اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

خسروی‌وفا: در سال 1400 مشکل قانونی استخدام قهرمانان مدال‌آور حل می‌شود/ مدیر باید کار کند و کمتر حرف بزند

رئیس کمیته ملی پارالمپیک با اصحاب رسانه در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک نشست خبری خود را برگزار کرد که حرف های جالبی در این نشست مطرح شد.

خسروی‌وفا:  در سال 1400 مشکل قانونی استخدام قهرمانان مدال‌آور حل می‌شود/ مدیر باید کار کند و کمتر حرف بزند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  مراسم رونمایی از تجهیزات ورزش جانبازان و معلولین و نشست خبری محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک امروز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، سید شروین اسبقیان رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، سیما لیموچی نایب‌رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، مسئولان وزارت دفاع و  شرکت زمزم در این نشست حضور داشتند.
 
محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، ابتدا در خصوص رونمایی از تجهیزات بومی سازی تجهیزات پارالمپیکی، اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های که با آن روبرو بودیم، متاسفانه راه‌ها بسته شده و امکان تهیه این لوازم ها نبود. با اعضای ipc ارتباط گرفته شد و آنها جواب منفی به ما دادند. با همکاری وزارت دفاع، تولید میز وزنه‌برداری رمپ رشته بوچیا را با مهندسی معکوس، به محصول استاندارد رسیدیم و تولید انبوه را شروع خواهیم کرد تا در اختیار ورزشکاران بگذاریم. توپ بوچیا را نیز با همفکری فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین تست مرحله نهایی این محصول نیز انجام می‌شود. دیسک و وزنه در رشته پارادوومیدانی کمبود را نداشته باشیم در حال طراحی و تولید است. ویلچر در بسکتبال هم به اندازه‌ جسته ورزشکاران باید طراحی و ساخته شود. 

در ادامه کلیپی از نوشابه ورزشی که توسط شرکت زمزم ساخته شده است در این مراسم رونمایی شد. خسروی وفا در این رابطه اظهار داشت: همیشه  کمبودی را در این بخش داشتیم که کاروان ما در مسابقات و بازیها این نوشابه‌ها که جایگزین آب است را خیلی به سختی برای ورزشکاران مان تهیه می‌کردیم.  

رییس کمیته ملی پارالمپیک در مورد ساخت امکانات و تجهیزات استاندارد داخلی گفت: وسایل استاندارد را نمی‌توانیم خریداری کنیم. از این رو برای ساخت ابزارهای با کیفیت با همفکری و همکاری وزارت دفاع، این تولیدات استاندارد لازم را گرفت. با بومی سازی این تجهیزات ارز هم از کشور خارج نمی‌شود.

وی اضافه کرد: ورزش پارالمپیک در ورزش های ملی قرار گرفته است و می‌توانند ورزشکاران پارالمپیکی در بازی‌های المپیک شرکت کنند. ورزش پارالمپیک شکل گرفت و توجه ویژه‌ای در دولت‌های مختلف به این مجموعه شد.در حالی که توانمندی در جامعه به جسم نیست، نباید روح‌ یک فرد دچار معلولیت داشته باشد در جامعه شرایط روحی و آرامش خوبی برخوردار باشند. 

خسروی وفا با اشاره به اینکه همیشه اشتباهات خود را می‌پذیریم، عنوان کرد: نقاط ضعف مان به صورت مستند در کمیته ملی پارالمپیک وجود دارد تا آیندگان از این نقاط ضعف و قوت بهره ببرند. ورزش پارالمپیک در ایران برای فرد خاصی نیست. در این سالها خیلی‌ها از میان رفتند. سیامند رحمان رکوردی را به جا گذاشته شده که هیچ کس نمی‌تواند به این رکورد دست یابد. ولی این ورزشکار قدرتمند ما از هر لحاظ رفتار و کردار پهلوانی داشت.

رییس کمیته ملی پارالمپیک در مورد اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی با عملکرد خوبش همه طرازها را بالا برد، گفت: سردار سلیمانی طراز پهلوانی را جابه‌جا کرد. این شهید در رشته‌های باستانی، بدنسازی، رزمی و ... کار می‌کرده، حتی طراز مدیریت را هم بالا برده است. 

وی با اشاره به اینکه مدیر باید کار کند، تاکید کرد: مدیر باید کار کند و کمتر حرف بزند، من در ورزش کار کردم یا سیدمحمد پولادگر و روسای دیگر فدراسیون ‌ها در رشته‌ها ورزشی دیگر؟ باید بقیه دوستان و بقیه صحبت کنند. مرا گذاشتند کار کنم و مردم دوست دارند مسئولان عمل‌گرا را ببینند.

خسروی وفا درباره اینکه ورزشکاری که افت دارد باید با ورزشکاری که مدال حتمی می‌گیرد باید فرق داشته باشد، اذعان کرد: حذف فوتبال پنج نفره یکی از اشتباهات کارشناسی دوستان ما بود و یک دستورالعملی داریم و باید از آن تبعیت کنیم. اگر ورزشکاری دچار افت شد، با ورزشکاری که زحمت کشیده تفاوت دارد. باید کسانی در پارالمپیک باشند که مدال و سکوی آسیایی را کسب کنند و برخی نیز به این دلیل کنار گذاشته شدند. حق بچه‌های ورزش نابینایان دیده نشد و من از جانب تیم خودم عذر می‌خواهم. تصمیم کارشناسانه بود اما می‌توانستیم با اغماض و نگرش دیگری به مسئله فکر کنیم.

خسروی‌وفا با اشاره به اینکه باید تدبیری اندیشیده شود تا شرایطی همانند بازی‌های پارالمپیک پکن رخ ندهد، گفت: برای اینکه در مسابقات بین‌المللی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی روبه‌رو نشویم و محرومیتی همانند شنا نداشته باشیم و اگر قرار باشد با این مشکلات روبه‌رو شویم تیم را به مسابقات اعزام نمی‌کنیم چرا که آرمان‌های انقلاب اسلامی برای ما مهمتر از ورزشکاران است.

وی ادامه داد: حتی توماس‌باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک شخصاً‌ به مسائل بازی نکردن ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی وارد شده است تا ما مورد تحریم قرار بگیریم.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اینکه مشکل مالی نداریم، اذعان کرد: الحمدلله هیچ مشکلی از نظر مالی نداریم ولی مسابقات رسمی هم در سرتاسر جهان برگزار نمی‌شود و بالطبع اردوی برون‌مرزی نیز نخواهیم داشت. البته دچار چالش‌های زیادی در اعزام‌ها شده‌ایم که دست ما را بسته است. ورزشکاران ما نیاز به رقابت دارند و ما نیز مسابقات مجازی را با هزینه‌های کمتر راه‌اندازی کردیم.

وی در خصوص پاداش به ورزشکاران پارالمپیکی نیز گفت: پاداش به ورزشکاران المپیکی یا پارالمپیکی در شرایط ورزش کشورمان برابر پرداخت می‌شود این موضوع پایدار است و برای همیشه باقی  خواهد ماند.

خسروی‌وفا در خصوص استخدام قهرمانان در نهادهای دولتی اظهار داشت: ما با کمیسیون اجتماعی دولت نیز مکاتباتی داشتیم که این موضوع در این کمیسیون مطرح شد که وزیر ورزش هم در این کمیسیون عضو هستند و مدت دو ماه پیش به این مصوبه رسیدگی شده است و ان‌شاءالله در سال 1400 مشکل قانونی استخدام قهرمانان مدال‌آور در پارالمپیک و بازی‌های پاراآسیایی حل خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به وضعیت آمادگی ورزشکاران پارالمپیکی هم عنوان کرد: زمان مناسبی برای قضاوت عملکرد ملی‌پوشان پارالمپیکی نیست. باید به رکوردهای یکسال اخیر ورزشکاران‌مان اکتفا کنیم و با توجه به کاهش سهمیه باید سکو و مدال‌های طلای خودمان را حفظ کنیم. کار سختی را در توکیو پیش رویمان داریم و باید بتوانیم بهتر از پارالمپیک ریو عمل کنیم.

وی در مورد اینکه دولت ژاپن قول داده است که ورزشکاران جهان در دهکده المپیک برای جلوگیری از کرونا واکسینه شوند گفت: IOC و IPC به توافق رسیده‌اند که ورزشکاران حاضر در المپیک و پارالمپیک با واکسن‌های مورد تأیید بهداشت جهانی واکسینه شوند و ما هم تابع دستورات ستاد مبارزه با کرونا در ورزش کشورمان هستیم ولی از این رو تمایل زیادی به استفاده از واکسن‌های داخلی خودمان داریم.

خسروی‌وفا در مورد بودجه سال آتی کمیته ملی پارالمپیک نیز خاطرنشان کرد: در بودجه سال 1400 ابتدا 70 میلیارد به ما تعلق گرفت اما در صحبت با مسؤولان دولت و سازمان برنامه و بودجه اعتبارمان را بیشتر کردیم ولی نمی‌توانیم هم اکنون رقم را اعلام کنیم. امیدوارم در سال آینده با وجود بازی‌های پارالمپیک توکیو مشکلی از نظر مالی برای ما پیش نیاید.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اینکه هیچ کمبودی از لحاظ ورزش تیراندازی نداریم گفت: اصلا کمبود فشنگ نداریم و بخشی از تولیدات داخلی و بخشی هم از تولیدات وارداتی در تمرینات استفاده می‌شود و در بازی‌های پارالمپیک توکیو نیز معضلی نخواهیم داشت. گلایه‌های ورزشکاران از استاندارد نبودن فشنگ‌ها است و فقط تعداد کمی برای تمرین فشنگ دارند. تحریم‌ها به این مسائل هم ربط دارد کشورهای اروپایی نیز از این دست مسائل کمبود امکانات دارند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول