اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

در کشورِ متعلق به امام زمان(عج) بن‌بستی وجود ندارد

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه این کشور ملک امام زمان(عج) است و در چنین کشوری بن‌بست وجود ندارد، گفت: متاسفانه برخی‌ها به نحوی آمریکا و ارتباط با این کشور را ناجی ایران می‌دانند که مجالی برای هیچ راه دیگری باقی نمی‌گذارند.

در کشورِ متعلق به امام زمان(عج) بن‌بستی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله دژکام بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان فارس و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل اظهار داشت: مسئله اول نحوه رابطه بین نظامیان و روحانیون است‌ که ابعاد مختلفی دارد و متعلق به ‌امروز و دیروز نیست، روحانیت اگر انگیزه‌های معنوی و الهی را در نظامیان تقویت کند، آن نیروی نظامی‌ نقش خود را بهتر ایفا می کند.

وی ادامه داد: بنابراین این ارتباط که در جمهوری اسلامی ایران جلوه گری بیشتری کرده باید قدرش را بدانیم و درست پیش ببریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه در فقه اسلامی داریم که حمایت از حاکم ظالم مسلمان حرام است، اما کنار آمدن با حاکم کافر بدتر از کنار آمدن با حاکم مسلمان ظالم است، گفت: امروز متاسفانه برخی ها به نحوی آمریکا و ارتباط با این کشور را ناجی ایران می دانند که مجالی برای هیچ راه دیگری باقی نمی گذارند.

وی خاطرنشان کرد: ما قویا اعتقاد داریم این کشور ملک امام زمان (عج) است و در چنین کشوری بن بست وجود ندارد و ما همه برای امام زمان(عج) می‌جنگیم و تلاش می کنیم، وقتی صاحب همه ما او است ارتباط معنویت با ارتش، لشکر و نظامیان واضح می شود.

آیت الله دژکام در ادامه اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی نایب امام زمان (عج) فرماندهی می کند، همه ایستاده ایم به خاطر اینکه پرچم امام زمان در دستان رهبری است بنابراین بازگشت عمق کار شما به حفظ مرزهایی است که متعلق به امام زمان(عج) است. وقتی صحبت از دفاع از حرم ائمه معصومین می شود دیدید که در کشور ما غوغا به پا کرد و خیل زیادی از جوانان برای دفاع از حرم داوطلب شدند و این اعتقاد جوان ما را نشان می دهد که حاضر است ۷۰۰ کیلومتر دورتر از مرزها برود و برای اسلام بجنگد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: فرماندهی، روح و حقیقت این وطن امام زمان (عج) است و برای این وطن در هر جای دنیا لازم باشد می‌جنگیم، این یک جهتِ معنویت و روحانیت کار شما است‌ که باید به این مسئله افتخار کنید.

وی افزود: این قضیه در نظام جمهوری اسلامی جلوه نهایی قبل از ظهور خود را پیدا کرده یعنی فرماندهی کل قوا در اختیار نایب الامام است و باید این موضوع را قدر بدانیم، کاری که روحانیت انجام می دهد چیزی به جز سربازی نیست یعنی یک روحانی کاری که انجام می دهد اگر واقعی باشد و خدا بپذیرد سرباز است.

دژکام گفت: اگر در خدمت امام زمان (عج) سربازی برای ما ثبت شود بالاترین پاداش است و امیدوارم همه در این سربازی موفق باشیم و پیوند روحانیت و‌ مراکز نظامی هر روز به این واقعیت که سربازی برای امام زمان (عج) است نزدیک تر شود.

نماینده ولی فقیه در فارس این موضوع را عمق قضیه دانست و ادامه داد: در هر جلسه ای که برای نیروهای نظامی و انتظامی گرفته می شود جا دارد به قسمتی از جهت معنوی سربازی در نظام جمهوری اسلامی پرداخته شود چراکه معنویت خاصی که سربازی دارد هیچ جای دیگر پیدا نمی شود، این کار‌معنوی است و ارزش دارد پس خدا را شکر‌گذار باشید زیرا خیلی ها توانایی چنین کاری را ندارند و خدا این شجاعت را به شما داده تا در وسط میدان باشید.

وی در ادامه سخنانش نکته دوم را ارتباط کار نظامی با توسعه کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اگر تاریخ دنیا را بررسی کنید می‌بینید هر جا که کشوری بالا آمده و رشد داشته و توسعه پیدا کرده در تاریخش کار نظامی و صحنه جنگ سنگینی را پشت سر گذاشته است، جنگ از یک طرف بلا‌ اما از طرفی آغاز رشد و توسعه و شور حرکت در یک کشور است، در‌مسیر توسعه کشورها جنگ و کار نظامی ظاهرش خراب شدن است اما در واقع آغاز یک بالندگی جدید است.

دژکام افزود: بالندگی ایران اسلامی از همین انقلاب و ایستادن در مقابل دشمن و جنگ شروع شده است اما امروز می‌بینید که همین موشکی که چند روز پیش آزمایش شد و به خوبی در مدار قرار گرفت حاصل کار مجموعه های نظامی ما بود، وقتی این موشک در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفت یعنی ما به دنیا اثبات کردیم که هیچ کشوری نمی تواند مانع پیشرفت ما شود.

وی با اشاره به اینکه آنها ما را تهدید می کردند که می زنند و کاری از ما بر نمی آمد، گفت: اما امروز هیچ جا از جمله کاخ سفید در امان نیست از اینکه اگر موشک زدند در مقابل موشک بخورند، اینها حرف هایی است که آغاز آن توسعه بزرگ است و رهبری در ادامه کلیدی به ما داد و فرمود کسی که می تواند موشک نقطه زنی تولید کند که برد آن ۱۸۰۰ کیلومتر است پس می تواند خودرو تولید کند و این توسعه است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دیگران باید قدرشناس باشند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند برخی فرصت سوزی می کنند، این فرصتی است که نصیب ملت ما شده به برکت تلاش هایی که شما کردید و مدیران اجرایی باید فرصت را قدر بدانند و فضا را باز کنند تا این قدرت مندی ها معطل نماند.

وی تاکید کرد: این کار را شروع کرده ایم اما ظرافت مدیران اجرایی کشور را می خواهد، میدان کار و توسعه باید باز باشد و شما نظامیان تجربیات خود را در عرصه فناوری و تکنولوژی در ابعاد مختلف مثل قطعه سازی، عرصه های الکترونیک و... به میدان بیاورید و این توانمندی ها باید به مرور به سمتی رود که خود را در زندگی مردم و پیشرفت صنعتی کشور نشان دهد.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه مدت زمان زیادی تا پیشرفت همه جانبه کشور نمانده است، گفت: این جهت هم به خوبی شکل خواهد گرفت و چیزی نمی گذرد که ما شاهد پیشرفت همه جانبه کشور باشیم تا حدی که از طرفی در دنیا، دیگران ما را تهدید نکنند و از طرف دیگر همه در پیشگاه خدا که برای اعلای کلمه الله تلاش کردیم سرافراز باشیم.

انتهای پیام/ ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول