنگره، صفر پیش‌بینی کرد.

سناتور جمهوری‌خواه: احتمال محکوم شدن ترامپ در دادگاه سنا، صفر است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی احتمال محکوم شدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور را در جلسه استیضاح سنا صفر درصد برآورد کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پال گفت تصور گمراه‌کننده رای‌گیری برای عوض کردن نتیجه انتخابات چه از طریق کنگره یا معاون رئیس‌جمهور را که ترامپ مطرح کرده بود، رد کرد.

وی در خصوص نتیجه استیضاح ترامپ هم گفت رئیس‌جمهور سابق محکوم نخواهد شد زیرا ۴۵ جمهوری‌خواه حتی روند این کار را غیرقانونی خوانده‌اند. او در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت بنابراین این (استیضاح) حتی قبل از این که شروع شود، تمام شده است.  

پال در ادامه خواستار محاکمه کسانی شد که برای استیضاح فشار می‌آورند و گفت سیاستمداران دموکرات، مثل «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنا باید به دلیل «سخنرانی سیاسی» تحت پیگرد قرار بگیرند.

وی گفت: عبارات غلوآمیز در حمایت از استیضاح به همراه لفاظی خشن چاک شومر آنقدر بد بود که قاضی ارشد بلافاصله اعلام کرد این نوع زبان به اندازه همان جمعیتی که به کنگره حمله کردند، خطرناک است.

این سناتور جمهوری‌خواه وقایع رخ داده در واشنگتن را که ترامپ به دلیل آن‌ها قرار است استیضاح شود با اعتراضات ضد نژادپرستی در تابستان در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس مقایسه کرد و از موضع متفاوت دموکرات‌ها در برخورد با این دو مسئله انتقاد کرد.

رند پال گفت: «نمی‌توانیم استاندارد دوگانه داشته باشیم، باید با هر دو حزب یکسان برخورد کرد.» وی در اشاره به روند استیضاح افزود: فکر می‌کنم اگر دموکرات‌ها کمی با خودشان فکر می‌کردند، می‌گفتند این (استیضاح) عقیده وحشتناکی است.

بنابر این گزارش، با توجه به این که محکوم شدن ترامپ به اکثریت دو سومی سناتورها نیاز دارد و اکنون در سنا نسبت ۵۰/۵۰ بین دو حزب برقرار است، احتمال می‌رود رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا در سنا محکوم شناخته نشود.

در کنار محاکمه استیضاح، برخی دموکرات‌ها با استفاده از متمم ۱۴ قانون اساسی به دنبال محروم کردن ترامپ از مناصب دولتی برای همیشه هستند. بر اساس این متمم، هر شخصی که در شورش دست داشته یا به دشمنان آمریکا کمک کرده، از مناصب دولتی منع خواهد شد.

تیم حقوقی ترامپ به شدت این اتهامات را انکار کرده و مدعی است او هوادارانش را در حمله ششم ژانویه به آرامش دعوت کرد.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

در پی آن، برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره ترامپ را به تحریک هواداران خود برای حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه متهم کردند و به همین دلیل طرح استیضاح وی را در مجلس سنا پیش برده‌اند.

طبق توافق رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات سنا، جلسه استیضاح ترامپ در روز هشتم فوریه (۲۰ بهمن ماه دوشنبه) برگزار خواهد شد.

وبگاه خبری «بیزنس اینسایدر» پیشتر به نقل از برخی منابع اعلام کرد رئیس‌جمهور سابق این کشور در حال برنامه‌ریزی برای گرفتن انتقام از جمهوری‌خواهانی است که بخواهند به نفع محکومیت او در جلسه استیضاح رای بدهند. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول