اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

باشگاه پرسپولیس به زودی از طریق فرابورس واگذار می‌شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: باشگاه پرسپولیس به زودی از طریق فرابورس واگذار می‌شود و پس از آن باشگاه استقلال هم واگذار می‌شود.

باشگاه پرسپولیس به زودی از طریق فرابورس واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسنعلی قنبری ممان امروز در حاشیه نشست سهام عدالت در وزارت اقتصاد در جمع خبرنگاران در مورد واگذاری دو باشگاه فوتبال پرسپولیس و استقلال موسوم به سرخابی‌ها گفت: واگذاری این دو باشگاه در جریان قرار دارد. اولین شرکتی که واگذار می‌شود پرسپولیس است چون اطلاعات باشگاه پرسپولیس منظم‌تر و دقیق‌تر بود و رسیدگی به صورت‌های مالی کامل شده است. باشگاه استقلال هم در جریان رسیدگی قرار دارد که یک هفته بعد از پرسپولیس باشگاه استقلال هم واگذار می‌شود.

وی گفت: قرار بود در دهه فجر این دو باشگاه از طریق فرابورس به مردم عرضه شود اما می‌خواهیم با دقت این واگذاری انجام شود و گرفتار عجله و اشتباه نشویم. صورت‌های مالی دو باشگاه باید شفاف شوند. شفاف‌سازی را سازمان خصوصی‌سازی انجام نمی‌دهد بلکه سازمان حسابرسی صورت‌های مالی دو باشگاه را تأیید می‌کند، الان در مرحله تأیید نهایی قرار دارد، البته حساب‌های قبلی دو باشگاه تأیید شده‌اند و حساب‌های 6 ماهه اخیر درخواست شده‌اند که آن هم به زودی تأیید و دو باشگاه از طریق فرابورس به مردم عرضه می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در مورد این که آیا کشت و صنعت هفت تپه دوباره به دولت برمی‌گردد، گفت: برای واگذاری‌ها سازمان عریض و طویلی به نام خصوصی‌سازی ساخته شده است که واگذاری‌ها با منطق و اصول انجام شود، البته گاهی واگذاری‌ها به مشکل برمی‌خورد و اگر واگذاری وفق مفاد قرارداد نباشد، چون واگذاری‌ها به صورت مشروط انجام می‌شود و قطعی نیست، بنابراین واگذاری‌ها به دولت برمی‌گردد و تجدیدنظر صورت می‌گیرد.

وی در مورد این که هفت تپه به دولت برمی‌گردد یا نه اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: من فعلا از این مسأله خبر ندارم.

قنبری ممان همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس که چرا سهام عدالت برای 1.8 میلیون سهامدار عدالت که کارت پرس شده سهام عدالت هم در اختیار دارند اختصاص نیافته است، گفت: در مقطعی اعلام شد که سهامداران عدالت در سامانه ثبت نام کنند و مدارک خود را ارائه کنند. احراز هویت قانونی صورت گیرد، یک تعداد از مشمولان سهام عدالت که یک میلیون و 800 هزار نفر بودند این کارها را انجام ندادند و در سامانه ثبت نشدند و اختلاف حاضر به خاطر همین مسأله است. فعلا بر اساس سامانه سازمان خصوصی‌سازی تعداد سهامداران عدالت فقط 49 میلیون نفر است و کس دیگری نمی‌تواند سهامدار عدالت باشد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول