اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

4 مدرسه خیر ساز و دولتی شهرستان دیواندره کلنگ‌زنی و افتتاح شد

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور معاون استاندار و مدیرعامل شعب بانک ملی استان کردستان، آئین افتتاح و کلنگ زنی همزمان 4مدرسه خیر ساز و دولتی روستایی و شهری با مجموع 13کلاس درس شهرستان دیواندره برگزار شد.

4 مدرسه خیر ساز و دولتی شهرستان دیواندره کلنگ‌زنی و افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیواندره در آئین نمادین کلنگ زنی این  مدارس که در دبیرستان دوره متوسطه اول روستای رشید آباد  برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و تقدیر از زحمات ارزشمند خیرین به خصوص بانک ملی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آموزش و پرورش محوری ترین نهاد اجتماعی است که ریل توسعه و پیشرفت کل جامعه از آن می‌ گذرد؛ لذا با توجه به  حساسیت این دستگاه باید کاری کرد که این سیستم به دور از چالش و مشکل باشد تا بتواند زمینه تحقق اهداف عالی را فراهم آورد.

عبدی با بیان اینکه مسئله فضای آموزشی یکی از چالش‌های بزرگی که آموزش و پرورش با آن روبرو است؛ گفت: تا اکنون اقدامات ارزنده ای در این زمینه صورت گرفته است؛ ولی متاسفانه جوابگوی نیاز واقعی سیستم تعلیم و تربیت نیست.

وی بیان کرد: امروز در سایه حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت محترم و همچنین خیرین ارجمند؛ موفق شده‌ایم؛ در شهرستان دیواندره بخشی از این مشکلات را کاهش و اقدامات ماندگاری را صورت دهیم.

مدیر آموزش و پرورش دیواندره همچنن با  اشاره به احداث دبیرستان 3 کلاسه روستای رشید آباد در خصوص خدمات خیریه بانک ملی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک کشور و با دارا بودن 90سال سابقه مفید دارای نگاهی فراتر از یک بنگاه اقتصاده بوده و با ارائه خدمات و فعالیت های نیکوکارانه آثار بسیار ماندگاری را از خود در سطح جامعه به یادگار گذاشته، که شایسته تقدیر است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی همزمان 3مدرسه روستایی و شهری دیگر و تقدیر از خیرین  محترم این مدارس گفت: همزمان با دبیرستان 3کلاسه روستای رشید آباد که با کمک بانک ملی و اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان کردستان احداث  شده است؛  دبستان 1 کلاسه قاچیان افتتاح و دبستان 3 کلاسه ظفر آباد و دبیرستان 6 کلاسه فاز سوم شهرک اوباتو کلنگ زنی خواهد شد؛ که جای قدر دانی دارد.

در این مراسم  همچنین یوسفی قیاسی مدیرعامل بانک ملی سرپرستی شعب استان کردستان هم به نیابت از این بانک و در سخنانی ضمن تقدیر از زحمات کلیه کسانی که آنان را در این مسیر همراهی نموده اند؛ اظهار داشت: آنچه امروز ما داریم مدیون کسانی هستیم که قبلا برای ما زحمت کشیده بودند؛ لذا امروز ما باید تمام توان خود را بکار بگیریم؛ تا در هر صنف و شغلی هستیم؛ در صدد انجام امور خیر و صلاح جامعه باشیم؛ چون خیر و صلاح جامعه به خود فرد برمی‌گردد؛ و در نهایت زمینه ساز پیشرفت و ترقی آن در تمامی ابعاد خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های نیکوکارانه بانک ملی استان کردستان با وجود تنگناهای موجود اظهار داشت: با توجه به وجود محدودیت در اعتبارات دولتی ما باید از ظرفیت های خیرین برای حل مشکلات موجود بخصوص در زمینه احداث مدارس استفاده لازم را ببریم؛ تا هم نسل آینده را در زمینه فضاهای آموزشی بی نیاز کرده و هم در زمینه رشد و توسعه همه جانبه جامعه گام برداشته باشیم.

مدیرعامل بانک ملی سرپرستی شعب استان در نهایت هدف بانک ملی را آماده نمودن زیر ساخت های توسعه در کشور با محوریت مناطق محروم برشمرد؛ که می تواند زمینه ساز تعالی جامعه در تمامی ابعاد باشد.

آئین افتتاح و کلنگ زنی همزمان 4مدرسه خیر ساز و دولتی روستایی و شهری با مجموع13 کلاس  و اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال درس برگزار شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول