اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

عملیات والفجر ۸ با یکسال کار طراحی و اطلاعاتی انجام شد و دنیا را شگفت‌زده کرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، عملیات والفجر ۸ را شاهکار سپاه دانست و گفت: یکسال طراحی و کار اطلاعاتی، عملیات غیر ممکن والفجر ۸ را ممکن کرد و شگفتی دنیا را در پی داشت.

عملیات والفجر ۸ با یکسال کار طراحی و اطلاعاتی انجام شد و دنیا را شگفت‌زده کرد

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت سالگرد عملیات والفجر ۸ و روز حفاظت اطلاعات سپاه، صبح امروز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام تویسرکانی مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان بسیج و مسئول حفاظت اطلاعات سازمان بسیج در میدان صبحگاه این سازمان برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این مراسم اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی آغاز پایانی بر مارکسیسم و لیبرالیسم به معنایی که در دنیا متجلی شد بود و انقلاب اسلامی توانست در برابر بشریت عرض اندام کند. هر دوی این مسیرها و مکتب‌ها برآمده از رنسانس و پاسخ اروپایی‌ها به قرون وسطی بوده‌اند که اعتقاد داشتند کلیسا حقیت انسانیت را مسخ کرده و به دنبال یک اندیشه و تفکر جدید بوده‌اند، اما در نهایت آنچه که تحقق کرد، پایان خداباوری بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی اصل جدیدی محسوب می‌شود زیرا خداباوری را احیا کرد، گفت:‌ در واتیکان جلسه‌ای به صورت دوسالانه با حضور کاردینال‌های برگزار می‌شود که در بیانیه جلسه آخر خود اعلام کردند امروز گفتمان غالب در جهان اسلام است و مسیحیت جایی ندارد و این پیامد همان مکاتبی است که از رنسانس نشأت گرفته است.

سلیمانی با اشاره به اینکه اگر امروز بشر دچار بحران معنویت شده است دلیلش همین تفکر است، تصریح کرد: در گوشه‌ای از دنیا با رهبری امام انقلابی ایجاد شد که پرچم خداباوری را بلند کرد. زمانی که انسان می‌خواهد به سمت فطرت خود برگردد، توجهش به سمت تابلوهای جدید می‌رود، بنابراین آنها با سلاح، تکنولوژی و علم خود می‌خواهند انقلاب اسلامی را متوقف کنند که تاکنون موفق نشده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران مسیر جهان را تغییر داده و این دستاورد استراتژیک است که نباید از آن غافل شد. امروز متفکران دلسوز جهان دوستدار انقلاب اسلامی هستند و متفکران غرب نیز از اقدامات ما نگران هستند. زیرا رویکرد بشریت به دین و خداباوری بعد از پیروزی انقلاب افزایش یافته است.

وی با طرح این سؤال که چرا ملت ایران انقلاب کرد افزود: انقلاب مردم ایران پاسخی به رژیم منحط پهلوی بود. ادبیات فارسی نمی‌تواند اوج ضلالت پهلوی را تحلیل کند. همواره مؤسسان حکومت‌ها در ایران افراد شجاع، دلیر و جنگاوری مانند نادرخان، کریم‌خان، شاه‌اسماعیل و یا آقامحمدخان بودند. اما برای اولین بار رضاخان که خود فردی نظامی بود حکومت تشکیل داد و نخستین اقدامش را تشکیل ارتشی ۱۰۰ هزار نفری قرار داد.

وی گفت:‌ رضاخان اولین مؤسس حکومتی بود که در برابر تهاجم دشمن هیچ مقاومتی نکرد. زمانی که در جنگ جهانی دوم انگلیس از جنوب، روسیه از شمال به ایران حمله کردند، او هیچ مقاومتی نکرد و حتی زمانی که به او گفتند ایران را ترک کن، باز هم مقاومتی نشان نداد که نشان‌دهنده اوج زوال، خفت و خواری است که تمام ارتشش فروپاشید و ارتشیان اسلحه خود را به روستائیان فروختند و متواری شدند.

رئیس سازمان بسیج مستعضفین با بیان اینکه ملت ایران در زمان پهلوی عزت ملی‌اش دچار  خدشه شد، تصریح کرد: در طول تاریخ همواره متجاوزی به کشور ما وارد می‌شد ملت ما مقاومت نشان می‌داد حتی شیرزنان ما در برابر انگلیس جنگیدند که بارها مقام معظم رهبری به آنها اشاره کرد اما فردی که تمام شخصیتش نظامی بود، هیچ مقاومتی در برابر متجاوزان نشان نداد. پهلوی عزت ما را زیر سؤال برد و در دوران پهلوی دوم نیز اوضاع کشور بدتر شد و آمریکا ۶۰ هزار مستشار به ایران فرستاد. 

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران آمد تا مجدداً عزت را به مردم هدیه دهد و ملت در سایه رهبری امام راحل و امتداد آن، مقام معظم رهبری عزت‌مند شدند. نه تنها مشابه دوران قبل از پهلوی بلکه فراتر از آن و بی‌نظیر که هیچ ملتی در دنیا مشابه آن را ندارد.

سلیمانی افزود: صحنه تهاجم دشمن در جنگ جهانی اول و دوم را با دفاع مقدس و حوادث خرمشهر که نوجوانی دوازده ساله مثل شهید فهمیده و شهید بهنام محمدی در برابر دشمن ایستادند مقایسه کنید، یا آن نوجوان سیزده‌ ساله‌ای که فرمانده عراقی‌ها را در خرمشهر اسیر کرد. این عزت ملی است که انقلاب برای ما به ارمغان آورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در دفاع مقدس ثابت شد، تصریح کرد: اگر تمام جنبه‌های نظام به تحقق می‌پیوست، تمام کشورهای اسلامی و غیراسلامی انقلاب ما را الگو قرار می‌دادند، اما متأسفانه تمام جنبه‌های مردم‌سالاری دینی به دلیل وجود دنباله‌های غرب در کشور ما هنوز محقق نشده است که یک نمونه آن در مباحث اقتصادی مشهود است. دشمن با جنگ و فشار حداکثری و نفوذ دنبال ضربه زدن به کشور ماست.

وی با بیان اینکه عملیات والفجر ۸ شاهکار نیروی سپاه بود تصریح کرد:‌ این عملیات بنا بود در سال ۶۳ انجام شود حتی نیروها به کنار اروند رفتند و آموزش دیدند اما زمانی که بحث عبور از اروند مطرح شد، تردیدهایی ارائه کردند و در ادبیات دانشگاه‌های نظامی به عنوان مانع غیرقابل عبور آن را معرفی کردند تا جایی که عملیات به سال بعد موکول شد. اختلاف نظرها به جایی رسید که موضوع به محضر امام خمینی (ره) ارائه شد و ایشان فرمودند به خدا توکل کنید و عملیات را انجام دهید. اما باز هم برخی نیروها تردید داشتند.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در عملیات‌های قبلی عدم توجه به حفاظت اطلاعات بود. آمریکایی‌ها اواکس را در اختیار سعودی قرار دادند که می‌توانست از تمام مناطق ما فیلمبرداری کند و در اختیار صدام قرار دهد اما در عملیات والفجر ۸ تمرکز جدی بر روی حفاظت اطلاعات صورت گرفت و مانع درز اطلاعات به بیرون شد. پیروزی نهایی ایران در این عملیات شگفتی دنیا را در پی داشت که عموماً تمامی رزمنده‌های ما در آن نوجوانان و جوانان بیست ساله بودند. حال این فداکاری‌ها را با همان عزت ملی که در دوران پهلوی خدشه‌دار شده بود مقایسه کنید.

سلیمانی گفت: هدف سپاه ارائه الگوی مردم‌سالاری دینی به جهانیان است و بسیج مظهر تجلی این مردم‌سالاری است و برای تحقق آنها باید به حفاظت اطلاعات توجه ویژه کرد. البته این تنها برای نیروهای نظامی نیست و مردم عادی نیز باید حفاظت اطلاعات را در دستور کار داشته باشند زیرا شگرد جمع‌آوری اطلاعات دشمن امروز متفاوت شده است و از فضای مجازی سلایق ما را جمع‌آوری می‌کنند و برای مدیریت افکارعمومی برنامه‌ریزی می‌کنند.

در بخش دیگری از این مراسم مسئول حفاظت اطلاعات سازمان بسیج مستضعفین عملیات والفجر ۸ را برگرفته از تمام اصول حفاظتی نامید و تصریح کرد: راز نام‌گذاری این روز به نام حفاظت اطلاعات در سپاه به خاطر رعایت تمامی مسائل حفاظتی در آن عملیات بود که موجب پیروزی ما شد. روحیه معنوی، توکل و توسل به خدا و رعایت صددرصدی مسائل حفاظتی دو ویژگی مهم عملیات والفجر۸ بود.

در بخش دیگری از این مراسم احمد بابایی شاعر آئینی کشور به شعرخوانی پرداخت و سپس از خانواده شهیدان حسین علیخانی و رحیمی تجلیل و از پیشکسوتان عرصه حفاظت اطلاعات سردار تقی رضائیان و سید حسین مرتضوی تجلیل شد.

پایان بخش این مراسم نیز تشییع پیکر شهدای گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس بر روی دستان بسیجیان حاضر بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول