اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

برگزاری رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند

سفیر روسیه در ایران از برگزاری رزمایش مشترک بین نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند در هفته‌های آتی خبر داد.

برگزاری رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر روسیه در تهران در گفت‌‌وگو با یکی از رسانه‌های روسی به برگزاری رزمایش سه جانبه دریایی ایران، چین و روسیه در هفته‌های آتی اشاره کرد.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران روز دوشنبه در گفت‌‌وگو با شبکه خبری«ریا نووستی» گفت، روسیه ، ایران و چین در اواسط فوریه (اواخر بهمن) یک رزمایش در اقیانوس هند برگزار می‌کنند.

به گفته این دیپلمات روس، در این رزمایش، عملیات جستجو و نجات و تامین امنیت تردد دریایی تمرین می‌شود. آخرین رزمایش دریایی این سه کشور دسامبر(آذر) ۲۰۱۹ برگزار شد.

به دنبال اعلام انجام رزمایش دریایی مشترک ایران با نیروی دریایی روسیه و چین ، یک رسانه صهیونیستی آن‌را گامی از سوی ایران در به چالش کشاندن نیروی دریایی برخی کشورهای غربی حاضر در منطقه برشمرد.

روزنامه «جروزالم پست» در تحلیلی در این باره نوشت، بعد از ائتلاف دریایی آمریکا و فرانسه  در خلیج فارس، ایران قصد قدرت‌نمایی دارد. این رسانه با اشاره به اینکه ایران در حال پیشبرد طرح ابتکاری «صلح هرمز» است نوشته، حضور تهران در  کنار روسیه و پیشبرد همکاری تنگاتنگ با چین یک پیروزی برای ایران در بحبوحه تحریم‌ها به حساب می‌آید.

این رسانه صهیونیستی یکی از نقاط برتری نیروی دریایی ایران را وجود قایق‌های تندرو خواند و نوشت، با این‌که بدنه نیروی دریایی ایران قدیمی است، اما این کشور پهپادها و فناوری‌های جدیدی را برای کشتی‌های خود فراهم آورده است.

 انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول