اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

راهکار پیشگیری از اعتیاد اینترنتی کودکان چیست؟

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: انزوا، عقب‌ماندگی آموزشی، قرار گرفتن در معرض اطلاعات نامناسب و اعتیاد اینترنتی از جمله آسیب‌های اجتماعی استفاده نامناسب کودکان از تلفن همراه است.

راهکار پیشگیری از اعتیاد اینترنتی کودکان چیست؟

سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع اوقات فراغت کودکان و تبعات و آسیب‌های استفاده از تلفن همراه اشاره و اظهار داشت: امروزه تلفن همراه‌ به عضوی مهم در خانواده ایرانی تبدیل شده و آموزش‌های آنلاین، سرگرمی‌ها، انجام کارهای روزمره و خدمات آنلاین بانکی را می‌توان مهمترین علل گرایش به آن دانست. 

سرهنگ رجبی تصریح کرد: از آنجایی که تلفن همراه می‌تواند آسیب‌های مختلفی به همراه داشته باشد، لذا باید با این عضو جدید با حساسیت و دقت برخورد کرد. 

وی به برخی از آسیب‌‌هایی که تلفن همراه برای کودکان دربردارد اشاره و تصریح کرد: قرارگرفتن در معرض محتوای نامناسب، اعتیاد اینترنتی، افت تحصیلی، آسیب‌های جسمی و روحی و کاهش‌های مهارتی از جمله این آسیب‌هاست. 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به راه‌های پیشگیری از آسیب‌ها اشاره و بیان داشت: بهره‌گیری از ابزارهای نظارتی برای کنترل فعالیت‌ها، وضع قوانین و زمان‌بندی برای فعالیت مجازی، آگاه‌سازی کودکان از تهدیدات ‌فضای مجازی و همچنین ارائه الگوهای اخلاقی و رفتاری مناسب به ‌کودکان‌ از جمله راه‌های پیشگیری از آسیب‌هاست. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول