اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نمایشنامه خوانی«کافه چیا» در سنندج اجرای عمومی می‌شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: با حمایت واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نمایشنامه « کافه چیا » به نویسندگی و کارگردانی صابر دل بینا به صورت نمایشنامه خوانی اجرای عمومی می‌شود.

نمایشنامه خوانی«کافه چیا» در سنندج اجرای عمومی می‌شود

امین مرادی درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های مربوط به چهلمین و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و توجه به نگارش متون نمایشی متناسب با هنر متعهد و انقلابی نمایش "کافه چیا" اثری از هنرمند توانمند تئاتر کردستان صابر دل بینا به مدت سه شب از 25 تا 27 بهمن از ساعت 17 در محل سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت نمایشنامه خوانی به اجرای عمومی گذاشته می‌شود.

وی افزود: در این نمایش سعی برآن است تا با بازخوانی اتفاقات صورت گرفته در دوران انقلاب در قالب آثار هنری نسل جدید را که آن دوران را تجربه ننموده‌اند با رخدادهای انقلاب آشنا شوند. 

مرادی افزود: این نمایش که بیشتر اتفاقات آن در داخل یک قهوه خانه بین راهی سنندج و مریوان صورت می‌گیرد روایتی است از تلاش سربازانی که به منظور همراهی با انقلابیون دست به تمرد و فراراز پادگان نموده که توسط عوامل رژیم با گلوله مورد هدف قرار می‌گیرند که در یکی از این اتفاقات سربازی اهل مریوان مورد هدف گلوله قرار گرفته و شهید می‌شوند و پیکرشان با آمبولانس به زادگاهش مریوان منتقل می‌شود.

 وی گفت: این آمبولانس در این قهوه خانه توقف می‌کند که در آن مادر این سرباز برای دیدن پسرش راهی سنندج گردیده و از پیکر داخل ماشین بی خبر است و در آن قهوه خانه اتفاقاتی به وقوع می‌پیوندد که نقش خوانان این نمایش متشکل از هنرمندان  شناخته شده و مطرح استان "رضا حاج خسروی ، هانا مرادی ، صالح فیضی ، یاورآقایی و اشکان کمانگر"  بازگوی آن برای تماشاگران خواهند بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن دعوت از علاقه‌مندان برای دیدن این نمایش نامه‌خوانی افزود: در روز دوم این اجراء یکشنبه26 بهمن ماه از کتاب"فصل سفیذ" مجموعه نمایشنامه منتشر شده توسط انتشارات سوره مهر که در آن نمایشنامه "کافه چیا" اثر صابر دل بینا هنرمند کردستانی نیز به چاپ رسیده است با حضور کارشناسان در قالب یک پنل تخصصی ساعت 16 رونمایی می‌شود. 

وی افزود: در ایام دهه مبارکه فجر برنامه‌های متعددی توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در بخش‌های مختلف اجرایی گردید که در بخش نمایش اجرای پرفورمنس نمایشی "فرمانده"  به کارگردانی "یونس صحرارو "و نویسندگی در سنندج  که با استقبال گسترده هنردوستان نیز روبرو گردید می‌توان اشاره کرد.

صابر دل بینا متولد 1347 کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از سال 1360 با حضور در کلاس‌های دکتر قطب‌الدین صادقی فعالیت هنری خود را شروع نمود.

در سوابق هنری این نمایشنامه نویس و کارگردان مشهور کردستانی علاوه بر نویسندگی و کارگردانی چندین متن نمایشی، بازی در چندین نمایشنامه، تله تئاتر و سریال‌های تلویزیونی و همچنین چندین فیلم سینمایی به چشم می‌خورد.

دل بینا همچنین در سوابق هنری خود علاوه بر کسب عناوین مختلف هنری در جشنواره‌های مطرح تئاتر استان ، منطقه و کشور داوری در رویدادهای هنری تئاتر کشور را نیز در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول