اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه‌اندازی نهضت خودنوشت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در کشور

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: راه‌اندازی نهضت خودنوشت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در کشور و در استان‌ها موردتوجه قرار گیرد.

راه‌اندازی نهضت خودنوشت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ عباس بایرامی ظهر امروز در نشست تخصصی نویسندگان، شاعران و هنرمندان پیشکسوت و نوقلم دفاع مقدس استان سمنان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما از بازدید از استان‌ها، علاوه بر عرض خداقوت به زحمات عزیزان و بررسی مشکلات آنها، شنیدن نظرات و پیشنهادات نویسندگان و شاعران است و در واقع گشایش کارها و همچنین اصلاح برخی از مشکلات برای ما خیلی مهم است.

وی گفت: دفاع مقدس خود یک واقعیت بود و این واقعیت در طول تاریخ تمدنی ایران بی‌نظیر است و اهالی قلم با کمک و حمایت مسؤولان استانی و پیشکسوتان دفاع مقدس آن را تبدیل به متن‌های قوی و فاخر کنند و برای معرفی بهتر استان قدم‌های خوبی برداشته شود.

این مسؤول گفت: نویسندگان حوزه دفاع مقدس با انگیزه‌های انقلابی و جهادی وارد میدان شده‌اند و سرفصل حرکت همه نویسندگان بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمودند ادبیات دفاع مقدس بشارتی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما نیاز به بانک سوژه داریم و این خود محتوای موزه‌های دفاع مقدس است و این محتوا با قلم شما نویسندگان تأمین می‌شود.

بایرامی افزود: باید در استان‌ها، استعدادهای نویسندگی شناسایی و تربیت و به‌کارگیری شوند و سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس نیز در تلاش است مشکلات پیش روی نویسندگان دفاع مقدس را تا حد امکان برطرف کند.

وی ادامه داد: توجه به تولید کتب صوتی و نشر کتب در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما در استان‌ها، از اولویت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و راه‌اندازی نهضت خودنوشت خاطرات رزمندگان در کشور و در استان‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان این‌که جلسات آیین‌نامه نشر آثار ادبی و تاریخی باید جدی گرفته شود، گفت: تأسیس انجمن نویسندگان دفاع مقدس، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های متعدد آموزش نویسندگی، ارتباط مستمر با اهل قلم و تربیت نویسندگان متعهد در حوزه دفاع مقدس و پیوند نوقلمان و نویسندگان پیشکسوت، تشکیل شورای تولید و نشر کتاب، از مهم‌ترین انتظارات ما در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس است.

در ادامه سید «مهدی فاطمی» معاون ادبیات و انتشارات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد و بالندگی بیشتری در حوزه انتشار آثار مکتوب دفاع مقدس بودیم و با توجه به طبقه‌بندی کتاب‌ها در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی، در سال 98 بیش از 711 اثر جدید منتشر شده که 43 اثر در سطح آثار ملی بود.

وی عنوان کرد: انجمن نویسندگان دفاع مقدس تا پایان سال در کشور راه‌اندازی می‌شود، در این راستا در حال جمع‌آوری و تکمیل بانک سوژه هستیم.

فاطمی گفت: طرح بانک جلد کتاب دفاع مقدس نیز در دست اقدام است و ۲۰۰ طرح جلد لایه باز و المان‌های جدید آماده شده است تا مورداستفاده نویسندگان و طراحان این حوزه قرار بگیرد.

در این نشست نویسندگان حاضر در جلسه به بیان پیشنهادات و نظرات خود در حوزه چاپ و نشر کتب دفاع مقدس پرداختند و در موضوعات مخاطب شناسی، ارتقاء کمی و کیفی آثار و حمایت از نویسندگان بحث و تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام/س/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول