اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

گردشگری سی‌سخت مهجور مانده است/ برخورد با خانه‌‌مسافرهای متخلف +تصاویر

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دنا با بیان این‌که خانه‌مسافرها سی‌سخت باید ساماندهی شود گفت: در سال جدید بدون تعارف همه خانه مسافر‌های که بخواهند قانون را دور بزنند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

گردشگری سی‌سخت مهجور مانده است/ برخورد با خانه‌‌مسافرهای  متخلف +تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، اولین نشست بررسی مشکلات موجود گردشگری و رفع موانع با حضور بهمنی رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان دنا و مجریان طرح‌های گردشگری در شهر سی سخت برگزار شد.

به گزارش فارس، اولین نشست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری شهرستان دنا با مجریان طرح‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بوم گردی با هدف شناسایی مشکلات و ایجاد راه حل برای رفع مشکلات موجود برگزار شد که مهمترین دغدغه و مشکلات اصلی ارائه شده از سوی متولیان اقامتگاه بوم گردی نبود نظارت کافی  و نرخ‌گذاری و بی‌مهری هایی بود که سالیان سال در حق آنها شده بود.

دیگر مشکل اساسی آنها تمدید پروانه فعالیت بود که  باید هر ۶ ماه یکبار به میراث فرهنگی جهت تمدید مراجعه کنند که انتظار می‌رود مسؤولان میراث فرهنگی با رویکردی جدید در صنعت گردشگری جهت دلگرمی و ماندن بخش خصوصی در صنعت گردشگری جهت رشد و پیشرفت میزان گردشگر در سطح شهرستان و شهر سی سخت وارد میدان شوند و نوید بخش رونق وشکوفایی این صنعت پردرآمد که متاسفانه در حال رکود است باشند چه بسا که اگه باز هم بی مهری و کم کاری انجام گیرد گردشگر و توریسم در شهرستان دنا و شهر سی‌سخت با وجود این همه جاذبه و طبیعت بکر گردشگری از بین خواهد رفت.

بهمنی رئیس میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دنا گفت: هدف از برگزاری این نشست در مرحله اول این بود که فعالان حوزه گردشگری در سطح شهرستان دنا را از نزدیک ببینیم و با هم آشنا شویم تا انشاءالله با پیشنهادات و نظراتی که ارائه می‌دهند ما بتوانیم راهکاری مناسب که بتواند باعث پیشرفت صنعت گردشگر شود ارائه دهیم.

 بهمنی اظهار داشت: در بحث صدور پروانه بهره‌برداری واحدهای گردشگری ما یک اصلی را داریم  بر این اساس که تمام مجموعه‌های گردشگری باید الزاما وفق قوانین  وضوابط گردشگری ارائه خدمات نمایند تا بتوانیم برای مجموعه گردشگری پروانه های بهره برداری صادر نماییم وهمچنین در بحث استاندارد سازی مجموعه های گردشگری فعالین گردشگری بایدبه کمیسیون درجه بندی  واستاندارد سازی مراجعه نموده و موافقت کمیسون استاندارد سازی را اخذ نمایند.

وی تصریح کرد: نرخ گذاری اماکن گردشگری بستگی به نوع  وکیفیت  خدماتی دارد که  به گردشگر ارائه می‌دهید یا به عنوان مثال میزان فضایی که در اختیار گردشگر قرار می گیرد ،طراحی کار،کیفیت خدمات وتعداد نفراتی که در یک مجموعه مشغول به کار هستند در تأیین  نرخ مجموعه اثر گذاراست.

وی عنوان کرد: بوم گردی یعنی مکانی که باید با سنت و روش قدیمی تناسب داشته باشه  و یادآور زمان قدیم و رسم  و رسومات گذشتگان باشد که در سنوات گذشته بخشنامه و دستورالعملی که از سوی وزارتخانه ابلاغ شد مبنی بر اینکه که این طرح  مشمول خانه‌های است که در هر بافتی از هر استان یا شهرستان که وجود دارد با همه سبک و سیاق قدیمی یعنی متناسب با بافت منطقه می‌توانند منازلشان را که  نیاز به تعمیرات جزئی دارند بازسازی و بهسازی کنند و به عنوان اقامتگاه بوم گردی به گردشگران خدمات دهند.

رئیس میراث فرهنگی دنا  گفت: خانه‌های مسافر شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف طی صحبت‌هایی که با پناهی فرماندار دنا، غریب‌پور دادستان شهرستان دنا و اماکن صورت گرفته است باید ساماندهی شوند و همگی در یک فضای واحد با ارائه خدماتی مطلوب تحت نظارت سازمان‌های مربوطه و اخذ مدارک مربوطه اقدام به پذیرش مسافر کنند و گرنه در سال جدید بدون تعارف همه خانه مسافر‌ها که بخواهند قانون را دور بزنند و خودسرانه وارد بحث گردشگری شوند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد چرا که در بحث خانه‌های مسافر مشکلات متعددی رخ داده است که در طول دراز مدت صدمه بسیار سنگینی بر پیکره صنعت گردشگری شهرستان دنا خواهد زد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری دنا گفت: سی‌سخت شهری که به عنوان نگین گردشگری جنوب ایران وپایلوت گردشگری استان  شهرت یافته است  اما آن گونه که انتظار می‌رود زیرساخت‌های گردشگری همچون تله کابین، هتل‌های بین المللی و هر آنچه که با گردشگر ارتباط دارد  و .... فراهم نیست و هنوز مهجور است که باید دید از این پس سی‌سخت که از هر طرف که نگاه کنیم طبیعت زیبای خدادادی با چشمه‌های فوران وزیبا،آبشارها  و دریاچه‌ها، غارها و صدها جاذبه گردشگری دیگر از این بن بست رها خواهد شد.

وی افزود: اگر مسؤولان همت کنند می‌توان گردشگری شهر سی‌سخت را از ۲فصل به ۴فصل تبدیل کرد چرا که وجود قله‌های سر به فلک کشیده رشته کوه دنا در فصل زمستان می تواند با برگزاری جشنواره‌های برف و آدم برفی میزبان گردشگران زیادی شود یا اینکه در فصل پائیز با برپایی جشنواره های مختلف از جمله جشنواره انگور باز هم شاهد هجوم گردشگر به شهر توریستی سی سخت شویم که قطعا درآمد سرشار از آن شامل حال همه خواهد شد که این مهم همدلی و همفکری مردم و مسئولین را می طلبد که اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دنا آماده همکاری با همه کسانی که به هر نوعی طرح  یا ایده‌هایی برای جذب گردشگر به شهرستان دنا را دارند است.

وی عنوان کرد: جهت حمایت از صنایع دستی شهرستان دنا که پایلوت صنایع دستی استان است در صورتی که در دو الی سه ماه آینده شهرداری یا منابع طبیعی  زمین مورد نیاز بازارچه صنایع دستی را به میراث فرهنگی واگذار کنند میراث فرهنگی وارد کار مطالعاتی،نقشه و تأیین بودجه برای ساخت بازارچه صنایع دستی در سالی آتی خواهد شد.

 

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول