اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ابتلای ۲۱۰۰ پرسنل کادر درمان ایلام به کرونا/ کارانه پزشکان تا مهر ماه پرداخت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: ۲۱۰۰ نفر از پرسنل درمان ایلامی به کرونا مبتلا و از این تعداد ۴ نفر شهید شدند.

ابتلای ۲۱۰۰ پرسنل کادر درمان ایلام به کرونا/ کارانه پزشکان تا مهر ماه پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم پیک بعدی شدیدتری خواهیم داشت؛ ما ضمن مقابله با این ویروس، سعی کرده‌ایم توسعه‌ای همه جانبه‌ای را در دانشگاه داشته باشیم.

وی ضمن تشکر از وزارت بهداشت برای کمک‌هایشان، افزود: مطالبات را باید به طرز منطقی پیگیری کرد؛ کارانه پزشکان چیزی در حدود 18 ماه عقب افتاده بود که ما تا مهرماه این معوقات را پرداخت کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به سفر مسوولین بهداشت به ایلام گفت: زمزمه بود که دانشکده دندانپزشکی منحل شود؛ اما پس از پیگیری و ورود ما به این قضیه، اساتید تکمیل و زیرساخت‌ها تقویت شد و مجددا پس از بازدید مسوولان علوم پزشکی تصمیم بر این شد که دانشگاه پا برجا بماند.

وی ادامه داد: مدت‌هاست که بیشترین تردد به عراق از مرز ما صورت می‌گیرد و شبهاتی از جمله تست گرفتن از زوار با هزینه مطرح شده که به شدت تکذیب می‌شود.

کریمیان تصریح کرد: مجموعه علوم پزشکی در ایام کرونا تمام قد پای کار بودند و در این ایام چیزی در حدود 2100 نفر از پرسنل ما درگیر کرونا شدند که از این تعداد 4 نفر شهید کرونا داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیمارستان رازی(376 تختخوابی) بانگنجاب ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این بیمارستان بنا بود به عنوان بیمارستان جایگزین در نطر گرفته شود و شهید مصطفی تعطیل شود که با توجه به رایزنی‌ها، تصمیم گرفته شد این بیمارستان یک بیمارستان جدیدالاحداث باشد.

وی افزود: خیلی از نیروهای ما در حال بازنشستگی هستند و مجوز تعدادی بهورز و... برای دانشگاه گرفته‌ایم.

کریمیان با بیان اینکه بالغ بر 500 کپسول اکسیژن 50 لیتری به کار گرفته شده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مسوولین، 8 دستگاه اکسیژن ساز جدید وارد استان ایلام شد؛ همچنین یک مخزن 25 تنی با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای استان ایلام اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ ۹۸۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول