اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش ۹ درصدی اهداکنندگان خون در طرح نذر خون فاطمی

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی از افزایش ۹ درصدی اهداکنندگان خون در طرح نذر خون فاطمی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش ۹ درصدی اهداکنندگان خون در طرح نذر خون فاطمی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، عبدالله سبحانی ضمن تشکر از همراهی و مشارکت ارزنده مردم عزیز در تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم و آرزوی قبولی نذورات و تلاش‌های مومنانه مردم ایثارگر این استان، اظهار کرد: مردم جامعه ما همواره در امور خیریه و ایثارگرانه داوطلب بوده و حضور داشته‌اند و در زمینه اهدای خون نیز مشارکت آنها می‌تواند بسیار موثر و مهم بوده و این همراهی قابل تقدیر است.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: بنا به این گزارش از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اجرای کمپین نذر خون فاطمی تعداد اهداکنندگان خون نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹ درصد افزایش داشته، تعداد داوطلبان ۸ هزار و ۶۸۹ نفر و اهداکنندگان خون خراسان رضوی ۶ هزار و ۷۱۳ نفر بوده که از این تعداد، اهداکنندگان مستمر ۳ هزار و ۶۳۷ نفر را شامل شده‌اند.

وی افزود: اکنون ذخایر خونی در خراسان رضوی رو به کاهش است و در بخش ذخایر خونی و فرآورده‌های آن به شدت کمبودهایی احساس می‌شود، بنابراین، از همه مردم و اهداکنندگان عزیز تقاضا داریم با اهدای خون خود جان بیماران را که اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند، نجات دهند.

سبحانی ادامه داد: نیاز به خون و فراورده‌های خونی نیاز مستمر بیماران است که با اوج‌گیری کرونا این نیاز نیز به شدت افزایش یافته، بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم در امر خداپسندانه اهدای خون و اهدای پلاسما مشارکت پررنگ‌تری مانند قبل داشته باشند و مطمئن باشند که همه پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های اهدای خون رعایت می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول