اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

لزوم جریان‌سازی رسانه‌ها در شیوه‌های بیان امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: اصحاب رسانه باید در مورد شیوه‌های بیان امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از درایت، ابتکار و قلم گویای خود کمک کنند زیرا ما به تنهایی نمی‌توانیم در این زمینه جریان سازی کنیم.

لزوم جریان‌سازی رسانه‌ها در شیوه‌های بیان امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام رضا حقیان ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر لرستان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو واجب از واجبات مورد تاکید دین مبین اسلام هستند، عنوان کرد: این دو واحب تحت عنوان غایت الدین و قوام شریعه معرفی شده که ماندگاری و تحقق دیگر واجبات وابسته به عمل به این دو واجب است.

وی افزود:  ۲ واجبی که به تعبیر زیبای حضرت علی همه واجبات در برابر این دو واجبات مانند قطره در برابر دریاست.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه این دو واجب شاهکار پلیسی و نظارتی دین اسلام محسوب می‌شود، عنوان کرد:  همه انسان‌هاموظف به دعوت به خوبی و باز داشتن از بدی‌ها هستند، در واقع امر به معروف و نهی از منکر تکلیف همگانی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: اما متاسفانه به دلیل اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی لازم را در مجالس و نشست‌های مختلف نداشتیم شاهد بی توجهی بخشی از جامعه نسبت به این دو واجب هستیم، به این معنا که مردم خود را مکلف به امر به معروف و نهی از منکر نمی‌دانند.

حقیان بیان کرد: ما نتوانستیم شناخت لازم را نسبت به این دو فریضه  انجام نداده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر همکاری اصحاب رسانه در خصوص انجام دو واجب تاکید کرد و گفت: اصحاب رسانه با ستاد امر به معروف و نهی در خصوص ایجاد شناخت، باور همچنین تبلیغ و ترویج نسبت به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر ورود کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان اظهار کرد: اصحاب رسانه باید در مورد شیوه‌های بیان امر به معروف و نهی از منکر با  استفاده از درایت، ابتکار و قلم گویای خود کمک کنند زیرا ما به تنهایی نمی‌توانیم در این زمینه جریان سازی کنیم.

حقیان گفت: در واقع به این دو واجب مظلوم کمک کنید، زیرا این دو فریضه در جامعه کمرنگ شده و همین باعث شده شاهد بسیاری از نابهنجاری‌های در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که باور و اعتقاد لازم نسبت به دو واجب مهم توسط رسانه‌ها و نخبگان جامعه ایجاد شود شاهد کاهش نابهنجاری‌ها خواهیم بود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان بر گسترش معروفات تاکید کرد و گفت: ابتدا خوبی‌ها را معرفی کنیم سپس بدی‌هایی را که باعث ناهنجاری در جامعه می‌شود تبیین کنیم تا عرصه بر منکرات تنگ شود.

حقیان بیان کرد:  نگاه کنیم در ادارات، نهادها، محله‌ها و کوچه‌ها چه خوبیهایی وجود دارد آنها را برجسته کنیم و در  ضمن آن بدی‌ها و پیامد آن را روشن کنیم.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول