اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۱۰۳ میلیارد پروژه در قشم افتتاح و کلنگ‌زنی شد

فرماندار قشم گفت: در نهمین روز از ایام الله دهه فجر ۷ پروژه به ارزش ۷۱ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و کلنگ ۶ پروژه دیگر به ارزش ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به زمین زده شد.

۱۰۳ میلیارد پروژه در قشم افتتاح و کلنگ‌زنی شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، علیرضا نصری ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی این جزیره اظهار داشت: در نهمین روز از ایام الله دهه فجر 7 پروژه به ارزش 71 میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و کلنگ 6 پروژه دیگر به ارزش 32 میلیارد و 500 میلیون ریال به زمین زده شد.

وی افزود: افتتاح نخستین کشتارگاه بهداشتی دام سبک و سنگین شهرستان قشم در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری ۳۸ میلیارد ریالی بخش خصوصی با ظرفیت روزانه ۲۰۰ راس دام سبک و ۳۵ راس دام سنگین و ظرفیت اشتغالزایی برای ۱۵ نفر پروژه شاخص امروز است.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: کلنگ‌ احداث پنج خانه بهداشت روستایی در جیجیان، درکو،  سرریگ، چاهوغربی و دوستکو با مجموع اعتبار 27 میلیارد و 500 میلیون ریال و مجموع سطح زیربنای 500 مترمربع به زمین زده شد.

نصری ادامه داد: فاز یک پروژه راه ارتباطی روستای پی‌پشت به بنگالی به طول چهار کیلومتر با اعتبار 22 میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید که کل این مسیر 12 کیلومتر و تکمیل بخش باقی مانده آن با 40 میلیارد ریال انجام می‌شود.

این مقام مسوول ابراز داشت: سه پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال شامل فاز نخست جدول‌کشی به طول سه هزار متر، فاز یک سنگفرش به طول 2 هزار و 500 متر، زیرسازی و آسفالت 2 هزار مترمربع از مسیرهای داخلی دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم نیز به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: آیین کلنگ‌زنی و آغاز احداث سازه آبخیزداری روستای دیرستان با اعتبار پنج میلیارد ریال و حجم آبگیری ۳۵۰ هزار مترمکعب با هدف کنترل سیل، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، تامین آب بخش کشاورزی و دامداری و کمک به اشتغالزایی در این حوزه انجام شد.

فرماندار شهرستان قشم گفت: ایستگاه آتش نشانی روستای کووه‌ای نیز با اعتبار یک میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش فارس، در طول دهه فجر 66 پروژه عمرانی به ارزش ریالی بالغ بر یک هزار و 314 میلیارد و ارزش ارزی 16 میلیون یورو به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهرستان قشم شامل جزایر قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز در موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول