اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

امام فرمودند: بچه‌ها را در مدرسه با سیاست آشنا کنید/ واکنش امام‌خمینی به شعار انقلابی زنی که موهایش پیدا بود!

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه امام(ره) تاکید داشتند باید برای بانوان هم در دیدارهای مردمی برنامه‌ریزی شود گفت: امام در دیدار با معلمان صراحتا فرمودند بچه‌ها را در مدرسه با سیاست آشنا کنید.

امام فرمودند: بچه‌ها را در مدرسه با سیاست آشنا کنید/ واکنش امام‌خمینی به شعار انقلابی زنی که موهایش پیدا بود!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم گفت‌وگویی با اسدا... بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

در ۲۲بهمن کار ما در کنار امام(ره) تازه شروع شد

- رژیم ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی سرنگون شد و جای آن را جمهوری اسلامی گرفت. نظامی که پایه‌اش مردم هستند و رهبرش، ولی فقیه عادل.

- هرچند بعد از این که انقلاب در ۲۲بهمن پیروز شد، کار ما در کنار امام(ره) تازه شروع شد. باید نظام جمهوری اسلامی طراحی می‌شد و در کنارش با نفاق هم مبارزه و از انقلاب و رهبرش نیز مراقبت می‌کردیم.

تاکید امام بر برنامه‌ریزی برای حضور بانوان در دیدارهای مردمی 

- درباره دیدارهای مردمی شهیدان مطهری، محلاتی و مطهری که جزو کمیته استقبال بودند، برنامه‌ریزی کرده بودند؛ البته با نظر خود امام.

- قرار شد صبح‌ها آقایان برای دیدار بیایند و بعدازظهرها خانم‌ها. آن زمان برخی مخالف بودند که بانوان هم در دیدارهای مردمی حضور داشته باشند. اما امام(ره) تاکید داشتند باید برای بانوان هم برنامه‌ریزی شود.

ما همه سرباز توییم خمینی!

- صبح روز سیزدهم آقایان مطهری و آیت‌ا... منتظری، با یک ماشین امام را برای دیدارهای مردمی به مدرسه علوی آوردند. صبح با آقایان دیدار داشتند و بعد از ظهر با بانوان.

- در همان روز یکی از بانوان به دلیل ازدحام جمعیت حالش بد شد و مجبور شدند او را با برانکارد به سمت درمانگاه ببرند. وقتی او را از جلوی جایگاه عبور می‌دادند، کمی از موهایش هم بیرون بود؛ دستش را بالا برد و با صدای بلند گفت: « ما همه سرباز توییم خمینی ».

شاه را همین ملت و همین بانوان بیرون کردند!

- امام که این صحنه را دیدند، نشستند. مرحوم ربانی شیرازی به امام گفتند آقا ما به شما گفتیم که خانم‌ها سراسر عاطفه هستند و بهتر است به دیدارها نیایند، چون امکان دارد حالشان بد شود! الان هم که دیدید مویشان دیده می‌شد.

- امام (ره) با حالتی عتاب‌آلود به ایشان گفتند: « شما تصور می‌کنید شاه را من و شما بیرون کردیم؟ شاه را همین ملت و همین بانوان بیرون کردند. من وقتی این خانم دستش را بالا آورد و شعار داد به این فکر کردم جواب خدا و این ملت را چه باید بدهم.»

امام فرمودند: بچه‌ها را در مدرسه با سیاست آشنا کنید

- ایشان دقیقا می‌دانستند برای هر طیفی چه سخنانی را باید بگویند. یادم هست در دیدار با معلمان صراحتا فرمودند بچه‌ها را در مدرسه با سیاست آشنا کنید تا زمانی که وارد جامعه می‌شوند، چشم و گوش بسته نباشند.

یکی از به‌یادمادنی‌ترین دیدارهای امام

- یکی از به‌یادمادنی‌ترین دیدارهایی که در خاطرم مانده دیدار بچه‌های یتیم «پرورشگاه جعفری» با امام بود. آنها ظهر رسیدند. امام بسیار منظم بودند و از ساعت ۱۲ برای نماز و عبادت می‌رفتند.

- بچه‌ها ایستاده‌بودند و منتظر دیدار. مسؤولشان به من گفت: ما نمی‌توانیم بچه‌ها را بدون این که دیداری صورت گرفته‌شود، برگردانیم، دلشان می‌شکند. در همین زمان بود که بچه‌ها شروع کردند به شعار دادن که « ما منتظر توییم امام‌خمینی/ تو پدر مایی امام‌خمینی».

- من رفتم خدمت امام و گفتم ایتام آمده‌اند دیدار شما و مشتاقند شما را ببینند، چه دستور می‌دهید؟ امام گفتند: آنها را ببرید داخل ناهار خوری. بعد هم خودشان آمدند و بین بچه‌ها نشستند و یکی از به‌یادماندنی‌ترین صحنه‌های آن روزها را شکل دادند. دور امام بودند و ایشان را می‌بوسیدند و با آنها صحبت می‌کردند. حیف شد آن زمان دوربین نداشتیم که فیلمبرداری کنیم. آن روز  اشک را در چشمان امام دیدم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول