اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کسب۶عنوان نمونه ملی و ۹ عنوان نمونه استانی توسط فعالان شیلاتی هرمزگان

حضور مجازی رئیس جمهور، استاندار هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان هرمزگان نمونه های بخش کشاورزی ملی و استانی هرمزگان معرفی شدند.

کسب۶عنوان نمونه ملی و ۹ عنوان نمونه استانی توسط فعالان شیلاتی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رییس جمهور در مراسم افتتاح طرحهای وزارت جهاد کشاورزی و تجلیل از کشاورزان نمونه با قدردانی از همه کشاورزان کشور بویژه کشاورزان نمونه تاکید کرد که کشاورزان با کار و تلاش شبانه روزی خود خودکفایی، استقلال کشور و امنیت غذایی مردم را تامین می کنند و ما همه قدردان زحمات آنان هستیم.

حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در مراسم افتتاح طرحهای وزارت جهاد کشاورزی و تجلیل از کشاورزان نمونه گفت: از افتخارات این دولت، انجام کارهای بزرگ در زمینه های مختلف حوزه کشاورزی است.

جهش تولید در بخش شیلاتی هرمزگان

در ادامه استاندار هرمزگان با اشاره به تلاش مضاعف و هدفمند در بخش شیلات و  کشاورزی استان اظهار کرد: استان هرمزگان نزدیک به ده هزار هکتار سطح زیر کشت میگو دارد که امید است با پیگیری ها و تلاش های در حال انجام در آینده ایی نزدیک شاهد رسیدن سطح زیر کشت به حدود ۲۰ هزار هکتار باشیم.

فریدون همتی گفت: با زیر کشت رفتن این میزان از اراضی پرورش میگو، حدود یک سوم از ظرفیت شناسایی شده و مستعد پرورش میگوی استان به زیر کشت می رود.

وی تصریح کرد: اراضی استفاده شده در صنعت آبزی پروری در گذشته بی استفاده بود که خوشبختانه با فعالیت های شیلاتی در حال حاضر موجب رونق اقتصاد، اشتغال زایی و ارز آوری شده اند.

واگذاری دو هزار هکتار اراضی پرورش میگو در حسن لنگی به مردم

استاندار هرمزگان با اشاره به واگذاری دو هزار هکتار از اراضی  پرورش میگو در منطقه حسن لنگی به مردم  و کارهای خوب صورت گرفته  در این مزرعه گفت: ورود خود سرمایه گذاران در زمینه های شیلاتی رشدخوبی را به دنبال داشته و نباید منتظر سرمایه گذاری دولتی بمانیم.

 

 فریدون همتی، پیوند بنگاه‌های اقتصادی و جوامع محالی را راهی برای توسعه و رونق خواند و گفت: خوشبختانه پیشرفت خوبی را در این زمینه شاهد بودیم. 

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ تولید پرورش ماهی در قفس استان هرمزگان صفر بوده است و امروز به حدود شش هزار تن رسیده است گفت: ورود صیادان به زمینه پرورش ماهی در قفس در نوار ساحلی حتی در ظرفیت های تولید کوچک راهی موثر در توسعه پرورش ماهی در قفس است.

درخشش فعالان شیلاتی هرمزگان نشانه عزم جزم آنان در جهش تولید ملی است

همچنین در حاشیه این مراسم مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: کسب تمام عناوین نمونه کشاورزی استان در سطح ملی توسط بهره برداران شیلاتی بیانگرحمایت و پشتیبانی شیلات از فعالیت های شیلاتی و تلاش مستمر بهره بردارانشیلاتی  در استان هرمزگان است.

عبدالرسول دریایی افزود: با استعانت از خداوند متعال استان هرمزگان در این جشنواره توانست رتبه نخست بین استان ها در بخش شیلات  را نیز کسب نماید. 

وی  افزود به رغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه عملکرد بخش شیلات را عالی خواند و گفت: فعالیت‌های  جامعه شیلاتی با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه نشان از عملکرد عالی بخش شیلات  است و انتخاب شش نمونه ملی و 9 نمونه استانی بخش کشاورزی از جامعه شیلاتی استان بیانگر اهمیت فعالیت‌های شیلاتی در استان هرمزگان است.

دریایی گفت: عبداله شادمان در رشته پرس ساین ساردین، محمد مراد جمالی در رشته تکثیر میگو، رامین هاشمی طباطبائی در رشته پرورش ماهی در قفس در دریا، محمد ملاحی در رشته پرورش میگو، مهدی ربیعی در رشته صید ماهیان تجاری، علی میلادی در رشته صید میگو به عنوان 6 نمونه ملی انتخاب شدند. همچنین محمود مشایخی در رشته تکثیر میگو، محسن شریفی در رشته پرورش ماهیان خاویاری، فاطمه یاری در رشته پرورش میگو، علی میلادی در رشته صیاد میگو، کرم سلیمان زاده در رشته صید ماهیان تجاری، ابراهیم دادی در رشته صید ماهیان صنعتی، محمد بادزهره در رشته صید پرس ساین ساردین، محمد نیرومند در رشته پرورش ماهیان زینتی، قاسم عسکری ( شرکت طلایه داران قشم) در پرورش ماهی در قفس در دریا حائز 9 عنوان برتر استانی شدند.

به گزارش فارس، استان هرمزگان رتبه اول استان های شیلاتی، رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور، رتبه اول صید کشور، رتبه اول تولید میگوی کشور و رتبه اول پرورش ماهی در قفس کشور و.... را کسب کرد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول