اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

عرضه اولیه ذغال سنگ پرورده طبس با نماد کزغال/ اکتشاف بزرگترین معدن طلای کشور در سیستان و بلوچستان

شرکت سرمایه‌گذار صدر تامین و شرکت ذوب‌آهن اصفهان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و ماشین‌آلات و تجهیزات معدن، ایران کانمین حضور یافته و به ارائه آخرین دستاوردها از جمله آغاز عرضه سهام شرکت ذغال سنگ پرورده طبس با نماد کزغال پرداخته شد.

عرضه اولیه ذغال سنگ پرورده طبس با نماد کزغال/ اکتشاف بزرگترین معدن طلای کشور در سیستان و بلوچستان

رمضان خلیلی زاده؛ اخبار شرکتها؛ به گزارش خبرگزاری فارس، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته (ایران کانمین) از ۱۱ تا ۱۴ بهمن‌ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

شرکت سرمایه گذاری صدر تامین و شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و سایر شرکت‌های وابسته نیز با پرقدرت در این نمایشگاه حاضر شدند و به ارائه دستاوردها و تولیدات خود پرداختند.

نشست خبری مدیرعاملان هلدینگ سرمایه‌گذار صدر تامین و شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان نیز با حضور سلیمانی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذار صدر تامین، منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن، فرجی، کریتی و سایر مدیران برگزار شد.

دکتر غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذار صدر تامین در این نشست با اشاره به فعالیت شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ تاصیکو با ۱۰۰درصد ظرفیت، گفت: از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه ۶ درصد رشد تولید را شاهد بودیم.

وی افزود: هلدینگ تاصیکو با ارتقا فروش از دو هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان به پنج هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان رشد ۹۰ درصدی در فروش را شاهد بوده و فروش شرکت ذوب آهن نیز از ۸هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۵هزار و ۱۸۵میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت صدر تامین بیان داشت: هلدینگ صدر تامین در بخش سود خالص نیز در ۹ماهه سال ۹۹، به هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان سود دست یافته که در مقایسه با سود ۷۴۱ میلیارد تومانی ۹ ماهه سال گذشته، بیش از ۱۳۲ درصد رشد داشته است.

سلیمانی بیان داشت: ۱۵ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در مجوعه در حال انجام بوده و اگر این پروژه ها به سرانجام رسند، که حدود ۸ پروژه تاپایان خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید، نزدیک به ۱۳۰۰ نفر دیگر در مجموعه صدرتامین مشغول به کار خواهند شد.

مدیرعامل هلدینگ صدر تامین ضمن اشاره به تشکیل شرکت شتاب دهنده صدر فردا گفت: بیش از ۸ ماه این پروژه شروع شده است که ماموریت اصلی آن بومی سازی قطعات و محصولات بوده است و تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی برای هلدینگ به ارمغان آورده است.

سلیمانی با اشاره به صدور گواهی کشف معدن مادافتی به نام شرکت توسعه معادن پارس تامین گفت: طبق گواهی کشف صادره، این معدن با میزان ۲۴ هزار تن ذخیره قطعی کانسنگ طلا (متوسط عیار ۱.۰۶ گرم برتن)، ذخیره احتمالی ۴۸ هزارتن و مجموع ذخیره قطعی و احتمالی ۷۳ هزار تن فعالیت اکتشافی خود را آغاز کرده و ذخیره قطعی کانسنگ مس در این معدن هم ۵۹۸ هزار تن (عیار متوسط ۴۹درصد) و ذخیره احتمالی این فلز یک میلیون و ۶۹۱ هزار تن است.

مدیرعامل صدرتامین در مورد عرضه اولیه زغالسنگ پروده طبس با نماد «کزغال» در فرابورس اظهار کرد: زغالسنگ پروده طبس اولین معدن مکانیزه زغالسنگ در کشور است که جز افتخارات کشور و هلدینگ بشمار رفته و کنسانتره زغالسنگ این معدن خوراک کوره بلند شرکت ذوب آهن است و این سهم با طرح‌های توسعه‌ای که در پیش دارد، ارزش افزوده بالایی خواهد داشت.

دکتر منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان نیز دراین نشست، گفت: عمده افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان توسط سهامداران به صورت نقدی یا مطالبات آن‌ها از سایر محل های دیگر تامین می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین تمرکز ما این است که تا زمانیکه تابلو بورس قرمز است و تا آن زمان که شرایط مدنظر ما فراهم شود، با احتیاط بیشتر در جهت افزایش سرمایه حرکت کرده تا دچار زیان دهی نشویم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن خبر داد: موضوع کنترل قیمت‌ها در مجلس شورای اسلامی مطرح و نمایندگان مخالف با حذف قیمت‌گذاری دستوری مجاب شدند تا اجرای شیوه‌نامه ساماندهی زنجیره عرضه و تقاضا فولادی به تأخیر افتد. 

یزدی زاده گفت: زمانیکه محصولات بدون دخالت در قیمت‌گذاری و دستوری عرضه شوند، با اطمینان خاطر بیشتر به فروش خواهند رسید و به‌تبع آن محصولات به خوبی و با قیمت منطقی عرضه شده و سودجویی برخی افراد هم کنترل خواهد شد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مورد افزایش سرمایه شرکت، گفت: شرکت به دنبال افزایش سرمایه از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و این افزایش سرمایه از محل آورده‌های نقدی سهامداران یا مطالبات آن‌ها با نماد ذوب انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول