اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

دولت با خوش‌بینی مفرط حرکت در مسیر برجام را دنبال کرد/ بودجه۱۴۰۰ طوری تنظیم شده بود که انگار هیچ تحریمی در کار نیست

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با یک خوش بینی مفرط حرکت در مسیر تصویب برجام و تعهدات خود را دنبال کرد و همچنان علاقه دارد این خوش بینی را بصورت شرطی شدن ادامه دهد.

دولت با خوش‌بینی مفرط حرکت در مسیر برجام را دنبال کرد/ بودجه۱۴۰۰ طوری تنظیم شده بود که انگار هیچ تحریمی در کار نیست

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ویژه برنامه شکوه ایران که هر شب به مناسبت دهه مبارک فجر از رادیو اقتصاد پخش می‌شود، گفت: دولت با یک خوش بینی مفرط حرکت در مسیر تصویب برجام و تعهدات خود را دنبال کرد و همچنان علاقه دارد این خوش بینی را به‌صورت شرطی شدن ادامه دهد.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه ادامه این روند به منافع ملی کشور آسیب می‌زند افزود: دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را به نحوی تنظیم کرده بودکه انگار دیگر هیچ تحریمی در کار نیست ودر عین حال همه موانع مراودات پولی و مالی کشور رفع شده است.

وی گفت: بودجه‌‌ای که دولت به مجلس تقدیم کرده بود نمایندگان مردم با یک دقت نظر اصلاحاتی در این بودجه انجام دادند.

این نماینده مجلس افزود: دولت به صراحت اعلام کرد نمی‌تواند و نمی‌خواهدآن را اجرا کند و مجلس هم کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را رد کرد تا خود دولت اصلاحات لازم را انجام دهد.

زاکانی بیان داشت: در بودجه سال ۹۸ فروش روزانه ۱,۵میلیون بشکه نفت به قیمت هر بشکه ۵۰ دلار پیش بینی شده بود که متاسفانه این موضوع تحقق پیدا نکرد بلکه ۱۶۷ هزار میلیارد تومان کسری بودجه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: این کسری بودجه منجر به خلق پول شد و مابه ازای هر ۱۰ هزار میلیارد تومان خلق پول ۲,۵درصد تورم در کشور ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به کسری بودجه ۲۷۳ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال ۹۹ گفت: این کسری بودجه‌ها از طرقی تامین شد که غلط بود.

وی افزود: مجلس جلوی این ضعف‌ها را گرفت اکنون انتظار بر اینکه دولت اصلاحات جدی در لایحه بودجه سال آینده انجام دهد ومسیر را به نحوی دنبال کند که محملی برای فشار بیگانگان بویژه آمریکا که ضدیتش با ملت ایران و اهداف انقلاب کاملا آشکار است دیگر محملی برای تحت فشار قراردادن ملت ایران پیدا نکند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در سامانه فارس من پویشی با عنوان لزوم مناظره موافقان و منتقدان برجام در تلویزیون راه‌اندازی شده است که بیش از 500 نفر از آن حمایت کرده‌اند. شما می‌توانید از اینجا به این پویش بپیوندید.

منبع: رادیو اقتصاد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول