اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

آغاز جشنواره فیلم رشد از 25 بهمن/ بررسی 3250 فیلم آموزشی و تربیتی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در مجموع 3250 فیلم شامل 1140 فیلم ایرانی و 2110 فیلم خارجی به دبیرخانه جشنواره فیلم رشد ارسال شد که 171 فیلم به بخش مسابقه راه یافت.

آغاز جشنواره فیلم رشد از 25 بهمن/  بررسی 3250 فیلم آموزشی و تربیتی

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری که امروز در این سازمان به مناسبت پنجاهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد برگزار شد، اظهار کرد، این جشنواره با شعار «کیفیت‌دهی به فرایند آموزش با تنوع بخشی در محیط‌های یادگیری» برگزار می‌‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت دریافت آثار تا 30 مهر امسال بود، گفت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی و درخواست مکرر فیلمسازان، این مهلت تا تاریخ 18 آبان 99 تمدید شد.

ملکی با اشاره به موضوع جشنواره افزود: بخش اصلی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی مبتنی بر اسناد تحولی آموزش و پرورش، فیلم‌های مرتبط با محتواهای کتب درسی و بیانیه گام دوم انقلاب و  بخش ویژه نیز نگاهی به ابعاد تربیتی زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی به جزئیات فیلم‌های جشنواره رشد اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع 3250 فیلم شامل 1140 فیلم ایرانی و 2110 فیلم خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 171 فیلم به بخش مسابقه راه یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی تعداد 1276 اثر به دبیرخانه ارسال شده است که 322 فیلم ایرانی و 954 فیلم خارجی است که از این تعداد 31 فیلم شامل 17 فیلم ایرانی و 14 فیلم خارجی به بخش مسابقه راه یافت.

وی به بخش فیلم‌های بلند داستانی اشاره کرد و افزود: در این بخش 120 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که شامل 32 فیلم ایرانی و 88 فیلم خارجی است و در نهایت 6 فیلم ایرانی و 5 فیلم خارجی به بخش مسابقه راه یافت.

ملکی اضافه کرد: در بخش فیلم‌های پویانمایی 582 فیلم شامل 152 فیلم ایرانی و 430 فیلم خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 11 فیلم ایرانی و 19 فیلم به بخش مسابقه رفتند ضمن اینکه در بخش فیلم‌های مستند هم 861 فیلم به بخش دبیرخانه جشنواره ارسال شد که شامل 223 فیلم ایرانی و 638 فیلم خارجی است و در نهایت 26 فیلم ایرانی و 14 فیلم خارجی به بخش مسابقه وارد شدند.

وی با بیان اینکه در بخش فیلم‌های معلمان و دانشجومعلمان شاهد 166 فیلم و در بخش فیلم‌های دانش‌آموزی شاهد 245 فیلم بودیم، گفت: در بخش معلمان ودانشجومعلمان 28 فیلم به بخش داوری و در بخش دانش‌آموزان نیز 31 فیلم به بخش رقابت رفت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تعداد 110 کشور در  پنجاهمین جشنواره فیلم رشد شرکت کردند، اظهار کرد: بیشترین فیلم‌ها از کشور هندوستان با 387 فیلم و کمترین فیلم‌ها از جمهوری دومینیکن با یک فیلم بوده است.

وی اضافه کرد: اسامی کشورهای شرکت کننده در پنجاهمین جشنواره فیلم رشد بر اساس تعداد اثر شامل هندوستان، ایتالیا، آمریکا، برزیل، اسپانیا، ترکیه، فرانسه، انگلستان، پرتغال، روسیه، مکزیک، آرژانتین، آلمان، چین، مصر، بنگلادش، کانادا، اوکراین، لهستان، تایوان، قزاقستان، اندونزی، پاکستان، کره، یونان، شیلی، صربستان، سوئد، هلند، فیلیپین، استرالیا، امارات متحده عربی، بلژیک، کلمبیا، کرواسی، آفریقای جنوبی، اسلوواکی، پرو، مجارستان، مالزی، اوگاندا، بلغارستان، دانمارک، مقدونیه، مراکش، سوئیس، لبنان، رومانی، آذربایجان، عراق، سنگاپور، ایرلند، تونس، افغانستان، ژاپن، اتریش، جمهوری چک، ونزوئلا، کنیا، لیتوانی، اردن، الجزایر، مولداوی، بوسنی و هرزگوین، کوبا،  قبرس، اکوادور، گرجستان، پاناما، نپال، سودان، آنگولا، ارمنستان، میانمار، نیجریه، غنا، آندورا، بولیوی، استونی، فنلاند، تانزانیا، هنگ‌کنگ، لاتویا، مالت، مونته نگرو، سنگال، اسلوونی، سریلانکا، سوریه، بورکینافاسو، آلبانی، بلاروس، گوآتمالا، کامرون، کیپ ورده، کنگو، کستاریکا، ایسلند، کوزووو، لیبی، مالی، مغولستان، نیوزلاند، نروژ، فلسطین، پورتوریکو، عربستان سعودی، سومالی، اروگوئه، جمهوری دومینیکن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول