اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

عراقچی در دیدار گریفیتس: یمن راه‌حل نظامی ندارد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه یمن راه‌حل نظامی ندارد، راه خروج از بحران کنونی را توقف جنگ، رفع محاصره و انجام گفت‌وگوهای سیاسی خواند.

عراقچی در دیدار گریفیتس: یمن راه‌حل نظامی ندارد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن که به منظور رایزنی و گفت‌وگو با مقامات ایرانی در تهران حضور دارد، در ادامه رایزنی‌هایش با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. 

در این ملاقات موضوعات و تحولات جاری در منطقه خلیج فارس از جمله موضوع یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عراقچی در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران همواره معتقد بود یمن راه‌حل نظامی ندارد و راه خروج از بحران کنونی، توقف جنگ، رفع محاصره و انجام گفت‌و‌گوهای سیاسی است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچنین عزم جمهوری اسلامی ایران را برای انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای به منظور برقراری صلح، ثبات و توسعه منطقه مورد تأکید قرار داد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن ضمن تشریح اقدامات سازمان ملل برای برقراری صلح خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت فوری برقراری آتش بس و رفع محدویت‌های جاری است تا از این طریق اقدامات انسان‌دوستانه آغاز شده و روند سیاسی از سر گرفته شود.

گریفیتس که در رأس هیأتی دیروز وارد تهران شد طی این دو روز با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه گوترش در امور یمن آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای حمایت از نقش آفرینی موثر سازمان ملل به منظور حل بحران یمن اعلام کرد. (اینجا بخوانید)

 

 

گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن همچنین در دیدار با دستیار ارشد وزیر امور خارجه، بر نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن و منطقه تأکید کرد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه نیز یکشنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره سفر «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به تهران گفت: مدتی است که قرار بود گریفیتس به ایران بیایید و آمدن گریفیتس ربطی به موضع گیری اخیر بایدن ندارد و قرار است فردا با آن دیدار کنم. 

دفتر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در این خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد که گریفیتس در سفر دو روزه خود به ایران قرار است با محمدجواد ظریف وزیر خارجه و دیگر مقام‌های ایرانی ملاقات کند. بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک نماینده ویژه (در امور یمن) در حمایت از راه‌حل سیاسی مبتنی بر مذاکره برای جنگ در یمن است؛ راه‌حلی که خواسته‌های مردم یمن را دربرمی‌گیرد. اولویت فوری نماینده ویژه، حمایت از توافق بین طرف‌های درگیر جنگ بر سر یک آتش‌بس در سراسر این کشور، اتخاذ اقدامات فوری انساندوستانه و از سرگیری فرآیند سیاسی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول